poster

Martin a červené sklíčko

Rodinný / Krimi

Československo, 1966, 75 min

  • Snorlax
    ***

    Že Jaroslav Vízner nesměl hrát, bylo jen dobře. Křeč v obličeji, křečovité držení těla, křečovitá chůze, to podle něj nejlépe vystihlo vyšetřovatele. Ale možná ano. Vždyť závěrečná poznámka Martina se nese v duchu "nenašli jsme všechny diamanty, ale co, vždyť nesmíme hledět jen na peníze". Jenže kromě Víznera ve filmu hráli i dobří herci, takže byl díky nim koukatelný.(4.5.2013)

  • dr.fish
    ***

    Třískova angličtina je mimořádně "hustá". Ovšem takhle u nás tehdy mluvili i učitelé angličtiny, takže to je vlastně angličtina školní. Jinak taková tajemnější zápletka ze zámku a podzámčí. Chvílemi to moc nedává smysl, ale atmosféra je docela dobrá. Těžko říct, jestli je to vlastně detektivka...60%(2.5.2015)

  • argenson
    ***

    Vycházím z toho, že se mělo jednat o dětský film, i když podle mě kromě množství hrajících dětí mi to moc dětské nepřišlo. Stejně bych se ale chtěl zeptat pamětníků, jestli u cílové skupiny té doby byla tak moc oblíbená westernová hudba (jako Červená řeka, Jó, třešně zrály atd.), že jí bylo nutné zaplnit celý film, přestože se to k ději moc nehodilo. Tedy, kromě Červené řeky, která k táboráku patří, to je jasný. Stejně tak k táboráku patří i kytarista, kteréžto role se ujme hodný pan příslušník (Jaroslav Vízner), který jinak celou dobu ani na chvilku neuhne ze své svazácké vizáže i jednání. Proti němu pak podobně prvoplánově pojatý amíkovsky nonšalantní Jan Tříska, který má budit zdání pachatele, ale divákovi je jasné, že tím je někdo jiný, u koho máte jasno hned, co se zjeví na plátně. Zajímavé je i to, jak celým příběhem asi nechtěně prostupuje svérázný způsob socialistické péče o památky movité i nemovité.(11.7.2010)

  • blackrain
    ****

    K tomuto příběhu jsem přišla jako slepá k houslím a ještě ke všemu jsem si myslela, že Martin bude jedno z těch malých děcek. Takže mě hodně překvapilo, kdo to ve skutečnosti byl. Jan Tříska mě s těmi černými brýlemi docela pěkně štval. Vypadal v nich poněkud arogantně, jako nějaký namyšlený pražský floutek. Na to, že jde o kriminální film, tak je tenhle příběh moc příjemný a svěží. Líbila se mi Martinova Škodovka a ten druhý kabriolet taky nebyl k zahození.(1.9.2016)

  • Karlos80
    ***

    Třetí a předposlední (poslední byl skutečně "Martin a devět bláznů", alespoň dle data uvedení do kin, zároveň děkuji za opravu uživ. pulnickovi) volné pokračování dětských kriminálně laděných příběhů se zápletkou od převážně dětského režiséra a scénaristy Milana Vošmika. Narozdíl od předchozích dvou příběhů "Volejte Martina" 65' a "U telefonu Martin" 66' měl tento docela ucelený děj, zámecké exteriéry (Červené Lhoty) byly poutavé. Za populární písně "Jó třešně zrály" nebo starý americký tradicionál "Red River" a za malého a roztomilého Marka Vašuta kterého pozorný divák určitě pozná dávám nakonec za 3*.(3.9.2006)

  • - Natáčelo se v obci Ústrašín, v Nové Cerekvi a Jindřichově Hradci. Filmový zámek pak představoval z části zámek Červená Lhota a z části zámek Kamenice nad Lipou. (Cucina_Rc)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace