Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Anderton
    ****

    Michael Curtiz natočil vo svojej dobe snímku, ktorá snáď prvá ukázala v kinematografii emancipáciu ako dôkaz sily ženskej duše a odvahy ísť si za svojim snom. Popritom predstavuje Mildred ako osobnosť so svojimi kvalitami a slabinami, čiže ju predstavuje ako psychologicky prepracovanú postavu. Mildred je žena, ktorá je silnejšia a úspešnejšia ako muži v jej okolí, čo musela byť na svoju dobu prevratná inovácia vo filmovom priemysle. Jedinou slabinou filmu je podľa mňa jeho skratkovitosť, viac by téme slušalo seriálové spracovanie.(19.6.2012)

  • Radek99
    ****

    Velký emancipovaný film z roku 1945! To je nádherný doklad toho, jaký začala Amerika ve dvacátém století nabírat civilizační náskok před Evropu a zbytkem světa... Co se jen v té době točilo u nás... Neotřelý příběh silné postupně se emancipující ženy, jejíž jedinou velkou slabinou bylo selhání jejího rodičovství... Jako zástupce vyhraněného žánru noir mne sice snímek příliš nenadchl, znám mnoho silnějších a působivějších, jako velké ženské drama s fatálním koncem ovšem ano... Ta rozmazlená dcera byla skutečně ukázková... :-( Navíc ta krásná práce se světlem a stíny...černobílé filmy mají prostě své nezaměnitelné kouzlo...(18.9.2008)

  • kaylin
    *****

    V hlavní roli úchvatná Joan Crawford, která nemusí být symbolem hollywoodské krásky, stejně jako její obrovská sokyně Bette Davis, ale nic to nemění na tom, že dívat se na ni jako na hlavní postavu, prostě stojí za to. Neskutečná herečka. Ano, příběh má slabiny, ale to, jak je to herecky podáno, to samo o sobě některé momenty vynahrazuje.(23.9.2014)

  • Matty
    ****

    Nezvyklý noir (vracení se do minulosti, voice over, vražda, chiaroscuro), který jde v rozkladu harmonické rodiny tak daleko, že proti sobě staví dceru (femme fatale), a matku, vinnou svou snahou dosáhnout amerického snu na vlastní pěst. Sdělení je jasné a stejně jako u jiných černých filmů k osobám něžného pohlaví nepříliš milostivé: Během války opuštěné ženy by měly přestat blbnout a vrátit ke svým mužům. Oproti Cainově předloze není akcentován sociální rozměr Mildrediny situace – děj byl z období hospodářské krize přesunut do 40. let a spíše než ženu beznadějnou představuje ženu dravou, ženu vamp, u které jsme po většinu vyprávění na pochybách, zda spáchala/nespáchala vraždu, jež film otevírá. Rozuzlení nemění nic na tom, kdo je vinný, nýbrž pouze, čím je kdo vinný. Tradiční noirová nezvratnost výchozího stavu je dvakrát podtržena. Náš soucit film nežádá, melodramatická idylka je v něm vždy jenom zdánlivá a vyztužená postranními zájmy, přesto můžeme Mildred Pierce, ženský noir, brát jako ukázku neuchopitelnosti tohoto žánru (žánru?) poválečné americké kinematografie. 80% Zajímavé komentáře: Adrian, Radek99(27.9.2011)

  • Flego
    *****

    Film noir, melodráma, thriller, psychológia, sentiment - to všetko v nádhernom koncerte pod vedením skúseného Michaela Curtiza. Joan Crawford ( získala Oscar ) je v tomto "ženskom" filme okúzľujúca ako dokázala svoj život položiť na oltár lásky k vlastným dcéram. Hlavne staršia dcéra ( Ann Blyth ) s opačnými morálnymi hodnotami zneužíva matku pre svoje pohodlie a rozmary a nezaujímaju ju cena.(25.2.2008)

  • - Než se film začal točit, bylo odmítnuto osm scénářů. (Kulmon)

  • - Pracovný názov filmu bol House on the Sand. (Zdroj: ČSFD.cz)

  • - Pro roli Vedy Pierceové byla zvažována Shirley Temple. (Kulmon)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace