Režie:
Alejandro AgrestiScénář:
David AuburnKamera:
Alar KiviloHudba:
Rachel PortmanHrají:
Keanu Reeves, Sandra Bullock, Shohreh Aghdashloo, Willeke van Ammelrooy, Christopher Plummer, Ebon Moss-Bachrach, Dylan Walsh, Lynn Collins, Nathan Adloff (více)Obsahy(2)
Doktorka Kate Forsterová se rozhodne přijmout místo v chicagské nemocnici. Opouští svůj krásný dům na břehu jezera a nechává ve schránce vzkaz jeho novému nájemci. Píše o psích stopách v betonu před domem a krabici věcí po původním majiteli na půdě. Alex Wyler, talentovaný architekt, ale nalézá dům v žalostném stavu. Po otiscích psa ani stopy. Vzkazu od Kate proto nevěnuje žádnou pozornost až do doby, kdy mu při betonování chodníku před domem přes něj proběhne zaběhnutý pes, zanechávaje otisky přesně tam, kde to Kate popsala. Proto Kate odepíše a vzkaz opět nechá ve schránce. Kate a Alex zjišťují, jakkoli je to neuvěřitelné, že je dělí nejen vzdálenost, ale i čas. Kate žije v roce 2006, zatímco Alex v roce 2004. Skrze své dopisy se do sebe postupně zamilují. Dokáže jejich láska překonat i tuto překážku? (TV Nova)
(více)Videa (2)
Recenze (496)
"Obávám se, že svět je pořád stejný. Jen se oblékáme do skafandrů a máme létající auta. A nikdo už nemluví, protože si čteme myšlenky." To znám, to jsou Katapulti - Až se bude psát rok 2006. Ale teď vážně. Originál znám, ale tohle mám radši. Miluju ty hrátky s časem, nad kterejma by fyzik zabrečel a romantik vlastně taky, ale z jinýho důvodu. Já nejsem ani jedno, takže jsem skoro nebrečel a skvěle jsem si ten nápad užil. A taky jsem viděl tu nejlepší výmluvu, proč jsem nepřišel na schůzku - umřel jsem. To je skvělý. Jen úplně přesně nevím, jak to prakticky využít. ()
Na filmu je zajímavá pouze zápletka příběhu. Proto si myslím, že bylo dílo zpracováno chybně a disponovalo mnohem vyšším potenciálem. Většina scén na mne totiž vůbec nezapůsobila a tak jsem dílo dokoukal takřka bez emocí. Nemyslím si však, že by to bylo vyloženě špatné. Spíše se zde nekonají žádné zázraky a tak celek spadá spíše do vcelku zapomenutelného průměru. Nakonec jsem se rozhodl pro dvě hvězdy. 55% ()
Ano klišé, ano slzopudná romance, ano, ano, ano ... Odpovídám na tisíce dalších výtek. Avšak film má nesmírně silnou atmosféru, která je jednak daná výtečnou a detailní práci s exteriéry, konkrétně s architekturou domů ... a pak také étericky půvabným dialogem dvou lidí z různých mírně vzdálených časových rovin - dialog, který se skrze nápadité filmové prostředky stává dialogem téměř tváří v tvář současným. A herci ... tentokrát jsem nedokázala najít nikoho, kdo by byl jen na ozdobu. Keanu Reeves ztratil svoji sošnou tvář a-lá Neo (která mě nikdy neseděla) a přešel do roviny, kterou jsem u něj snad nikdy nezažila, Sandra Bullock naštěstí není potrhlá romantička - ve výsledku jsou oba civilně příjemní. A časové paradoxy??? Sama nechápu o co jde a nebudu předstírat, že to vím, je mi to fuk... Pokud člověk nepřistoupí na pravidla nastolená od prvních okamžiků, těžko bude pro něj film snesitelný. Dům u jezera mě překvapil, protože jsem od něj nic zásadního nečekala a vlastně jsem ráda, že jsem nezasažena originálem Il Mare, možná bych pak film proklínala. ()
Co na tom, že myšlenka není zrovna dvakrát originální, a že v podstatě od samého začátku je jasné, jak to všechno skončí? Hlavní je to, že scénář bez hluchých míst perfektně funguje, dramaturgicky je to skvěle vystavěné, Rachel Portmanová je zárukou kvalitní hudby a Keanu a Sandra se k sobě náramně hodí! Chemie mezi nimi funguje na 100%, takže bezmezně věříte něčemu, o čem víte, že je zcela neuvěřitelné.. :) P.S. : Za vším hledej Jane Austenovou... ()
Soundtrack Rachel Portman: 1. This Never Happened Before - Paul McCartney ,2. (I Can't Seem To) Make You Mine - The Clientele ,3. Time Has Told Me - Nick Drake ,4. Ant Farm - Eels ,5. It's Too Late - Carole King ,6. The Lakehouse ,7. Pawprints ,8. Tough Week ,9. Mailbox ,10. Sunsets ,11. Alex's Father ,12. Il Mare ,13. Tell Me More ,14. She's Gone ,15. Wait For Me ,16. You Waited ,17. I Waited , ()
Galerie (36)
Photo © Warner Bros.
Zajímavosti (29)
- Se stejným námětem, kdy jen listy nahradil telefon, pracuje i krátký argentinský snímek Líneas de teléfonos (1996) režiséra Marcela Briganta. (imro)
- První volbou pro postavu Alexe (Keanu Reeves) byl John Cusack, ale ten roli odmítnul. (imro)
- Film se proslavil velmi viditelným „product placementem“ - na plátně se až příliš často objevuje batoh značky Louis Vuitton. (imro)
Reklama