poster

Faunův labyrint

  • Španělsko

    El laberinto del fauno

  • Mexiko

    El laberinto del fauno

  • USA

    Pan's Labyrinth

  • anglický

    The Labyrinth of the Faun

    (neoficiální název)
  • Slovensko

    Faunov labyrint

  • Kanada

    Pan's Labyrinth

  • Nový Zéland

    Pan's Labyrinth

  • Velká Británie

    Pan's Labyrinth

  • Austrálie

    Pan's Labyrinth

Drama / Fantasy / Válečný / Horor / Mysteriózní

Španělsko / Mexiko / USA, 2006, 118 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • emma53
    ***

    Vůbec nevím jak se mám vyjádřit k filmu, který bych si žánrově určitě dobrovolně nevybrala. Z těch dvou linií, jak tou vojensko-partizánskou a nebo tou fantazy bych si nevybrala asi žádnou, ale výborné zpracování se tomu nedá upřít. Asi jsem byla nejvíc nadšená hudební složkou celého projektu. Já vážně horory nemusím. Nicméně Filmová výzva 2016 je splněná.(24.5.2016)

  • RHK
    *****

    Jeden z 500 největších filmů všech dob časopisu Empire. Jeden ze 125 nejlepších neanglicky mluvených filmů - 125 Greatest Foreign Movies http://www.csfd.cz/uzivatel/136528-rhk/. Celosvětově divácky úspěšný film. Zajímavé a křehké spojení strašidelného světa fauna a víl se strašným světem frankistického Španělska roku 1944, vše očima malé princezničky Ofélie, která přestává být v dospělém světě šťastná. Originální kamera - létající kudlanky měnící se ve víly, slizká obří ropucha a oživlý svět starých kamenů v kontrastu s krutým otčímem a jeho fašistickými vojáky. Moc příjemné filmové překvapení. Trailery: http://www.csfd.cz/film/221638-faunuv-labyrint-laberinto-del-fauno-el/videa/(10.10.2009)

  • Radek99
    *****

    Mexický režisér Guillermo del Toro zjevně staví na piedestal synkretický tvůrčí přístup - skloubení dvou racionálním pohledem zcela nesouvisejících příběhových rovin, světa nehostinných reálií Frankova diktátorského Španělska a fantazijního světa pradávného antického či mediterianského mýtu docílil těžko myslitelného - povýšil obě dějové a významové roviny, které by samy o sobě byly jen jedněmi z mnoha variací téhož, na homogenní a komplexní velice osobitou uměleckou vizi... Ona osobitost je jistě na místě - ve Faunově labyrintu najdeme typické propriety del Torových filmů - fascinaci obrazem, fascinaci uniformou, fascinaci dobou druhé světové války a jakousi černou magií a mystikou fašistických elit (vzpomeňme na Hellboye), fascinaci světy pohanských mýtů... Tak právě Faun, Pan, Satyr či Silén, do jehož labyrintu nás mexický režijní mág zavádí (jehož podoba se mimochodem stala předobrazem středoevropského a zvláště německého zpodobení ďábla), toto přírodní božstvo spjaté s lokalitou lesa (,,bylo to v dobách, kdy les byl ještě mladý...") bylo původně v naračním světě mediteriánů chápáno jako bytost pozitivní, křesťanství ho však vytlačilo do sféry démonické, negativní. Už tahle konotace naznačuje, že Guillermo del Toro nechápal svůj fantaskní příměr jako pouhou variaci na surreálný svět Carrollovské Alenky za zrcadlem. Del Torova narace má hluboké kořeny v lidském podvědomí, čerpá a těží z archetypů a předkřesťanských fabulí... Propojení dvou světů, které toho mají na druhý pohled až překvapivě mnoho společného - z tíživé reality jednoho z nich je třeba utíkat do druhého (staroitalský bůh zemské úrody Faun(us) ne náhodou chránil lidi před vlky...), ten druhý zase nabízí symbolické obrazce světa prvního (tvor požírající děti, kořen mandragory coby zárodek lidské bytosti...), společnou styčnou plochou je i lokace lesa či metafyzické finále celého snímku... Zcela samostatnou kapitolou je del Torovo formální zpracování - vizualizace obou světů Faunova labyrintu je natolik originální a svojská, že se jen těžko hledají příměry. Mimo své dřívější tvorby se snad dá jeho imaginace připodobnit k fantaskním hraným i animovaným vizím Tima Burtona, Darrena Aronofsky či, zvláště té nepovedené Grimmovské, Terry Gilliama... Ti všichni točí pohádky pro dospělé, Faunův labyrint chce ale umožnit divákovi okusit ten dávný předracionální pocit z života v mýtickém světě, který se v dnešní pohádce už jen matně a nejasně odráží... Podobné filmy: Hellboy 2: Zlatá armáda, Hellboy, Princ bez království / Devil, Hvězdný prach, Beowulf, Kletba bratří Grimmů(9.11.2007)

  • Radyo
    *****

    Guillermo del Toro umí! Vymazlený film, který je sice o chloupek slabší, než typově podobný Princ bez království (či Ďáblova páteř, chcete-li), ale jinak opravdu skvostný. Parádní, pohádkou líznutý příběh o dívce, která možná byla kdysi princeznou navenek, ale určitě byla vždy úžasnou princeznou ve svém srdci. Uff, proč jsem na tenhle film čekal tak dlouho? P.S.: Celkem chápu, že některé uživatele tahle perla přiměla ke grafomanským orgiím, nicméně občas si říkám, že někdo by dokázal z psychologického hlediska rozebrat i exkrement....(14.2.2014)

  • Morien
    *****

    (1001) "Svět patří těm, kteří ví, kam se dívat." ♥♥♥ Jelikož patřím k té sortě lidí jako dětská hrdinka - tedy k snílkům, kteří "skutečného" života moc neužijí, tento film jsem si užila velmi. Plátno mu neskutečně prospívá, potom mám pocit, že jsem to já, kdo leze ke kořenům starého stromu a tak všelijak podobně. U scény s proslulým pojídačem dětí jsem měla celou dobu vytřeštěné oči, částečně taky proto, že skončila a dál už nic! Jeho potenciál mi přišel značně nevyužitý. Scéna masakru partyzánů mi zase vyrazila dech - to když zraněný voják odstrkoval hlaveň zbraně od svojí hlavy... no síla. Obě představitelky osudových žen v příběhu mi připomínaly pohádkové princezny, tak jak jsem si je představovala jako malá, a představitelka Ofelie opravdu hraje dobře. A tu ukolébavku jsem si pak broukala ještě dlouho. Jeden z nejlepších filmů roku.(20.12.2007)

  • - Pokoj kapitána Vidala (Sergi López) vypadá jako vnitřek hodinek jeho otce, což podle slov Guillerma del Toro má představovat jeho ztrápenou mysl. (KidWithGun)

  • - Del Toro opisoval hercovi Sergimu Lópezovi (Vidal) finálnu verziu príbehu dve a pol hodiny so všetkými detailmi. (Greenpeacak)

  • - Úvodní scéna z rozbořeného města se odehrává v troskách města Belchite zničeného během španělské občanské války. Město je řazeno mezi jedno z takzvaných "měst mrtvých". Poté, co diktátor Franco porazil ve španělské občanské válce republikány, nařídil, že zničené Belchite bude ponecháno v původním stavu jako památník boje proti komunistům. Poražení zajatci pak museli nedaleko trosek vybudovat nové Belchite. Tato lokace se objevila již ve snímku Dobrodružství Barona Prášila (1988). (DaViD´82)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace