Reklama

Reklama

Rolling Stones

(koncert)
  • USA Shine a Light (více)

Pohled režiséra Martina Scorseseho na největší rock'n'rollovou kapelu, na legendární Rolling Stones, kteří jsou spolu přes 45 let a stále fungují. Scorsese sestavil velice silný režijní tým z osob, z nichž mnoho obdrželo Oscary za svoji práci, a natáčel Stouny v Beacon Theater v New Yorku po dobu dvou dní, aby zachytil jejich syrovou sílu a přinesl divákům tento filmově/hudební zážitek. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (161)

Jara.Cimrman.jr 

všechny recenze uživatele

Občas si zaválím s kameny, ale existuje mnoho kapel, které poslouchám raději a častěji. Přesto chovám k těmto "nesmrtelným" pardálům jistou úctu a tak jsem doufal, že jim to slavný Scorsese moc nezkazí nějakým velkým uměním. Nezkazil, protože nebylo co. Koncert to byl totiž průměrný, černobílého vzpomínání zase tak moc nebylo a já určitě nejsem takový fanda, aby ze mne padaly hvězdy za každé Mickovo zavrtění zadnicí. Pokud tedy něco zůstane v mé děravé paměti, tak to budou zoufalé režisérovy žádosti o předání playlistu, protože to bylo hodně zábavné. ()

Morien 

všechny recenze uživatele

Wohohou, přece nemůžeme usmažit Micka Jaggera?! No to rozhodně ne. Ovšem, jak můj tatínek správně podotknul, zhruba 90% koncertu zní jako představení slušné country kapely a kdyby někdo doufal, že se podívá na/si poslechne vypalovačky od legendy rocku, tak možná trochu zapláče. Ta dechová sekce, ach ta dechová sekce je zlo. ()

Reklama

Kryšpín 

všechny recenze uživatele

Rolling Stones znám, četl jsem o nich mnohokrát, viděl jsem je často v televizi, párkrát jsem si je poslechl. Ale nijak zvlášť mě jinak nezaujali. Na tento film jsem šel s vědomím, že se jedná o Scorseseho dokument ze zákulisí. Což na začátku taky je a to mě hned chytlo. Kombinace černobílého a barevného obrazu tomu dává skvěle dokumentární nádech. Jenže hned jak hosté charitativního večírku usednou, začíná klasický záznam koncertu točený na 35mm film s tím rozdílem, že ho režíruje Martin Scorsese a je vše pěkně z blízka. Mezi jednotlivými cykly písniček jsou i starší televizní záznamy z počátcích Rolling Stones u kterých je hlavním tématem čas, jak dlouho kapela vydrží. Což v kontrastu s dneškem zní vtipně a samozřejmě pobaví. Jenže to je tak vše. ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Průřezový koncert, kterým si vás Stouni – ze zákulisí podporováni jejich neméně agilním režírujícím vrstevníkem – zaručeně získají, ať si o nich myslíte cokoliv. Představení patří výhradně čtveřici (a pár hostům) na pódiu. Prostřihů na publikum jsme ušetřeni, atmosféra mimo pódium není nikterak směrodatná (jako třeba u Woodstocku). Tahle noc patří Rolling Stones, jimž Scorsese vzdává dík tím, že je přiznaně „syntetickým“ prologem a epilogem včleňuje do svého filmového univerza, mezi jiné nesmrtelné hrdiny. Dvě hodiny Jaggerova hyperaktivního exhibování, stále stejně živého jako Scorseseho filmy, vám předá více energie než libovolný počet hodin brkání leckterého o generaci dvě mladšího floutka. Našlapaný, přesně dle rytmu hudby sestříhaný záznam dvou koncertů tudíž můžeme s trochou nadsázky sledovat také jako smělou oslavu aktivního stáří. 85% Zajímavé komentáře: Flipper, Gimp, rawen, fantomas19 ()

Bluntman 

všechny recenze uživatele

Proč v komentářích pátrat po tom, jací byli Rolling Stones při koncertu v Beacon Theatre (výborní, jako kdyby hráli naposled v životě), či jaký výkon podal Scorsese (jeho LAST WALTZ se stal vzorovým "záznamem koncertu", zde potvrzuje své kvality a je přitom hravý)? Podstatnější totiž je odpovědět si na otázku: "Co Rolling Stones znamená pro Scorseseho?", protože SHINE A LIGHT je rekapitulací jak tvorby Stoneů (prostřihy na archivní rozhovory), tak i Scorseseho (četné autoreference, střet dvou scorseseovských dokumentárních přístupů - čerpání z archivů ala NO DIRECTION HOME a záznam koncertu dle mustru LAST WALTZ). Co se týče záznamu koncertů Stoneů, audiovizuální zážitek je naprosto dokonalý (aby taky ne, když se nahrávaly dvě noci, používalo celkem 18 kamer, za nimi stáli oscaroví či na něj nominovaní kameramani a stříhalo se 9 měsíců) a vzhledem k dlouhému snímání Jaggera a Richardse až fetišistické; na druhou stranu je průměrná délka záběru mezi 5-8s, což je u Stoneů nezvyk (viz BRIDGES TO BABYLON TOUR). A pokud si ještě stále myslíte, že SHINE A LIGHT je pro Scorseseho zakázkový snímek, kterým si chtěl vydělat peníze, tak si počkejte na závěrečný famózní záběr, v němž Rolling Stones sdílejí stejný svět jako CASINO, MAFIÁNI či GANGY V NEW YORKU a SKRYTÁ IDENTITA. P.S. Titulní píseň zazní pouze v závěrečných titulcích, doporučuji si počkat - už kvůli malému dialogovému fóru - do úplného konce. ()

Galerie (31)

Zajímavosti (8)

  • V publiku si můžete všimnout Bruce Willise (v žlutém klobouku). (Partina)
  • Martin Scorsese použil během natáčení koncertů dvanáct kamer. (Pepinec)

Reklama

Reklama