Reklama

Reklama

Navzdory svému stáří přes padesát let je tento film svým tématem velmi současný. Poté, co rodiče objeví hluchotu svého dítěte, usilují o jeho začlenění do světa slyšících, zásadně se však liší v řešení této situace. Drama, které studiu Ealing přineslo nečekaný úspěch. (Letní filmová škola)

Recenze (12)

Dlubal David 

všechny recenze uživatele

Hned na úvod musím předestřít, že jsem byl malinko zklamaný, ale opravdu jen malinko. Podrobnosti níže. ■ Film Mandy je i přes rok vzniku stále aktuální, ale na druhou stranu je z něj cítit, že v současnosti se již kinematografie posunula jinam, stejně tak medicína a o společensko-genderové rozdílnosti ani nemluvě... ■ Celkově je film vyvážený: dramaticky, herecky, scénáristicky, režijně. Nicméně od samotného příběhu jsem čekal více, více dramatu, více emocionálních výlevů, více vypjatých scén. Původně jsem se rozhodoval, že filmu udělím pouze tři hvězdy, ale když jsem si to nechal v klidu projít hlavou, tak jsem přeci jen jednu musel přidat. ■ Film je to velmi dobrý, ale pro ty, kdo nemají rádi starší filmy, tak to rozhodně taková pecka nebude. Pro mě jsou naopak právě tyto starší kousky předmětem nebývalého zájmu, protože mi mnohdy přinesou více vnitřního uspokojení, než filmy současné, dejme tomu za posledních dvacet let. Důvodů je vícero, něco jsem již naznačil výše, ale tentokrát to nebudu více probírat... ■ Co se mi na filmu také hodně líbilo, že na něm bylo znát, že je anglický, jistou řekněme inspiraci Hollywoodem nelze popřít, ale přesto si ponechává část své originality a část té anglické produkce, kterou mám tak rád. ■ Zde si neodpustím malou vsuvku: vezmi si Jackieho filmy z hongkongské produkce, a pak ty z produkce americké. Porovnej je. Vidíš ten rozdíl? ■ Mandy MILLER byla velmi roztomilá a své role se zhostila více než dobře. Chvílemi mi svými pohledy silně připomínala Jodelle Micah FERLAND, když jsem si poprvé viděl v Silent Hill. Velkou, a dost možná největší, pozornost na sebe strhává Phyllis CALVERT. Jako starostlivá matka je uvěřitelná a předvádí druh herectví, který nám v posledním čtvrtstoletí přináší BBC. ■ Navzdory tomu, že je film černobílý, tak je barvitý. I přesto, že hlavní postava mimo pěti slov nemluví, tak toho neverbálně řekne daleko, daleko víc a míří hlouběji. ■ (R) [78/100] ■ (K) [68/100] ■ (V) [63/100] ■ (H) Mandy MILLER [79/100] ● Phyllis CALVERT [84/100] ● Terence MORGAN [62/100] ● Jack HAWKINS [77/100] ■ (♫) [68/100] ■ (E) Ting Shuo (2009) ● Splendor in the Grass (1961) ● Hanayome no Chichi (2011) ● The Elephant Man (1980) ● Nell (1994) ● Jack (1996) ● A Little Princess (1995) ● Orenji deizu (2004) ● Heidi (1993) ● Koe no katachi (2016) ● Dead Poets Society (1989) ● Kazoku no Katachi (2016) ● Pupendo (2003) ● Take Shelter (2011) ● Hatsukoi (2012) ● Obecná škola (1991) ● Kimi ni shika kikoenai (2007) ● Silent Hill (2006) ● Fan chan (2003) ■ (Č) 1 ■ (P) [Pátek, 6-X-2017; 21:46] [SD] [ϿϾ] [PZ-sk] [73/100] ■ (CSFD) NinadeL(C) [73/100] ()

majo25 

všechny recenze uživatele

Zaujímavý, silne podaný a emóciami našľapaný príbeh hluchonemého dievčaťa, či skôr jeho rodičov. Aj vzhľadom na rok vzniku pôsobí aktuálne. Síce sa v ňom vyskytne aj pár dobových klišé či vzťahových stereotypov, jasne však prevažuje daný pohľad na onú tematiku i spracovanie, hlavne práca s kamerou. A o kvalitách starej dobrej britskej hereckej škole je zbytočné písať. ()

Reklama

ripo

všechny recenze uživatele

Působivý film režiséra Alexandra Mackendricka byl natočen podle novely Hildy Lewisové „The Day Is Ours". Prolínají se v něm dva příběhy. Příběh hluchoněmého děvčátka, kterému má být dán dar řeči. Příběh věru nekonvenční, psychologicky dobře zpracovaný, neobvykle působící na divákův cit. Horší je to s druhým příběhem — manželů Garlandových a učitele Searleho. To je konvenční manželský trojúhelník podle všech pravidel, i když je divák přesvědčen, že vlastně o žádný trojúhelník nejde. Rozmělňováním tohoto příběhu značně utrpěly také určité kritické rysy příběhu, namířené na šosáctví anglické společnosti, na předsudky buržoasní morálky, které mohly zničit celý další život Mandy. — Přesto všecko je „Mandy" hodnotný film. Má zdravé jádro — vřelý poměr k člověku, té nebohé Mandy, pro kterou jedni dělají všecko, aby ji naučili mluvit a slyšet, a druzí — aby ji to ze šosáckých předsudků odepřeli. Za vyzdvižení tohoto zdravého jádra je možno děkovat režiséru Mackendrickovi (i jeho jiný film, z naprosto jiného prostředí a jiného charakteru — „Maggie" — se vyznačuje takovým láskyplným pohledem na člověka a jeho osud). Jeho práce je střídmá, prostá, až skromná — uvážime-li limonádové možnosti, které tu mohly zcela ohrozit jakékoliv zrnko reálného pohledu na život a společnost. Také herci vedou svůj projev v mezích vkusu. Představitelka Mandy, Mandy Millerová, až obdivuhodně dojemně hraje děvčátko, které nic nechápe a za nic nemůže. Filmový přehled 2/1956 ()

ainny 

všechny recenze uživatele

Slzy, slzy a zase slzy... nádherný příběh, který si pamatuju z doby svého dospívání, kdy běžel v televizi. Z určitých důvodů se mě dotýkal asi víc než normálně slyšících lidí. Nevím, jak by na mě zapůsobil dneska, ale myslím, že ve chvíli, kdy Mandy vysloví svoje jméno, bych brečela stejně jako tenkrát. Tohle je pro mě jeden z filmů, na které se nezapomíná. ()

Flego 

všechny recenze uživatele

Sledujeme príbeh malej Mandy, u ktorej rodičia spozorujú, že nepočuje. Melodramatický prístup tvorcov je namieste, pozitívom je aj veľký priestor pri vyrovnávaní sa rodičov ( otca ) s handicapom dcéry. Práve toto hľadanie cesty celý film posúva do iných rozmerov, ktoré pozitívne posúdia ľudia, ktorým sa podobný osud vyhol. Film bežal v našich kinách v roku 1956. ()

Galerie (10)

Reklama

Reklama