VOD (1)
Obsahy(1)
On je pouliční muzikant a občas si přivydělává v dílně svého otce. Jeho snem je živit se hudbou, ale to se mu vůbec nedaří. Ona je talentovaná pianistka z Čech, která odešla do Irska kvůli obživě a prodává na ulici růže. Když se ti dva náhodou potkají, zjistí, že jejich společná hudba má neobyčejnou sílu a podaří se jim získat nejen peníze na pronájem studia, kde natočí společnou desku, ale také přízeň a obdiv všech, kteří se na jejím vzniku podílejí. Oba si ale velmi záhy uvědomí, že takového člověka, jakým je ten druhý, se jim podaří v životě potkat jen jednou. Jeho nově nabytá svoboda a její minulé závazky tak oba postaví před rozhodnutí, co jsou pro sebe schopní obětovat a jestli vůbec mají možnost zůstat spolu. (Bontonfilm)
(více)Videa (1)
Recenze (834)
Film jsem neviděl a nikdy se na to dívat nebudu, protože Markéta Irglová je mi děsně nesympatická - taková typická česká šmudla z venkova s uječeným hlasem. To její chování - ona je hvězda a prezident ji ani nepopřál. Klaus to řekl skvěle odpověděl: "Nevím kdo to je a film jsem neviděl, tudíž..." :-) ()
║Rozpočet $150,000║Tržby USA $9,439,923║Tržby Celosvetovo $20,710,513║ Jasný príklad toho, keď aj v jednoduchom príbehu natočenom relatívne bez scenára sa dá vyťažiť zaujímavý príbeh zo života pouličného muzikanta. Miestamy na nezávislý film to je až prekvapivo spracované nápaditými scénkami, a v rámci amatérskom to je až moc trefne zostrihané a vďaka minutáži to nemá šancu nudiť a pesničkový doprovod je len milým spríjemneným životnej všednosti. /70%/ ()
S Once mám vyrovnanou bilanci - nic jsem od tohohle filmového kousku nečekal a nic jsem od něj taky nedostal. Snad mě jen překvapilo, i když jsem v zásadě něco takového předpokládal, jak moc je ten film ve srovnání s nadšenými komentáři banální, malý a amatérský. Spokojenost s Once z převážné (drtivé?) míry souvisí se schopností ocenit a přijmout hudební složku filmu, na které je film založený. Scénář je minimalistický, dialogy triviální, herecké výkony v mnoha případech, jak to slušně nazvat, prkenné. Nejde o to, že film využívá neherců, jde o to, že tito neherci nemají ani minimální předpoklady k herecké práci - a platí to mimo jiné i pro Irglovou v hlavní roli. Shodou okolností jsem těsně před Once viděl Zloděje kol, kde se v převážné většině rolí objevovali neherci včetně představitele hlavní postavy, ale rozdíl v kvalitě byl propastný. Hudba ve filmu mě míjí velkým obloukem, a tak zůstala jen ta filmová stránka, která je pro mě obtížně stravitelná. Milostná story je obehraná, jednoduchá a i v té jednoduchosti si zahrává s kýčem. Jako je možné založit pověst filmu na skvělé výpravě a špičkových tricích, je možné jej založit i na nezávislosti, všednosti a "čistotě". Once je snímek, kde je v zásadě možné použít jakékoliv hodnocení podle přístupu k použité hudbě a tématu. Mých 25 % celkového dojmu je pochopitelně jedním z extrémů a protipólem k nadšeným nekritickým komentářům a pětihvězdičkovým nadílkám. Objektivní pravda bývá někde mezi, nemůžu se nicméně zbavit dojmu, že Once je výrazně nadhodnoceným kouskem. ()
Milé, pravdivé, příjemné. Není toho třeba příliš vytýkat, možná se lze zamyslet nad hranicemi kvaziamatérského pojetí a jeho funkcí v přiblížení diváka příběhu a hlavně oběma protagonistům, kteří nemohou sázet na hereckou suverenitu, a proto je vše postaveno na jejich doslova hmatatelné bezprostřednosti. ()
Dobra, takze za prve: nejvice medialne prehypovany film roku. Bez debat. Tim ale nechci rict, ze film nedosahuje jistych kvalit - jde o emocionalni film, zachycujici opravdove lidske prozitky a k jehoz pochopeni musi mit divak uz neco odzito, resp. "odciteno" v zivote. V tom je jeho nesporna kvalita a sila a misto v pomyslnem historickem zebricku kinematografie si jiste najde v jeho prvni polovine. Jenze je treba hodnotit stridme a neemocionalne, ne par hodin po opusteni kinosalu, ale s odstupem dni. A clovek si uvedomi, ze Once cloveka nijak neobohatilo, ze sice krasne zachytil jiste prozitky v zivote lidskem, ale ze tyto prozitky byly zachyceny uz i v jinych filmech, ktere byly scenaristicky pestrejsi a celkove povedenejsi. Nehlede na to, ze prvni polovina filmu je v podstate opravdu nudna, zazil jsem dokonce par lidi odchazejici ze salu a sam jsem mel chut udelat to same. Druha polovina me presvedcila, ze zustat sedet bylo spravne rozhodnuti, ale s odstupem jde proste o dalsi radovy lehce nadprumerny film. Ale bohuzel nic vic, ale ze sociologickeho hlediska chapu, ze pro Americany s irskymi koreny jde o silnou zalezitost. A mozna je ma lehka deziluze zpusobena i tim, ze sladkobolne kytarovky nejsou mym povestnym salkem caje... ()
Galerie (27)
Zajímavosti (35)
- ! SPOILER ! Během výletu za město na pobřeží se Hansardova postava v angličtině zeptá Irglové, zda miluje svého manžela. Ona mu odpovídá: "Ne. Miluji tebe." Ovšem v češtině, takže on se nedozví co mu prozradila. Aby to mělo stejný účinek i na publikum, tak tato věta není opatřena titulky. A nevěděl to ani Hansard během natáčení, jelikož šlo o Markétinu improvizaci. (DaViD´82)
- Po odstoupení Cilliana Murphyho od projektu se Carney obrátil na svého kamaráda Glena Hansarda. Ten do té doby ve filmu hrál pouze jednou. V roce 1991 malou vedlejší roli kytaristy Outspana ve snímku The Commitments. Hansard se nejprve bránil a souhlasil až ve chvíli, kdy se mu dostalo ujištění, že bude plně zasvěcen do celé produkce a že půjde o nízkorozpočtový a především intimní snímek. (DaViD´82)
Reklama