Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Anderton
    ****

    Michael Curtiz natočil vo svojej dobe snímku, ktorá snáď prvá ukázala v kinematografii emancipáciu ako dôkaz sily ženskej duše a odvahy ísť si za svojim snom. Popritom predstavuje Mildred ako osobnosť so svojimi kvalitami a slabinami, čiže ju predstavuje ako psychologicky prepracovanú postavu. Mildred je žena, ktorá je silnejšia a úspešnejšia ako muži v jej okolí, čo musela byť na svoju dobu prevratná inovácia vo filmovom priemysle. Jedinou slabinou filmu je podľa mňa jeho skratkovitosť, viac by téme slušalo seriálové spracovanie.(19.6.2012)

  • EdaS
    *****

    Výtečný film, nápaditě variující základní noirový vztah hlavního hrdiny a femme fatale. Hrdinou je tentokrát matka a její osudovou ženou vlastní zkažená dcera. Výborní herci (Mildred sebou nechá nechutně zametat, ale díky výkonu Joan Crawford ji vlastně i chápete), úžasná kamera (práce se stíny jednotlivých postav je fantastická) a nominace do mé soukromé noirové top 10 zaručena.(10.2.2008)

  • Djkoma
    ***

    Těžko fandit nebo přát ženě jako je Mildred Piercová něco pěkného. Její postava je pro mě osobně strašně hloupá a zaslepená láskou k dceři, které chce dát vše a potichu přechází její rozmazlenost a nadutost. Nejde říct, že jde o špatný film, protože jsou zde slušní herci, lehce noir atmosféra a i celý příběh je svým způsobem zajímavý. Mé osobní sympatie však nikdo nezískal a spíše jsem sledoval hromadu postav, které mi jsou ukradené od začátku až do konce ( s výjimkou dcery Mildred, které jsem přál to nejhorší od první chvíle, kdy dostala šaty a nevážila si jich ani v nejmenším...). Michael Curtiz má na lepší filmy a to několikrát dokázal.(5.10.2008)

  • corpsy
    ****

    Sú charaktery ľudí, ktoré si zaslúžia dostať sa na spodok potravinového reťazca, aby zažili, čo je to bieda a škemranie o posledný zlaťák. Sú charaktery ľudí, ktorý si to uvedomujú, ale nechcú si to pripustiť a vďaka ich ignorantstvu trpí okolie a paradoxne aj oni. Sú charaktery ľudí, ktorý sa priživujú na oboch predchádzajúcich skupinách a vychádzajú z toho najlepšie, teda pokým...A čo samotný film? Je super!(16.5.2015)

  • Radek99
    ****

    Velký emancipovaný film z roku 1945! To je nádherný doklad toho, jaký začala Amerika ve dvacátém století nabírat civilizační náskok před Evropu a zbytkem světa... Co se jen v té době točilo u nás... Neotřelý příběh silné postupně se emancipující ženy, jejíž jedinou velkou slabinou bylo selhání jejího rodičovství... Jako zástupce vyhraněného žánru noir mne sice snímek příliš nenadchl, znám mnoho silnějších a působivějších, jako velké ženské drama s fatálním koncem ovšem ano... Ta rozmazlená dcera byla skutečně ukázková... :-( Navíc ta krásná práce se světlem a stíny...černobílé filmy mají prostě své nezaměnitelné kouzlo...(18.9.2008)

  • - Joan Crawford pracovala shodou okolností předtím, než se stala herečkou jako servírka a prodavačka. (Kulmon)

  • - Stejně jako ve filmové roli, tak i paradoxně v osobním životě měla Joan Crawford špatné vztahy se svými potomky. Christinu Crawford její adoptivní matka poznamenala natolik, že o svém dětství sepsala knihu, podle níž byl natočen film Drahá maminko (1981). (Ganka)

  • - Pracovný názov filmu bol House on the Sand. (Zdroj: ČSFD.cz)