Režie:
Jee-woon KimScénář:
Jee-woon KimKamera:
Ji-yong KimHrají:
Byung-hun Lee, Jeong-min Hwang, Roi-ha Kim, Min-ah Shin, Moo-yeong Lee, Eric, Dal-soo Oh, Hae-gon Kim, Gook-hwan Jeon, Seong-oh Kim, Jin-woo Park, Goo Jin (více)Obsahy(1)
Mafiánský boss Kang (Yeong-cheol Kim) ví, že se na svého „řešitele problémů“ Sun-wooa (Byung-hun Lee) může spolehnout ve všech ohledech. Proto ho pověřuje dohledem nad svou mladou přítelkyní Hee-soo (Min-a Shin), kterou podezřívá z nevěry. Příkaz zní jasně: načapá-li Sun-woo dívku s milencem, má oba na místě zabít. Dokázal by však zabít někoho, v kom nachází zalíbení, někoho, kdo jej nutí přehodnotit svůj dosavadní život? Loajalita vs. skomírající víra v určité morální zásady. Jak se Sun-woo rozhodne? A jaké bude mít jeho rozhodnutí následky? Skrývají se odpovědi v jednom z buddhistických mouder, jimiž je film sevřen? Je na vás, abyste to zjistili. (Matty)
(více)Recenze (213)
Krví potřísněná filmová báseň, která sice co do scénáře chvílemi připomíná spíš říkanku "Nechoď tam, prší tam , je tam velké bláto..", ale spojení řemeslně a choreograficky vymazlené akce, jednoduché zápletky a dokonalého soundtracku k dobrému, neřku-li výbornému filmu mnohdy stačí. Z hlavního hrdiny stříká charisma, z jeho nepřátel krev a femme fatale není prvoplánová kráska a o vlastní romanci vlastně zase tolik ani nejde. Spíš jen o touhu po lásce a jiném životě. Komediální vsuvka pak podařená a její vyústění až překvapivě cynicky kruté, nicméně po zásluze potrestané... Pět kapek krve stéká po tvém jméně... ()
Formálně dokonalé, výborné akční scény, volba hudby, Byeong-heon Lee perfektně hraje roli málomluvného "donucovače", který po jedné chybě padá do čím dál většího průšvihu. Jenže celá tahle ganstergka čerpající z noir filmů a Tarantina mě prostě za srdce nějak více nevzala. Přišlo mi to celé velmi nucené i přes tu vymakanaou estetickou stylizaci to má tu nevýhodu, že je to obsahově dosti prázdné. Na druhou stranu tam byl někdy povedený černý humor. Takže pro fandy herce jménem Byeong-heon Lee jasná volba. Ostatní to mohou zkusit. Nicméně, i když je hodnocení na tři a půl tak výjimečně zaokrouhlím nahoru. ()
Bittersweet life pripomína atmosférou staré gangsterky s Delonom. Príbeh je triviálny, s tým sa musí súhlasiť, ale jeho prevedenie vyráža dych. Nádherné obrazové kompozície, pár výborných vizuálnych vychytávok (stačí spomenúť úvodné dymové titulky) ale hlavne ultraesteticky natočené akčné sekvencie. Keď sa k tomu pripletie charizmatický málovravný antihrdina, príliš zásadový boss a jeho krásna, ale neverná priateľka, konkurenčný gang a ruskí predajcovia zbraní, vykukuje z toho masaker hodný Quentinovej nevesty. A i tento záverečný masaker je natočený priam geniálne. Hudba je vyberaná s citom pre obraz a scénu, nie celkom nepodobným tomu Quentinovmu. Po Janghwa, Hongreyon rozhodne krok vpred a pre mňa jedno z veľkých prekvapení tohto roku. A Adrianovo neo-noir sedí ako ...veď viete čo na šerblík. 10/10 ()
První (expoziční) polovina je celkem nudná a nic moc se v ní neděje. K postavám (a především k té hlavní) si nevytvoříte žádný vztah. Hlavně proto druhá polovina, kde si gangsteři konečně začnou vyřizovat účty (v dosti brutálních a perfektně natočených akčních scénách), nefunguje tak, jak by mohla, kdyby měl režisér Ji-woon Kim k dispozici lepší scénář s originálnějším příběhem a propracovanějšími charaktery postav. ()
Neo-noir masterpiece extravaganza od prveho do posledneho zaberu. Vizualne mimoriadne vycibreny a dejovo putavy pribeh o pomste. Ustredna zapletka La Dolce Vita (doslovny preklad korejskeho nazvu ako i podniku, kde sa cast pribehu odohrava) otvara uvahy nielen o uskaliach a nasledkoch nedostatocnej komunikacie, ale ako pravy noir pribeh, je pre neho katalyzatorom, ktory formuje a meni charakter hlavneho hrdinu (zdaleka nie v cisto dualnej podobe dobro - zlo). Posledne zabery filmu potom nielen umocnuju dva monology hlavneho hrdinu na zaciatku a konci (o sne tak krasnom, ze nemoze byt skutocny), ale navyse v suvislosti s nimi vas doslova pohladia pri srdci. ()
Galerie (22)
Photo © CJ Entertainment
Zajímavosti (5)
- Krátká vyprávění, kterými film začíná i končí, jsou buddhistické paraboly. (DailyDreamer)
- Film byl nesoutěžně promítán na filmovém festivalu v Cannes 2005. (Terva)
- V roce 2009 časopis Empire zařadil film na třetí místo žebříčku "20 největších gangsterek jaké jste nikdy (pravděpodobně) neviděli". (Terva)
Reklama