poster

Faunův labyrint

  • Španělsko

    El laberinto del fauno

  • Mexiko

    El laberinto del fauno

  • USA

    Pan's Labyrinth

  • anglický

    The Labyrinth of the Faun

    (neoficiální název)
  • Slovensko

    Faunov labyrint

  • Kanada

    Pan's Labyrinth

  • Nový Zéland

    Pan's Labyrinth

  • Irsko

    Pan's Labyrinth

  • Velká Británie

    Pan's Labyrinth

  • Austrálie

    Pan's Labyrinth

Drama / Fantasy / Válečný

Španělsko / Mexiko / USA, 2006, 118 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Aluska88
    ****

    Fantasy příběh stříhnutý válečnou okupací. Maribel Verdú, jejíž postava byla v Mexické jízdě horkokrevnou, smyslnou a silně ženskou se zde představuje ve vedlejší, avšak důležité a výrazné roli chudé a dobrosrdečné služebné, aniž by tím ztratila cokoliv ze svého zvláštního půvabu. Pokleslý, sadistický a chladnokrevný parchant v podání Sergi Lopéze bude nejspíš vzbuzovat vlnu odporu a nevole. Rušivým elementem je viditelná nevyváženost děje, převážně v druhé polovině. Rozhodně mohlo být méně bojových scén, které jsou pro hlavní dějovou linii vcelku nepodstatné a zbytečné. Charakter hlavního záporáka funguje spolehlivě do chvil, kdy začnete mít pocit, že hlavní příběh je tím takto utlačován. Následkem je velká škoda nedotaženosti příběhu a nerozvinutého potenciálu ztvárnění labyrintu a fantastických tvorů. Celkové vyznění filmu, za pomoci herců, několika působivých a silných momentů, efektů a hudby, mi však nedovoluje dát méně než čtyři hvězdičky. Za pousmání stojí pár hlášek, vyzařujíc jistou dávku černého humoru: "Pokusím se amputaci provést co nejšetrněji", "Co jste mu udělal?" - "Nic moc, blýská se na lepší časy."(5.1.2010)

  • CheGuevara
    ****

    Guillermo del Toro je v dávkování brutality až nezdravě umanutý. Některé scény jsou intenzivní jenom díky krvavým zásekům, což je postupem času nejen repetetivní ale i velice neoriginální. Stejně jako partyzánská báchorka, která by bez svého fantazijního bratřícka, jež jí dodává hloubku a poetický přesah, byla jen opakováním všeho, co už tady bylo. Del Toro tak jako dramatik postrádá cit pro řetězení událostí, ale zato jako snílek, kterému se zdají především noční můry, u málokoho najde důstojnou konkurenci.(29.8.2009)

  • B!shop
    ****

    Na tenhle film jsem se tesil naprosto neskutecnym zpusobem. Nejdriv byl jen namet, pak prvni fotky, trailery a nakonec vysoky hodnoceni, takze sem od tohohle filmu cekal naprostej vrchol. Jenze bohuzel, tentokrat jsem asi cekal prilis. Tenhle film jsou vlasne dva filmy v jednom, navzajem se nepotrebujou a aby byl aspon jeden z tehle dvou pribehu perfektni, potreboval by vyuzit i ten prostor druhyho pribehu. Mrzelo me, ze se Toro vic venoval valecne casti nez fantasy, kdyby to bylo naopak, mozna sem byl ted maximalne spokojenej, jenze toho fantasy je tu strasne malo. Valecna cast ma vcelku jednoduchej pribeh, nicmene nektery sceny jsou misty docela drsny a hlavni zaporak ma skvely charisma, takze film nudi jen vyjimecne. Akorat je tu nekolik nelogicnosti, jako treba pokus o zabiti kapitana, to bylo takovy dost hloupy. Nebo to, ze hlavni hrdinka pokazdy, kdyz chce neco provest, udela to ve chvily, kdy prijde kapitan. No a pak tu je fantasy cast. Coz o to, pohadka je to docela pekna, triky pusobi sice misty moc plasticky, ale pohoda, jenze jsem celou dobu cekal, kdy uz to konecne pride a ono nic. Navic tu neni ani moc fantasy postav. Guillermo del Toro natocil dva jedoduchoucky pribehy, ktery spojil, aby to mohl vydavat za neco velmi originalniho, ale ve vysledku to ve me nevyvolalo skoro zadny emoce a osud jednotlivejch hrdinu mi byl vicemene fuk. Nicmene po rezijni strance asi bez chyby.(3.2.2007)

  • Radek99
    *****

    Mexický režisér Guillermo del Toro zjevně staví na piedestal synkretický tvůrčí přístup - skloubení dvou racionálním pohledem zcela nesouvisejících příběhových rovin, světa nehostinných reálií Frankova diktátorského Španělska a fantazijního světa pradávného antického či mediterianského mýtu docílil těžko myslitelného - povýšil obě dějové a významové roviny, které by samy o sobě byly jen jedněmi z mnoha variací téhož, na homogenní a komplexní velice osobitou uměleckou vizi... Ona osobitost je jistě na místě - ve Faunově labyrintu najdeme typické propriety del Torových filmů - fascinaci obrazem, fascinaci uniformou, fascinaci dobou druhé světové války a jakousi černou magií a mystikou fašistických elit (vzpomeňme na Hellboye), fascinaci světy pohanských mýtů... Tak právě Faun, Pan, Satyr či Silén, do jehož labyrintu nás mexický režijní mág zavádí (jehož podoba se mimochodem stala předobrazem středoevropského a zvláště německého zpodobení ďábla), toto přírodní božstvo spjaté s lokalitou lesa (,,bylo to v dobách, kdy les byl ještě mladý...") bylo původně v naračním světě mediteriánů chápáno jako bytost pozitivní, křesťanství ho však vytlačilo do sféry démonické, negativní. Už tahle konotace naznačuje, že Guillermo del Toro nechápal svůj fantaskní příměr jako pouhou variaci na surreálný svět Carrollovské Alenky za zrcadlem. Del Torova narace má hluboké kořeny v lidském podvědomí, čerpá a těží z archetypů a předkřesťanských fabulí... Propojení dvou světů, které toho mají na druhý pohled až překvapivě mnoho společného - z tíživé reality jednoho z nich je třeba utíkat do druhého (staroitalský bůh zemské úrody Faun(us) ne náhodou chránil lidi před vlky...), ten druhý zase nabízí symbolické obrazce světa prvního (tvor požírající děti, kořen mandragory coby zárodek lidské bytosti...), společnou styčnou plochou je i lokace lesa či metafyzické finále celého snímku... Zcela samostatnou kapitolou je del Torovo formální zpracování - vizualizace obou světů Faunova labyrintu je natolik originální a svojská, že se jen těžko hledají příměry. Mimo své dřívější tvorby se snad dá jeho imaginace připodobnit k fantaskním hraným i animovaným vizím Tima Burtona, Darrena Aronofsky či, zvláště té nepovedené Grimmovské, Terry Gilliama... Ti všichni točí pohádky pro dospělé, Faunův labyrint chce ale umožnit divákovi okusit ten dávný předracionální pocit z života v mýtickém světě, který se v dnešní pohádce už jen matně a nejasně odráží... Podobné filmy: Hellboy 2: Zlatá armáda, Hellboy, Princ bez království / Devil, Hvězdný prach, Beowulf, Kletba bratří Grimmů(9.11.2007)

  • Radyo
    *****

    Guillermo del Toro umí! Vymazlený film, který je sice o chloupek slabší, než typově podobný Princ bez království (či Ďáblova páteř, chcete-li), ale jinak opravdu skvostný. Parádní, pohádkou líznutý příběh o dívce, která možná byla kdysi princeznou navenek, ale určitě byla vždy úžasnou princeznou ve svém srdci. Uff, proč jsem na tenhle film čekal tak dlouho? P.S.: Celkem chápu, že některé uživatele tahle perla přiměla ke grafomanským orgiím, nicméně občas si říkám, že někdo by dokázal z psychologického hlediska rozebrat i exkrement....(14.2.2014)

  • - Faun (Doug Jones) oslovuje Ofélii (Ivana Baquero) výrazem "vos". Ve španělštině se toto oslovení používá pro osoby, které mluvčí velice respektuje. (KidWithGun)

  • - Sergi López (Vidal) povedal, že je to najhoršia postava akú kedy hral. (Greenpeacak)

  • - Pokoj kapitána Vidala (Sergi López) vypadá jako vnitřek hodinek jeho otce, což podle slov Guillerma del Toro má představovat jeho ztrápenou mysl. (KidWithGun)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace