poster

Faunův labyrint

  • Španělsko

    El laberinto del fauno

  • Mexiko

    El laberinto del fauno

  • USA

    Pan's Labyrinth

  • anglický

    The Labyrinth of the Faun

    (neoficiální název)
  • Slovensko

    Faunov labyrint

  • Irsko

    Pan's Labyrinth

  • Kanada

    Pan's Labyrinth

  • Nizozemsko

    Pan's Labyrinth

  • Nový Zéland

    Pan's Labyrinth

  • Belgie

    Pan's Labyrinth

  • Velká Británie

    Pan's Labyrinth

  • Austrálie

    Pan's Labyrinth

Drama / Fantasy / Válečný

Španělsko / Mexiko / USA, 2006, 118 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • hirnlego
    **

    Velké zklamání, ačkoli jsem nic nečekala - vlastně ano - čekala jsem, v rámci možností, kvalitní film (proč bych na to jinak šla do kina, žeano). Bohužel to, co mi režisér naservíroval, byl pouze slabý odvar něčeho, co mohlo být opravdu výživné - kdyby, kdyby. Masky jsou skvělé (rukoočko!) a představitelka hlavní dětské role také (ačkoli samotná její postava mě neskutečně štvala svou blbostí v některých scénách) - avšak film jako celek prostě nefunguje. Už to samotné spojení "války" s pohádkovým příběhem - ano, mohlo to vyjít, ale to by nesměly scény z "reality" být tak neskutečně nezáživné a hloupé - navíc pár těch naturalistických výlevů, třebaže povedených, bylo spíš poněkud zbytečných a samoúčelných. Zato "pohádková" část vypadala opravdu nadějně - bohužel hned jak se to začalo trochu rozjíždět, režisér opět přehodil výhybku směr realita a naděje byla tatam. Je sice pravda, že snímek má docela milé "poselství", avšak to až příliš degraduje ta povrchní a pohromadě nedržící forma.(28.3.2007)

  • T2
    *****

    Rozpočet $19miliónovTržby USA $37,634,615Tržby Celosvetovo $87,041,569Tržby za predaj DVD v USA $50,253,003"Svet fantasy ešte nikdy nebol tak fascinujúci a vierohodný!" _Režisér Guillermo del Toro dokázal po niekoľkých predošlých vydarených filmoch natočiť niečo čo sa môže zaradiť medzi absolútny vrchol fantasy žánru. Už pri jeho comicsovom spracovaní Hellboya bolo cítiť jeho veľké nadšenie pre detail, prepracované kulisy a hlavne verné zobrazenie pekelného hrdinu. U Faunovho labyrintu je podstata a zázemie filmu podobné a ešte veľkolepejšie, aj keď príbeh sa odohráva v dvoch rovinách v reálnej a v mysli plnej fantasy. Takže máme možnosť prežiť dobrodružstvá v mysli mladej dievčiny, unikajúcej zo sveta prehnitého 2. svetovou vojnou a jej skľučujúcimi neduhmi, do sveta kde to nie je pre život o nič ľahšie ale kde má aspoň šancu niečo dokázať a svojimi úlohami zadanými od bájneho tvora Fauna dokázať že je hodná svojho posolstva a tak urobiť malí krôčik preto aby svet bol lepší. V prvom rade je prekvapivé prevedenie filmu, kde tvorcovia vôbec nehladia na základ finančného úspechu teda komerciu a čo natočili obchádza široké publikum a hlavne deti pre ktoré sa práve hlavne točia fantasy filmy, tento film je práve pre tých o niečo starších čo majú aspoň mierne otvorenú myseľ pre udalosti čo nám snímok ponúkne. Takže tvorcovia sa vydali vlastnou cestou a natočili drsnú sondu do života dievčatka, stojaceho v obkolesení dospelých ľudí konajúcich nezmyselné zákerné veci na vlastnom pokolení... Guillermo del Toro nám dal týmto počinom možnosť naplno nahliadnuť do jeho mysle ovplívajúcou nádhernou fantáziou a tak pozeráme na svet o akom sníva o sám, kde poletujú víly ukazujúce cestu k veľkým dobrodružstvám, prísneho rohatého Fauna alebo v určitom zmysle taká obdoba mierumilovného Minotaura čo zadáva ťažké úlohy čo vypadajú len na pohľad strašidelne ako z najhorších snov, podzemné kráľovstvo určené len pre vyvolených... _Z celkového hľadiska môžu Americké produkcie len slepo závidieť koncepciu filmu, kde sa podieľali skoro len samí Mexičania a Španieli, spracujúci film na prvotriednej úrovni na každom poste a ešte za aký rozpočet, čo by veru nevystačil u Amerických veľkoprodukciách ani na honoráre hercov. Ocenenie 3 Oscarmy je len malou odmenou za vykonanú prácu, tvorcov môže v prvom rade tešiť nekončiace nadšenie publika. _Okrem príbehovej koncepcie mal film silné zázemie v snímaní obrázkov či že kameraman Guillermo Navarro natočil asi životné zábery, zábery čo hovoria v detailoch a dokresľujú beztak rozmanitý príbeh, miestamy nás posádza až priamo do rozbehnutého príbehu. Hudba od skladateľa ako Javier Navarrete bol ďalší silný prvok filmu. _Na filme sa podiely aj významní del Torovi priatelia a to režisérske veličiny ako Alfonso Cuarón v úlohe producenta a Alejandro González Iñárritu ako určitá opora pri tvorbe filmu. /videl v kine: 100%/(9.2.2008)

  • DaViD´82
    ****

    Nejvyrovnanější i nejlepší del Torův snímek. Navíc s hlavním hudebním motivem jak z Cirkusu Humberto. Komorní příběh z války s řádnou špetkou posmutněle pohádkového fantastična. Problém je délka, jelikož zvláště v první hodině je tempo pozvolné až příliš. Naopak druhé polovině již není co vytknout; vše je bezchybné. Je to takový zdařilý mix Prince bez království s nezaměnitelnou poetikou příběhů z pera Neila Gaimana.(26.12.2006)

  • Radek99
    *****

    Mexický režisér Guillermo del Toro zjevně staví na piedestal synkretický tvůrčí přístup - skloubení dvou racionálním pohledem zcela nesouvisejících příběhových rovin, světa nehostinných reálií Frankova diktátorského Španělska a fantazijního světa pradávného antického či mediterianského mýtu docílil těžko myslitelného - povýšil obě dějové a významové roviny, které by samy o sobě byly jen jedněmi z mnoha variací téhož, na homogenní a komplexní velice osobitou uměleckou vizi... Ona osobitost je jistě na místě - ve Faunově labyrintu najdeme typické propriety del Torových filmů - fascinaci obrazem, fascinaci uniformou, fascinaci dobou druhé světové války a jakousi černou magií a mystikou fašistických elit (vzpomeňme na Hellboye), fascinaci světy pohanských mýtů... Tak právě Faun, Pan, Satyr či Silén, do jehož labyrintu nás mexický režijní mág zavádí (jehož podoba se mimochodem stala předobrazem středoevropského a zvláště německého zpodobení ďábla), toto přírodní božstvo spjaté s lokalitou lesa (,,bylo to v dobách, kdy les byl ještě mladý...") bylo původně v naračním světě mediteriánů chápáno jako bytost pozitivní, křesťanství ho však vytlačilo do sféry démonické, negativní. Už tahle konotace naznačuje, že Guillermo del Toro nechápal svůj fantaskní příměr jako pouhou variaci na surreálný svět Carrollovské Alenky za zrcadlem. Del Torova narace má hluboké kořeny v lidském podvědomí, čerpá a těží z archetypů a předkřesťanských fabulí... Propojení dvou světů, které toho mají na druhý pohled až překvapivě mnoho společného - z tíživé reality jednoho z nich je třeba utíkat do druhého (staroitalský bůh zemské úrody Faun(us) ne náhodou chránil lidi před vlky...), ten druhý zase nabízí symbolické obrazce světa prvního (tvor požírající děti, kořen mandragory coby zárodek lidské bytosti...), společnou styčnou plochou je i lokace lesa či metafyzické finále celého snímku... Zcela samostatnou kapitolou je del Torovo formální zpracování - vizualizace obou světů Faunova labyrintu je natolik originální a svojská, že se jen těžko hledají příměry. Mimo své dřívější tvorby se snad dá jeho imaginace připodobnit k fantaskním hraným i animovaným vizím Tima Burtona, Darrena Aronofsky či, zvláště té nepovedené Grimmovské, Terry Gilliama... Ti všichni točí pohádky pro dospělé, Faunův labyrint chce ale umožnit divákovi okusit ten dávný předracionální pocit z života v mýtickém světě, který se v dnešní pohádce už jen matně a nejasně odráží... Podobné filmy: Hellboy 2: Zlatá armáda, Hellboy, Princ bez království / Devil, Hvězdný prach, Beowulf, Kletba bratří Grimmů(9.11.2007)

  • Skejpr
    ****

    Del Toro je psychopat! ve Faunově labyrintu se potkává ta nejdrsnější a vizuálně nejexpresivnější psychedelická fantasy s klasickou pohádkou a válečným dramatem, a čirá krása z nekonečné fantazie naráží na odpornou konečnost života v té nejbrutálnější formě. Výsledek je zároveň fascinujíccí a znechucující film, který mne zasáhl a teď už ho nechci nikdy vidět!. Ivana Baquero je anděl. Sergi López je SATAN! Takže proč JEN 4 hvězdy? Protože ta délka...(5.3.2009)

  • - Spoiler: Přes mnoho různých výkladů filmu se sám Guillermo del Toro nechal slyšet: "Vždy si vzpomenu na krásný citát Sørena Kierkegaarda, který říká, že vláda tyrana končí smrtí, ale vláda mučedníka smrtí začíná. Myslím, že to vystihuje podstatu filmu; volba způsobu vlastní smrti je cestou k nesmrtelnosti." (KidWithGun)

  • - Film Faunův labyrint byl nominován na třináct cen Goya. Získal jich nakonec sedm: za nejlepší ženskou vedlejší roli (Ivana Baquero), nejlepší původní scénář (Guillermo del Toro), nejlepší kameru (Guillermo Navarro), nejlepší střih (Emilio Ruiz del Río), nejlepší zvuk, nejlepší maskování a vlasovou úpravu a za nejlepší speciální efekty. (Estrecha)

  • - V roce 2007 se film jako jeden z mála fantasy vůbec dočkal nominace na Oscara jako nejlepší cizojazyčný film. (Morien)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace