Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Mladý odborník v kybernetice se s upřímným zápalem věnuje své práci účetního v cirkuse a stejně upřímně miluje dceru ředitele výzkumného ústavu. Navíc by rád prosadil svůj epochální vynález... Dramatik Oldřich Daněk označil filmovou adaptaci vlastní stejnojmenné hry jako nepravděpodobnou hudební pologrotesku. Pod tím je možné si představit si ledacos - i tento zmatený a špatný film. (Lexikon českého filmu)

(více)

Recenze (15)

Lischai 

všechny recenze uživatele

Podle anotací jsem čekal nějakou hrůzu typu Hroch, ale byl jsem mile překvapen. Jde v podstatě o lehce komediální příběh o chlapíkovi, který se snaží získat práci ve výzkumném ústavu šéfovaném Kopeckým a Lipským, ale je neustále vyhazován. Proto finguje vynález přístroje, který umí předpovídat datum smrti. Pokud byste ten film chtěli vidět kvůli technice, ony "kybernetické mamutí stroje" tam nikde nejsou ukázány a stroj na předpovídání data smrti vypadá jako psací stroj s elektronkovou lampu, ciferníkem a nafukovacím balónkem připevněným ke straně stroje (prakticky jediné WTF? z filmu). Stroj předpoví smrt Lipského, ten ovšem nezemře. Nefunkčnost stroje je odhalena, ale hrdina, který mezitím získal v ústavu místo, už vyhozen není. Tento příběh je rámován milostným vztahem hrdiny a Lipského dcery, kteří spolu v hudebních intermezzech tancují Prahou. Film je rytmizován hudebními vložkami, které jsou doplněné archivními záběry (většinou nějaké budování nebo válka) v kontrapunktu k textu písně. Nejzajímavější je na filmu asi kamera. Je to celé v moc hezkých barvách a záběry jsou docela výtvarně komponovány. Na to, že jsem čekal blbost na entou, jsem příjemně překvapen. ()

slunicko2 

všechny recenze uživatele

Roztomile dojemná komunální satira. 1) "Zmatený a špatný", jak praví oficiální text distributora, tento film rozhodně není. Ten člověk je víc než trapně neinformován. 2) Tato hudební feérie lavíruje mezi groteskou, satirou, scifi, muzikálem a komedií. Vane tu svěží nadějeplná atmosféra 60. let. Chceme, aby svět byl dobrý. A fakta tomu neodpovídají. Je tedy nutné změnit fakta. 3) Zvláštní pozornost zasluhují taneční (spíše baletní) mezihry na malostranských střechách za doprovodu jazzové hudby, dobové pražské reálie a lamač dívčích srdcí Josef Zíma. 4) Na závěr vyznání socialistického vědce: Co já vlastně pro tu vědu udělal? A nějaký Bruno Žordáno, říkali tuhle na školení, dal pro vědu život. A to snad ani nebyl ve straně...ssss... ()

Reklama

HonzaBez 

všechny recenze uživatele

Neskutečně originální film, ovšem zejména pokud jde o formu (výborně svěží jazzová hudba, zakomponování koláží z dobových dokumentů, propracovaná hudební a taneční čísla). S obsahem je to už trošku horší, i když vedle samotné vcelku zajímavé sci-fi zápletky o tom, co za komplikace mohou nastat při existenci přístroje, který údajně umí rozpoznat datum úmrtí každého člověka, dojde i na krapet společenské satiry. Díky té originální formě, to na mě zvláště ze začátku působilo poněkud zmateně a málem bych měl chuť to vypnout. Postupem času jsem si na tu formu zvykl a užíval si třeba pěveckých výstupů Josefa Zímy. Po herecké stránce jinak nic objevného, jen další záporák pro Miloše Kopeckého a další dobrosrdečný "strejda" v podání Lubomíra Lipského. ()

Pitryx odpad!

všechny recenze uživatele

Další pafilm, u kterého už prvních deset minut člověka akorát tak naštve. Vypadá to něco jako komentátorský polodokument s děsivou písničkou, a dějem od konce. Prostě děsný začátek. Do celého filmu vstupuje jakýsi idiot. Ne, to se fakt nedalo. Dokoukáno silou vůle a jen kvůli napsání obsahu, Jinak bych to po půlhodině vzdal. Ale uznávám, že je to umění. Umění zprasit, a to dokonale, možná zajímavé téma. ()

fragre 

všechny recenze uživatele

Velice ambiciózní formální stránka - barevný materiál, propracovaná taneční a hudební čísla, svěží jazzová a popová hudba, přeryvy v podobě koláží z dobových dokumentárních záběrů, působivá kamera - a celý děj postrkuje ironický glosátor (O. Brousek je zde velmi dobře vybraný). Leč to vše dost troskotá na chabém ději, který je jen lepší komunální satirou kříženou s moralitkou a doplněnou povinnou love story. Občasné satirické popíchnutí režimu je v rámci pokroku v mezích zákona (ale Miloš Kopecký v roli kariéristy je hodně dobrý). Leč ta formální stránka je občas velmi okouzlující a vánek naděje zde, jako v mnoha dobových českých filmech, pofukuje téměř neustále. ()

Galerie (1)

Reklama

Reklama