Reklama

Reklama

Kazatel, post apokalyptický sci-fi thriller, zasazený do alternativního světa – do světa zpustošeného staletími válek mezi lidmi a upíry. Příběh se točí kolem legendárního Kazatele-bojovníka (Paul Bettany) z poslední Války upírů, který nyní žije v tajnosti mezi ostatními utiskovanými lidmi v antiutopických městech obehnaných zdmi, ve kterých vládne Církev. Když je jeho neteř (Lily Collins) unesena skupinou krvežíznivých upírů, Kazatel poruší svůj posvátný slib, aby se vydal na fanatickou výpravu a našel ji před tím, než z ní udělají jednu z nich. Na jeho tažení se k němu připojí přítel jeho neteře (Cam Gigandet), mladý šerif ze zapadákova s rychlou rukou na spoušti a bývalá Kazatelka-bojovnice (Maggie Q), která vlastní nadpozemské bojové schopnosti. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (5)

Trailer 1

Recenze (797)

verbal 

všechny recenze uživatele

Ach jo! Číst tyhle výblitky kolem ještě před filmem, stisknu místo PLAY tlačítko splachovače a pustím si raději nějakou "zdařilou" adaptaci od Šejxpíra. Co byste, prodejná samice, od kulantního, popcornového postapokalyptického gotiku jako chtěli? Přísně logickou komedii s prvky existenciálního dramatu s filosofickým rozuzlením, plnou von Trierových podobenství, ve které byste se do jednoho ztratili jako v Nolanově Konečníku a mohli moudře pokyvovat hlavami nad mnohovrstevnatostí příběhu a sáhodlouze rozjímat nad smyslem života??!! Nebýt toho, že je režisér patrně nějaká neortodoxní kudlanka, což potvrdil už v paradoxně sračkoidní Legii, a namixoval do toho zase pár nechutných náboženských žvástů, vypětkuju to a ani nemrknu! Má to vše, co se tupému stádu mého formátu tolik líbí. Obludné obludy, temné prostředí, krev, hutnou akci, drsného klaďase, luxusní, píchatelnou kikinu, charismatického záporáka a jednoduchý děj, nad kterým si nemusím zavařit mozkovnu, když si chci po perném dni, plném filosofování a hysterické filipiky s ostatními trotly, jen tak bezduše odpočinout. Tak si najděte tu díru mezi půlkama a běžte! ()

Big Bear 

všechny recenze uživatele

Post apokalyptický sci-fi thriller. Tak to byla ta návnada, na kterou jsem se chytil. Úvodní komixové titulky byly zajímavé, ale měly mne rovnou varovat , že toto nebude šálek mé kávy. Válka upírů s lidstvem skončila prohrou pro upíry a ti teď živoří v rezervacích pod kontrolou lidí... Už toto nechápu. Smrtelné nebezpečí pro lidstvo a lidstvo mu dělá rezervace.... Samozřejmě dojde k tomu, že se upíři znovu vzchopí ve své touze ovládnout svět.... Postaví se jim - kazatel. Superbojovník vycvičený církví k likvidaci upírů... Snímek mne zaujmul prakticky pouze dvěma momenty. Návštěvou rezervace včetně upířích hnízd a průjezd hrdiny na sci-fi chopperu mezi zřícenými mrakodrapy... To ostatní byl jen škvár s tu a tam zdařilými digitálními efekty. Konec se zvrtne z postmoderny skoro až k westernu a místy nudí. Naštěstí zde tvůrci rozumně vyměřili upírům čas a tak po hodině a půl naskočí milosrdné titulky. Snímek si hraje na víc, než může nabídnout. Hodnotím to jako takové lepší béčko, ale stále béčko. Dvě kulky s vyříznutým křížem musí stačit. * * ()

Reklama

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Bettany jako boží bojovník je tu. Zase. A tentokrát má na čele nákres nosních dutin, jezdí motorkou na solární energii a než řeknete: „Pánbůh nás ochraňuj!“, budou si upíří ve strachu před ním kupovat zájezdy na prosluněnou francouzskou riviéru.. Kazatel káže, tazatel se ptá. PROČ..!? Adaptace dark fantasy-western-hororového komiksu oděná v religiózním hábitu kvapem zemřela na svou neoriginalitu, nepůsobivost a křečovitou snahu o kulometné řadění scén, jenž se ve finále spíše jeví jako prachsprosté odfláknutí a režisérský diletantismus. Náznak dalšího možného pokračování pak už byl jen pouhopouhým rouháním a Paul, jinak autorův herecký Spasitel, se klidně může snahou přetrhnout jak růženec, ale kde nic není, ani církev nebere.. V rámci kontinuity náboženské tématiky, doporučuji panu režisérovi po filmech Legie a nyní Kazatel natočit drama s autobiografickými prvky a mírným přesahem do snuffu, jenž by neslo název "Umučení Scotta C. Stewarta".. Pokud to bude obzvláště nechutné, což si přeji, kupuji si lístek do první řady, aby mě mohli v klidu vynést, kdybych omdlel.. ()

Zíza 

všechny recenze uživatele

Nemastné - neslané, bez napětí, klišé nad klišé, které ani nemůžete v pořádku strávit, protože vás film prostě nenechá, Cam Gigandet neumí hrát a konec je na dvě věci. Hudba taky nezaujala. A docela lituju těch pěněz, které jsem za to dala. Akce pomálu, dobrá akce snad ani nebyla. Upíři taky nic moc. Prostě je to hodně hodně slabý snímek. Nějak si po vyspání ani nemůžu vybavit, co (a jestli vůbec) mě na tom něco bavilo... ()

Shadwell 

všechny recenze uživatele

Podle čeho se pozná holčička od dospělé ženy? Pozná se velice jednoduše podle barvy spodního prádla. Zatímco dospělé a vyzrálé ženy volí klasické bílé nebo černé prádlo, holčičky ve své mladické nerozvážnosti sahají rády po sytých a výrazných barvách jako fialová, růžová, tyrkysová nebo červená. Pro důkaz nemusíme chodit daleko, neboť nám jej dennodenně poskytuje kinematografie, kde máme na jedné straně černobílé filmy pro náročné a na straně druhé povrchnější barevné spektákly pro mládež. Přesvědčuje nás o tom i Kazatel, jehož tvůrci docílili drsné a nelítostné krajiny jednoduše tak, že desaturovali všechny syté barvy: z nebe kdosi odstranil modrou, protože modrá navozuje optimismus, a nahradil ji za břidlicově šedou; z pouště zmizela teplá žlutá a místo ní přibyla bílá; žlutá chybí úplně, stejně tak červená; města jsou hozený do kovově modrý; monstra vypadají jak liliově bílý albíni bez pigmentu atd. Ovšem je tady jedna radikální výjimka, která se zvolenou barevnou paletou filmu výrazně kontrastuje, a tou je puberťačka Lily Collins, jejíž vlasy září červeným přelivem, ačkoliv ve zbytku filmu je tato barva striktně zakázána. Nepotřebujeme příliš fantasie, aby nám došlo, že její prádlo bude nejspíš také červené nebo nějak výrazně barevné. Neteř Lily Collins tak představuje cizorodý prvek, který do filmu vůbec nepatří, spíš bychom ji čekali někde v Twilightu, čímž se dostáváme k tomu, podle čeho poznáme dobrý vampýrský film od špatného – v dobrém filmu jsou vampýři záporáci, ve špatném klaďasové, kteří vampýry vlastně vůbec nejsou, jako spíš metaforou sublimované sexuální touhy. Tady jsou vampýři záporáci, protože k žádnému jiskření mezi nimi a hlavními hrdiny zjevně nedochází. A aniž si dělám naděje, že tímto komentářem vyženu z butiků fialové a růžové podprsenky, musím kvitovat barevně geniální odladěnost Kazatele, kde jediná nezajímavá postava je ta změkčilá slečinka oděná do pestrých barev. Zbytek filmu je naproti tomu takřka černobílý, což není zas tak překvapivé, neboť vznikl podle černobílého komiksu. Jenže černobílé (náročné) béčko je de facto oxymóron, takže museli tvůrci sáhnout k barvě, ale pořádně ji utlumili, vědomi si toho, že v drsném post-apo veselé barvy duhy nemají co dělat. Navíc tahle barevná korekce hodila Kazatele velice důmyslným způsobem z westernu do sci-fi. Ten film není vlastně nic jiného než western, čemuž nasvědčuje spoustu znaků včetně šerifa, rozlehlé pouště nebo vlaku, ovšem desaturací všech barev jej tvůrce proměnili šikovně ve sci-fi. Přitom kdybyste se kohokoli zeptali, jak předělat western do sci-fi, spustil by každý ohranou písničku o tom, jak by přidal nějaké sci-fi rekvizity nebo cestování časem, a tuhle sofistikovanou cestu stáhnutí barev dozajista pominul. Kdokoliv by toto „poscifičtění" Kazatele zpochybňoval, nechť se podívá, na čem hrdinové drandí. Nejsou to koně, nýbrž tron-ovský motorky. Ve westernovým thrilleru by to byly džípy (Tahle země není pro starý), ve westernový parodii srandovní motorky se sajdkárou (Hodný, zlý a divný), v romantickým westernu bělostný poníci (Hannah Montana), v zombie westernu americký široký auťáky (Stake Land), ve space westernu kluzáky (Star Wars), nebo futuristický motorky jako tady. Zorientovat se ve westernu a jeho subžánrech se dá jinými slovy nejlépe podle toho, na čem dřepí hlavní postavy. Jakmile je to cokoliv jinýho než klasickej plnokrevnej hnědák, tak bacha, jste asi v jiným žánru. () (méně) (více)

Galerie (37)

Zajímavosti (14)

  • Vo vlakovej scéne, kde Paul Bettany kričí, mu Karl Urban skutočne stúpil na ruku, avšak nevšimol si to a myslel si, že to Bettany len tak dobre hrá a nie kričí od reálnej bolesti. (Arsenal83)
  • Režisér Scott Stewart o filme: "Kňazi nášho príbehu sú ako rytieri Jedi. Majú tieto nadprirodzené schopnosti bojovať s upírmi a zachránili ľudstvo ešte pred začiatkom filmu. Teraz, o generáciu neskôr, sa spoločnosť posunula od vojny a kňazi sú ako páriovia, vyvrheli. Sú takmer ako veteráni z Vietnamu – spoločnosť ich odsunula nabok, pohŕda nimi, ale sa ich aj bojí." (Arsenal83)
  • V scéne, kde kňaz (Paul Bettany) mučí upíra je na jeho čele kríž slabo viditeľný a na nose zotretý, avšak v ďalšom zábere je opäť jasne vidieť celý kríž. (zuzulatomas)

Související novinky

Underworld míří do Prahy

Underworld míří do Prahy

16.05.2015

S filmovou sérií Underworld to po třetím díle vypadalo bledě, ve čtyřce se ale vrátila Selene s tváří Kate Beckinsale (Letec) a zase bylo dobře. Není tedy divu, že se věčný boj upírů a lycanů chystá… (více)

Z Camelotu do Města z kostí

Z Camelotu do Města z kostí

01.06.2011

Přestavitel mladého krále Artuše z aktuálního seriálu Camelot Jamie Campbell Bower (foto) si připíše do filmografie další fantasy roli. Zahraje si totiž v adaptaci ságy spisovatelky Cassandry Clare… (více)

Včera jsme to roztočili, drahoušku

Včera jsme to roztočili, drahoušku

26.08.2009

No, možná ne tak úplně včera, spíš „nedávno“. Tento týden padla první klapka historicko-dobrodružného The Eagle of the Ninth a upírského westernu Priest, taktéž už je v plném proudu natáčení fantasy… (více)

Kolty a magie

Kolty a magie

02.04.2009

Kulku ze šestiraňáku by si zasloužil člověk, který vypustil na internet sice nedokončené, ale obrazově velmi kvalitní X-Men Origins: Wolverine, a magii zase studio Fox, aby se mu povedlo odčarovat z… (více)

Reklama

Reklama