Režie:
Guillermo del ToroScénář:
Guillermo del ToroKamera:
Guillermo NavarroHudba:
Javier NavarreteHrají:
Ivana Baquero, Doug Jones, Sergi López, Ariadna Gil, Maribel Verdú, Álex Angulo, Federico Luppi, Roger Casamajor, Ivan Massagué, Manolo Solo, Fernando Tielve (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Píše se rok 1944 a dvanáctiletá Ofélie jede se svou těhotnou matkou za otčímem, frankistickým důstojníkem, který kdesi v horách na severu Španělska potlačuje zbytky republikánského povstání. Život ve vojenské posádce ale nenabízí Ofélii pouze realitu poznamenanou boji s povstalci, všeobecným nedostatkem jídla a velmi chladným vztahem s otčímem – v nedalekém starodávném labyrintu potká dívka jednou v noci starého fauna, který ji prozradí, že je ztracenou princeznou kdysi mocné pohádkové říše a současně poslední nadějí na její záchranu. Než se ale opět setká se svým královským otcem, musí splnit několik úkolů. Fascinující podívaná a silný příběh o tom, že ve světě dětské fantazie se za život, čest a odvahu platí stejná cena jako ve světě dospělých. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (1 606)
Je neuvěřitelné s jakou bravurou umí Guillermo del Toro propojovat krutý svět dospělých a imaginativní svět dětí. A to vše v lehce hororové stylizaci. Navíc díky hlavní hrdince (Ivana Baquero) působí přechody mezi oběma světy jako něco naprosto samozřejmého a reálného. Byť je konec maličko předvídatelný, je natočen tak vkusně, že řadí snímek mezi nezapomenutelné zážitky. ()
Film, ktorý má všetko, čo kedysi mali a dnes už nemajú burtonovky - duchovný obsah v objatí úžasného vizuálu. Jedinečné fantasy skĺbujúce fantaskný svet predstavivosti dievčatka s najkrutejšou tvárou sveta dospelých. Dva silné filmy v jednom, smerujúce k nečakanému, poetickému vyústeniu s veľkým myšlienkovým presahom. Faunov labyrint je akoby adaptácia slohom bohatého fantasy románu, scenáristicky perfektne upravená pre veľké plátno. A génium Guillerma tkvie v tom, že ho stvoril bez akejkoľvek predlohy, iba podľa vlastného, natoľko komplexného scenára. Že je celý z jeho hlavy. Nastavenie desivého rozmeru filmu činmy postavy Sergi Lópeza hneď v úvodných minutách je diskutabilne brutálny, ale dokonale funkčný ťah! ()
Fantazy v realitě španělské občanské války? Ano... pokud si malá holčička vysní svůj vlastní svět, aby unikla krutosti, pak ano. // Nádherná kamera, působivá atmosféra, fantaskní reálie. Faunův labyrint je takovou temnou pohádkou... nebo krásnou skutečností? Každopádně nejlepší dílo Guillerma del Toro. ()
Pan's Labyrinth mi poskytl jeden z nejnetradičnějších filmových zážitků. Nikdy jsem si nedovedl představit, že lze skloubit období nacismu s dětskou fantazií!! A po shlédnutí mohu s ledových klidem říci, lze a sakra dobře. Guillermo del Toro potvrdil, že to není jen kvalitní režisér, ale i velmi dobrý scénárista. Příběh se přilévá z takřka pohádkové dětské fantazie do násilného a krutého světa plného násilí a fašismu. Opravdu jsem neočekával žádný velký zázrak, ale po zkouknutí mohu říci, že mne to dokonale odrovnalo, protože del Torova režie dala snímku opravdu mnoho a když si k tomu přičtete výborné triky, perfektní scénář, bombastickou kameru (zasloužený Oscar), skvělé herecké výkony a v neposlední řadě nádhernou hudbu, která snímku dodává magickou atmosféru, nemůžete být prostě zklamáni. Už se celkem nedivím, že Pan's Labyrinth je v TOP250 na imdb, myslím, že zalouženě a jak jsem již napsal na začátku, netradiční, ale o to poutavější filmový zážitek.......... ()
Guillermo del Toro je v dávkování brutality až nezdravě umanutý. Některé scény jsou intenzivní jenom díky krvavým zásekům, což je postupem času nejen repetetivní ale i velice neoriginální. Stejně jako partyzánská báchorka, která by bez svého fantazijního bratřícka, jež jí dodává hloubku a poetický přesah, byla jen opakováním všeho, co už tady bylo. Del Toro tak jako dramatik postrádá cit pro řetězení událostí, ale zato jako snílek, kterému se zdají především noční můry, u málokoho najde důstojnou konkurenci. ()
Galerie (65)
Photo © Warner Bros.
Zajímavosti (57)
- Podle režiséra se scéna s obří žábou měla natáčet ve velkolepém "stromovém chrámu", ale potom si uvědomil, že ve velkém prostoru by žába nevypadala tak obrovsky a během dvou dnů byly postaveny menší kulisy, které byly nakonec použity. (Morien)
- Na festivalu v Cannes obdržel film dvaadvacetiminutový potlesk. (Kulmon)
- Na Faunov (Doug Jones) make-up bola väčšinou použitá latexová pena, jeho rohy vážili desať kíl. (Greenpeacak)
Reklama