poster

Martin a červené sklíčko

Rodinný / Krimi

Československo, 1966, 75 min

  • slunicko2
    **

    Zřejmá snaha o odlehčenou prázdninovou atmosféru nepomáhá - film nudí. 1) Základním slovem charakterizujícím snímek je snaha. Tvůrci se snaží o maximální vtipnost (neúspěšně). Dělají si legraci dokonce i z Veřejné bezpečnosti, ale jen tak trochu "v mezích zákona"._____ 2) Z 30letého Jana Třísky (kastelán) se snažili filmaři dostat všechno erotično, kterého byl v rámci dobové přípustnosti schopen. A tak rozhalená košile svázaná do uzlíku odhaluje jeho chlupatou hruď, boky obepínají dobově nepadnoucí džíny (dost hrozné, ale tehdy zřejmě český módní Olymp) a Janovu tvář zdobí několikadenní strniště a černé brýle. Díky tomu všemu včetně roztomilé (jak pro koho) Czenglish působí spíš jako zatoulaný dandy z dnešní Moskvy._____ 3) 31letý Jaroslav Vízner (vyšetřovatel Martin) emigroval hned 22. srpna 1968 do Švýcarska a ponechal ve vlasti svého mladšího a herecky (oprávněně) úspěšnějšího bratra Oldřicha. Pak jsem si všiml ještě 42letého herce malých rolí Vladimíra Hrubého (Martinův vyšetřující kolega Kraus) a svěže vyhlížejícího 23letého Jana Kotvy (agilní strážmistr Karlík)._____ 4) Půvab prázdninové jihočeské krajiny umocňovaly vedle zámků i prohánějící se kabriolety Spartak a Felicie (tuším, nejsem si jist).(15.6.2019)

  • frantisekly
    ***

    Tento filmík je o deťoch, ale nie pre deti. Nič neprístojné tam nie je, ale krimi zápletka má tak náročnú základnú kostru, že som to musel pozrieť aj druhý raz asi po týždni aby som to pochopil. Spoiler-nespioler, drahý kameň zmizne z vitríny r.1923. Potom prechádza rukami, robotníka – kolotočiara, detí a ktovie koho , aby sa o 40 rokov vrátil SKUTOČNOU náhodou na presné miesto, odkiaľ bol vzatý – názor si urobí každý sám. Samotné vyšetrovanie – presné zrkadielko socíku. Stržmjstr. Karlík ( Jan Kotva ) maká, drie, má koncepciu vyšetrovania a je šaržiam na smiech. Detektív Kraus ( Vladimír Hrubý) ide na to z inej strany a odvedie kus roboty. Tiež je šéfom opovrhovaný. A nakoniec si nechávam Mirka Dušína, pardon, detektíva Martina. Jaroslav Vízner tu stvárnil také arogantného poldu, že by som mu s gustom rozbil hubu. Pritom sám vyšetril prd. Ináč, veľmi sa mi páčila tá vybrnkávačka, keď Jan Tříska ometal metličkou zámocké exponáty.(29.6.2015)

  • dr.fish
    ***

    Třískova angličtina je mimořádně "hustá". Ovšem takhle u nás tehdy mluvili i učitelé angličtiny, takže to je vlastně angličtina školní. Jinak taková tajemnější zápletka ze zámku a podzámčí. Chvílemi to moc nedává smysl, ale atmosféra je docela dobrá. Těžko říct, jestli je to vlastně detektivka...60%(2.5.2015)

  • Snorlax
    ***

    Že Jaroslav Vízner nesměl hrát, bylo jen dobře. Křeč v obličeji, křečovité držení těla, křečovitá chůze, to podle něj nejlépe vystihlo vyšetřovatele. Ale možná ano. Vždyť závěrečná poznámka Martina se nese v duchu "nenašli jsme všechny diamanty, ale co, vždyť nesmíme hledět jen na peníze". Jenže kromě Víznera ve filmu hráli i dobří herci, takže byl díky nim koukatelný.(4.5.2013)

  • Karlos80
    ***

    Třetí a předposlední (poslední byl skutečně "Martin a devět bláznů", alespoň dle data uvedení do kin, zároveň děkuji za opravu uživ. pulnickovi) volné pokračování dětských kriminálně laděných příběhů se zápletkou od převážně dětského režiséra a scénaristy Milana Vošmika. Narozdíl od předchozích dvou příběhů "Volejte Martina" 65' a "U telefonu Martin" 66' měl tento docela ucelený děj, zámecké exteriéry (Červené Lhoty) byly poutavé. Za populární písně "Jó třešně zrály" nebo starý americký tradicionál "Red River" a za malého a roztomilého Marka Vašuta kterého pozorný divák určitě pozná dávám nakonec za 3*.(3.9.2006)

  • - Natáčelo se v obci Ústrašín, v Nové Cerekvi a Jindřichově Hradci. Filmový zámek pak představoval z části zámek Červená Lhota a z části zámek Kamenice nad Lipou. (Cucina_Rc)