Reklama

Reklama

Tři pohřby

  • USA The Three Burials of Melquiades Estrada (více)
Trailer

Celovečerní debut oscarového herce Tommyho Lee Jonese byl černým koněm canneského festivalu. Film nakonec dostal dvě velké ceny – za mužský herecký výkon a za scénář. Ten k filmu napsal Guillermo Arriaga, dvorní scénárista Alejandra Gonzáleze Iňárritua. Jeho scénáře k 21 Gramům i Amores Perros se vyznačují časovými skoky a stejný postup Arriaga uplatnil i zde. Drama se odehrává v Texasu na pomezí USA a Mexika. Místní rančer Pete Perlina (T. L. Jones) zaměstnává na svém ranči jistého Estradu (J. C. Cedillo). Jednoho dne se Estrada nedostaví do práce. Jeho tělo se najde v pustině, pohřbené v mělkém hrobě. Místní šerif nemá Mexikánce zrovna v lásce a tak pohřbívá Estradu v chudáckém hrobě, aniž by cokoliv začal vyšetřovat. Rančer Pete si ale osedlá spravedlnost a najde viníka – člena pohraniční stráže Nortona (Barry Pepper). Pete ho unese a přinutí, aby Estradu z hrobu vykopal a naložil na mulu. Všichni tři se pak vydávají na cestu za řádným pohřbem do Estradovy rodné vesnice na druhé straně hranice. (Hollywood Classic Entertainment (H.C.E.))

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (107)

Javert 

všechny recenze uživatele

Přesně jak píše Rob Roy - typ filmu naprosto typický pro Peckinpaha. V roli Barryho Peppera (a možná i TL Jonese, i když ten přeci jen umí nasadit více výrazů) si dokážu představit takového Warrena Oatese. Co se týče filmu, nemám vážnější výhrady. Trošku brutální (či "peckinpahovské") předvedení toho, že přátelství může být doslova až za hrob. ()

fmash 

všechny recenze uživatele

Nemohu se vyhnout srovnání Tří pohřbů s Hranicí. Jednak s ohledem na línou pouštní atmosféru, již novější z obou snímků buduje trochu jiným, avšak neméně hypnotickým způsobem, jednak kvůli počáteční paralele v první části. Tam kde Nicholsonův hraničář v Hranici přijíždí s manželkou do příhraniční horké díry sice bez ideálů, leč jeho chování je vedeno určitými pohnutkami, přeběhlíci z Mexika dostávají co proto a lidský přístup k nim je výjimkou, Pepperův hraničář přijíždí takříkajíc zcela bez pohnutek, naopak Mexikánům se dostává určité úcty a jsou ve filmu takřka idealizováni. Život paniček čekajících na pracující manžele je v obou snímcíh stejně ubíjející, v kontrastu k tomu lidé zabývající se „skutečnou“ prací mají život mnohem plnější, ač se to tak na první pohled nezdá. Příběh samotný je lehce podivný a právě nad pohnutkami jednotlivých účastníků je nutno přemýšlet, na první pohled by se totiž mohlo zdát, že jsou podobně absurdní jako celé putování se zahnívajícím „jelenem“ v druhé části. Texasan Tommy Lee Jones ale pouze zvolil poněkud extravagantní způsob, jak oslavit starý svět a jeho hodnoty a přitom se vyhnout černobílému vidění. Nálada snímku je skvělá a nebýt lehce zmateného systému flashbacků, ale především v závěru nezvládnuté touhy všechno napovědět a vysvětlit, byla by ta moje čtyřhvězda velmi silná. I tak je ale přes výhrady zasloužená. Tejas está hecho así. ()

Reklama

gogo76 

všechny recenze uživatele

Druhý réžijný počin T.L.Jonesa nedopadol vôbec zle. Silná zbraň tohto filmu je kvalitný scénar od G. Arriagy (21gramov, Babel...), ktorý jednoduchým, ale silným príbehom si u mňa pripísal ďalšie plusové body. T.L.Jones sa obsadil do hlavnej úlohy a dobre mu sekunduje B.Pepper, známy ako odstreľovač Jackson z filmu Zachráňte vojaka Ryana. V prvej polhodine chcel T.L.J. napodobniť réžijný štýl A.G.Iňarrita, čiže postupne odkrývať mozaiku príbehu, to ale veľmi nefungovalo, druhý dych film naberie asi po pol hodine, keď už film plynie chronologicky. Film sa nesie v pozvoľnom tempe, obsahuje pár dobrých scén a kvalitné herecké výkony. Čo filmu chýba, aby bol lepší, je nedostatočne rozobratý vzťah s mŕtvym mexickým priateľom, pre ktorého to všetko robí. V pôvodnom znení to má iskru, pretože ako vraví jedna z postáv: "Nerozumiem španielsky(mexicky), ale pekne to znie.Keď to T.L.J. točil, ešte asi netušil, že o dva roky sa ocitne v podobnom Texaskom prostredí a už oscarovom filme No country for old men. Film 70%. ()

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Podle názvu to vypadá, že chtěl někdo vyrovnat skóre po známé britské komedii Mikea Newella, ale tohle byl úplně jiný sport. Strastiplná cesta za naplněním slibu a odpuštěním, lehce morbidní (likvidace mravenců) a svou formou maximálně využívající prostředí. Herecky precizní od vedlejších rolí (promiskuitní informátorka Melissa Leo, šerif D.Yoakam s polštářem na rozkroku) až po morálně skálopevného T.L.Jonese a Barryho Peppera, přibližujícího se každým krokem své kalvárie k pokání. Po The Homesman už můžu říct, že si s režisérem rozumíme. V jeho road movies, při kterých je cesta důležitější cíle, se skrývá opravdovost, syrovost s kusem lidskosti i ozvěny minulosti znějící v uších pomalu umírající země.. ()

Morholt 

všechny recenze uživatele

Dlouhé, nudné, divné. Jonese mám docela rád, ale tady mi jeho postava lezla silně na nervy, stejně jako jeho mexikánský kamarádíček. jediný, kdo působil tak nějak normálně lidsky byl Barry Pepper. Jinak točit podobně laděný western a umístit ho do současnosti, to je z mého pohledu trošku mimo. Dal bych přednost klasickému zpracování, proloženému nějakou střílečkou. Osa příběhu by mohla pro mě za mě zůstat stejná, ale aspoň by se něco dělo. Za docela příjemnou atmosféru 30%. ()

Galerie (35)

Zajímavosti (6)

  • Časopis, který si čte ve službě Mike Norton (Barry Pepper), je dubnové číslo magazínu Hustler z roku 2004. (ČSFD)
  • Po televizním filmu Sympaťáci (1995) se jedná o druhý režijní počin Tommyho Lee Jonese a zároveň o jeho první jím režírovaný titul, který šel do kin. (ČSFD)

Související novinky

Tanec s piráty

Tanec s piráty

20.03.2009

Kevin Costner se chystá opět režírovat. A protože jeho Krajina střelců byla ukázkou víc jak solidní řemeslné práce, není důvod jeho nový film nevyhlížet se zájmem. Obzvlášť, když mu scénář pomáhal… (více)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno