Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Hlavní hrdinkou slavného snímku Michaela Curtize je žena, která se po odhalení nevěry manžela postupně mění z domácí "paničky" v emancipovanou bohatou podnikatelku. Celý svět jí může ležet u nohou a muži po ní šílí. Jedinou její slabinou je nekritická láska k rozmazlené a marnivé dceři Vedě, zvláště když mladší dcerka umře na zápal plic. Tato láska přivede Mildred na pokraj zkázy, právě tak jako její milenec a pozdější manžel Monte. Osudový vztah matky k dceři je silnější než veškeré vztahy k mužům. Dokáže pro ni obětovat část svého života, možná i celý. Klasický ženský film "noir", pohybující se na rozhraní psychologického rodinného melodramatu a thrilleru, byl velkou příležitosti pro Joan Crawfordovou, která zde předvádí jeden ze svých nejlepších hereckých výkonů a právem získala za tuto roli Oscara. V roli Vedy zazářila mladá Ann Blythová. Film z roku 1945 si vysloužil dalších pět oscarových nominací. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (72)

Radyo 

všechny recenze uživatele

Kam až může vést nekritická láska matky k dceři, to ukazuje tento film. Joan Crawfordová dostala za svůj herecký výkon Oscara, nicméně můj dojem je, že mohla své postavě dodat větší věrohodnost. To Ann Blythová v roli její dcery se do role položila více a předvedla dokonale, co je to rozmazlený spratek. Jejich mužští protějšci nejsou nijak zvlášť výrazní a i scénář mohl více načrtnout psychické rozpoložení všech zúčastněných, aby divák dokázal lépe pochopit jejich počínání. ()

Adrian 

všechny recenze uživatele

Pre mňa osobne malý masterpiece. Formálna krása miestami noir príbehu je tu zase raz dovedena do dokonalosti, pričom nechýba ani záverečné presvetlenie nadchádzajúcim dňom po predchádzajúcej záťaži ostro kontrastnej tieňohry. Ešte silnejšie ale na mňa zapôsobil samotný príbeh, ktorý majstrovksy obmieňa niektoré základné naratívne postupy noir. Hlavnou hrdinkou je žena, ktorá vďaka dobre napísanej postave ako aj skvelej Joan Crawfordovej prejde výraznou zmenou charakteru, pričom jeden z citov - ten najdôležitejší, u nej ostáva permanentne počas celého filmu. Zároveň to vedie ku skutočnosti, že nie hrdina, ale hrdinka má svoju femme fatale, ku ktorej práve vďaka tomu zmienenému citu zažíva intenzívenjší vzťah, než môže byť medzi mužom a ženou. Navyše tento film zachádza v určitej "feminizácii" tak ďaleko, že aj ostatné vedľajšie ženské postavy sú tu dosť výrazné a značne v živote úspešnejšie ako ich mužské náprotivky. Mildred Pierce je ženský noir, ovšem rovnako silný a kvalitný, ako tie najvydarenejšie z mužského sveta. ()

Reklama

Radek99 

všechny recenze uživatele

Velký emancipovaný film z roku 1945! To je nádherný doklad toho, jaký začala Amerika ve dvacátém století nabírat civilizační náskok před Evropu a zbytkem světa... Co se jen v té době točilo u nás... Neotřelý příběh silné postupně se emancipující ženy, jejíž jedinou velkou slabinou bylo selhání jejího rodičovství... Jako zástupce vyhraněného žánru noir mne sice snímek příliš nenadchl, znám mnoho silnějších a působivějších, jako velké ženské drama s fatálním koncem ovšem ano... Ta rozmazlená dcera byla skutečně ukázková... :-( Navíc ta krásná práce se světlem a stíny...černobílé filmy mají prostě své nezaměnitelné kouzlo... ()

Djkoma 

všechny recenze uživatele

Těžko fandit nebo přát ženě jako je Mildred Piercová něco pěkného. Její postava je pro mě osobně strašně hloupá a zaslepená láskou k dceři, které chce dát vše a potichu přechází její rozmazlenost a nadutost. Nejde říct, že jde o špatný film, protože jsou zde slušní herci, lehce noir atmosféra a i celý příběh je svým způsobem zajímavý. Mé osobní sympatie však nikdo nezískal a spíše jsem sledoval hromadu postav, které mi jsou ukradené od začátku až do konce ( s výjimkou dcery Mildred, které jsem přál to nejhorší od první chvíle, kdy dostala šaty a nevážila si jich ani v nejmenším...). Michael Curtiz má na lepší filmy a to několikrát dokázal. ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Nezvyklý noir (vracení se do minulosti, voice over, vražda, chiaroscuro), který jde v rozkladu harmonické rodiny tak daleko, že proti sobě staví dceru (femme fatale) a matku, která se provinila svou snahou dosáhnout amerického snu na vlastní pěst. Sdělení je jasné a stejně jako u jiných noir filmů k osobám něžného pohlaví nepříliš milostivé: během války opuštěné ženy by měly přestat blbnout a vrátit ke svým mužům. Oproti Cainově předloze není akcentován sociální rozměr Mildrediny situace – děj byl z období hospodářské krize přesunut do 40. let a spíše než ženu beznadějnou představuje ženu dravou, ženu vamp, u které jsme po většinu vyprávění na pochybách, zda spáchala, či nespáchala vraždu, jež film otevírá. Rozuzlení nemění nic na tom, kdo je vinný, nýbrž pouze, čím se kdo provinil. Tradiční noirová nezvratnost výchozího stavu je dvakrát podtržena. Náš soucit film nežádá, melodramatická idylka je v něm vždy jenom zdánlivá a vyztužená postranními zájmy, přesto můžeme Mildred Pierce, ženský film noir, brát jako ukázku neuchopitelnosti tohoto žánru (žánru?) poválečné americké kinematografie. 80% Zajímavé komentáře: Adrian, Radek99 ()

Galerie (47)

Zajímavosti (17)

  • Film byl nasazen do kin až v září 1945, kdy se čekalo, že bude mít v čerstvé poválečné atmosféře úspěch. (Kulmon)
  • Stejně jako ve filmové roli, tak i paradoxně v osobním životě měla Joan Crawford špatné vztahy se svými potomky. Christinu Crawford její adoptivní matka poznamenala natolik, že o svém dětství sepsala knihu, podle níž byl natočen film Drahá maminko (1981). (Ganka)
  • Predstavitelia štúdia Warner Bros. a režisér Michael Curtiz chceli pôvodne do hlavnej úlohy obsadiť herečku Bette Davis, ale tá ich ponuku odmietla. Curtiz sa potom snažil, aby postavu Mildred hrala Barbara Stanwyck, ale producent Jerry Wald presadzoval Joan Crawford. Curtiz bol najprv proti, svoj názor zmenil až potom, keď uvidel jej testovacie zábery. (ČSFD)

Reklama

Reklama