poster

Faunův labyrint

  • Španělsko

    El laberinto del fauno

  • Mexiko

    El laberinto del fauno

  • USA

    Pan's Labyrinth

  • anglický

    The Labyrinth of the Faun

    (neoficiální název)
  • Slovensko

    Faunov labyrint

  • Irsko

    Pan's Labyrinth

  • Kanada

    Pan's Labyrinth

  • Nizozemsko

    Pan's Labyrinth

  • Nový Zéland

    Pan's Labyrinth

  • Belgie

    Pan's Labyrinth

  • Velká Británie

    Pan's Labyrinth

  • Austrálie

    Pan's Labyrinth

Drama / Fantasy / Válečný

Španělsko / Mexiko / USA, 2006, 118 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • StarsFan
    ****

    Zvláštní, zvláštní film. Mísí se tu naturalisticky pojetá válka a fantasy svět, naprosto odlišný od všeho, co kdy bylo natočeno. Taková Alenka v říši divů v drsnějším obalu, přesto mimořádně poutavá a dobře koukatelná. Vlastně ani nevím, k jakému jinému filmu bych mohla Faunův labyrint přirovnat, protože něco tak autorsky unikátního jsem ještě neviděla. Kdyby bylo víc španělských filmů podobných, možná bych se ještě nakonec za pár měsíců naučila plynně španělsky :-)(17.2.2008)

  • charlosina
    *****

    Fantazy v realitě španělské občanské války? Ano... pokud si malá holčička vysní svůj vlastní svět, aby unikla krutosti, pak ano. // Nádherná kamera, působivá atmosféra, fantaskní reálie. Faunův labyrint je takovou temnou pohádkou... nebo krásnou skutečností? Každopádně nejlepší dílo Guillerma del Toro.(4.4.2008)

  • Nathalie
    ***

    Innocence Has A Power Evil Cannot Imagine....Faunův labyrint, to jsou drastické přesýpací hodiny made in Mexico. Pár zrnek nevinnosti a rozlehlá poušť zla. Když poslední zrnko magického písku světa dvanáctileté Ofelie s vážnýma očima, která objevuje uvnitř čarovného stromu podzemí groteskních bytostí, masek, předmětů a pravidel, přepadne dolů, ocitáme se krvavýma nohama ve frankistickém režimu poloviny čtyřicátých let. Partyzánská válka proti kníratému establismentu, jemuž na malé usedlosti kdesi v lesích vévodí Francův nelítostný El Capitano Vidal, otčím hlavní hrdinky. Smyčky kolem její rodiny se začnou utahovat stejně jako vojenský kruh proti povstalcům v lesích. Zrada, láska, čest. ALE... v tom difúzním střídání reality a fantasy, dětské hravosti a vojenské krutosti, neuhýbavé kamery, náboženských motivů a morálních přešlapů, jsem se v Labyrintu úplně ztratila. Film, který pro mnohé kvality respektuji, ale už od půlnoční projekce na Febiu mě mrzí, že přes působivý výkon Ivany Baquero a Sergi Lopéze, Del Torovu fascinující režii, oslnivé zkamenělé obrazy a sugestivní hudbu, vnitřně minul o několik světelných let. Desgraciadamente.(31.7.2007)

  • EdaS
    ****

    Velmi zvláštní, temný až depresivní mix pohádkového příběhu a válečného dramatu. Čekal jsem něco na způsob MirrorMask a byl místy zděšen zobrazovanou krutostí a násilím. Pro děti to tedy rozhodně není, ale jinak jde opravdu o originální kousek. Už dlouho jsem u filmu necítil takový smutek. Del Toro je čím dál víc zajímavý režisér. P.S. Podruhé jsem Faunův labyrint viděl v kině a zážitek byl mnohem intenzivnější, temnější a depresivnější. Práce se zvukem je fantastická!(10.8.2007)

  • sportovec
    *****

    Španělská paralela VALERIE A TÝDNE DIVŮ je citlivě zasazena do doby posledních záchvěvů krvavé španělské občanské války. Propojení obou světů, virtuálního tajemných duchů a osudových závazků, i reálného, plného krve a násilí, je organické a působí přirozeně. Děj i celkový způsob snímání filmu připomíná - otázkou je, nakolik vědomě a nakolik spontánně - postupy filmu přelomu čtyřicátých a padesátých let minulého století. Poetičnost a krutost doby jsou však spojeny poučeným pohledem naší doby a nabývají rázu obecnějšího podobenství. Pro českého diváka je výlet do pyrenejského génia loci podnětný a zajímavý - mj. i pro diskuse o mezích a smyslu drsného mravu, který nemá daleko do krutosti. V každém případě se tu jedná o nevšední zážitek, který - jak se zdá - pozitivně přerůstá v mnoha ohledech většinový ráz soudobé tvorby světového hraného filmu.(21.10.2010)

  • - Režisér Del Toro sa stretol s predstaviteľom kapitána Vidala (Sergi López) rok a pol pred natáčaním v Barcelone, kde sa ho hneď spýtal, či by úlohu prijal. Sergi López bol považovaný skôr za komediálneho a dramatického herca. Producenti preto žiadali Del Tora, aby bol opatrný pri výbere herca. (Greenpeacak)

  • - Guillermo del Toro se vzdal svého honoráře i dodatečného podílu ze zisku, aby jeho film vůbec vznikl. (Ajka1)

  • - Režisér uvedl, že tento film má být "filmem trojek" - točí se okolo tří žen (Ofelie, její matka a Mercedes), nacista Vidal má s sebou vždycky dva důstojníky, faun má tři víly, Ofelie plní tři úkoly, u Pojídače dětí vybírá ze tří skříněk. To má být narážkou na klasické pohádky nebo mýtické příběhy, kde výraznou složku tvoří číselná symbolika. (Morien)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace