Režie:
Darren Lynn BousmanKamera:
Joseph WhiteHrají:
Paul Sorvino, Alexa PenaVega, Anthony Head, Sarah Brightman, Bill Moseley, Terrance Zdunich, Paris Hilton, Nivek Ogre, Rebecca Marshall, Sarah Power (více)VOD (1)
Obsahy(1)
REPO je speciální dáreček od režiséra „SAW SÉRIE“ Darrena Lynna Bousmana. Film, který je tak „jiný“, že ho ani k ničemu nemůžete přirovnat. Pokud milujete muzikály, můžeme zaručit, že REPO lehce zapadne mezi vaše nejoblíbenější filmy. Pro všechny ostatní je to rozhodně ojedinělý snímek, který vám přinese novou zkušenost. A to se poslední dobou v kinematografii moc často nestává.
V nedaleké budoucnosti ničí smrtící epidemie lidské orgány. Vědci začínají masivní orgánovou sklizeň. Biotechnický magnát přijde s nápadem splátek, když však někdo nezaplatí jen jednu jedinou, přijde REPOMAN a svůj orgán si vezme zpět. Ve filmu můžete vidět a slyšet nejprodávanější sopranistku všech dob Sarah Brightman nebo Ogre – zpěváka legendární industriální kapely Skinny Puppy a také Joan Jett. Kromě nich obsahuje soundtrack Repo např. tyto umělce: Stephen Perkins (Jane´s Addiction, Porno for Pyros), Clown (Slipknot), Ray Luzier (Korn, Army of Anyone), Brian Young (David Lee Roth Band), Richard Fortus (Guns n´Roses), Sonny Moore (From First to Last), David J (Bauhaus, Love and Rockets), Daniel Ash (Love and Rockets), Blasko (Ozzy Osborne band), Tommy Clefetus (Rob Zombie band), Melora Creager (Rasputina), Rami Jaffee (Wallflowers), Danny Saber (Busta Rhymes, Seal), Eric Powell (16Volt).
Nahrávací tým REPO se skládá: Yoshiki (legendární rocková kapela X-JAPAN), Josepha Bishara (Rasputina, Danzig) a Chris Spilfogel (Dreamgirls, Hairspray) (oficiální text distributora)
(více)Videa (2)
Recenze (303)
Šialenstvo, ktoré však prekvapivo drží pohromade. Bousman ma po slabých častiach SAW prekvapil svojim cieľavedomím prístupom a humorom. Fakt, že ide o muzikál občas zaškrípe, hlavne v komornejších scénach, no rozhodne sa film radí do vydarenej rodinky GRINDHOUSE, kam podľa mňa patria aj ZOMBIE STRIPPERS či VYVRŽENCI PEKLA. Len pre milovníkov žánru... ()
Bizarní sen, který se mi snad nikdy nebude zdát. Společnost, kde se splácí implantované orgány, jinak na vás přijde Repoman a zaživa vám orgán vyřízne, patří do nejhrůznějších nočním můr, tím spíše, že je tato představa až příliš reálná. S tím, kam lidstvo směřuje, bych se takové budoucnosti nedivila. Film je šíleným výplodem, na kterém můžu pochválit hlavně Anthonyho Heada a Sarah Brightman (spíše její zpěv). Jinak písně nejsou nijak chytlavé a herecké výkony průměrné, až podprůměrné. ()
Opera, která zkultovněla pomalu dřív, než ji kdo vůbec viděl a která je propagována jako něco kontroverzního a nevídaného, je nakonec těžce konzervativní a trendy v tom nejhorším slova smyslu. Kritika kapitalistického zřízení, kde jsou lidé ovládáni a manipulováni médii a nadnárodními společnostmi a v níž se pracuje s mediálními obrazy představitelů jednotlivých rolí, se nakonec uchýlí k tradicionalistickému vyzdvihování rodinných hodnot a schopnosti odpoutat se od geneticky chybných předpokladů zděděných po rodičích. Ani formálně se nesetkáváme s ničím, co by bylo jakkoliv převratné či alespoň umně uchopené, protože na Grand Guignol je zde málo (a málo šokujícího nebo zábavného) gore a splatteru, komiksové vložky a metalo-punkově-gotické písně jsou vhodné pro emo a gotické pseudoalternativní citlivky a celkově mám z REPO: GENETICKÉ OPERY dojem pozérského a manýristického, trochu inteligentnějšího produktu pro někoho, kdo má přehled a je schopen kritického názoru a opovrhuje módními záležitostmi typu STMÍVÁNÍ. Z tohohle sága (plakátovost postav a slabý děj neomluví fakt, že je nám film vyprávěn "hrobníkem" čtoucím informace z noviny) nebude a pokud chcete opravdu bezútěsné, maloměšťáky popuzující a formálně výjimečné, z hlediska autorovy tvorby netradičně uchopené dílo, šáhněte raději po SWEENEY TODDOVI. Ten má alespoň vizi, vyprávění funguje jako dobře promazaný stroj a operní uchopení funguje a nepůsobí lacině. 7/10 za Anthonyho Heada. P.S. 14. díl 12. řady SOUTH PARKU vystihuje můj názor na REPO: GENETICKOU OPERU. Opravdu nedovedu být nadšený z toho, že Bousman "zbogartoval" něčí styl a na místo toho, aby se lišil a nechtěl být módní (=gothic), je ukázkovým příkladem vampirea. ()
Na to, že muzikály nemusim, protože mi vadí vždycky právě ty písničky a skoro vždy tím zdržujou děj, tady tomu bylo naopak. Songy mi nevadily, některé mě dokonce očarovaly, že jsem si je "broukal" ještě druhý den. Režisér dosáhl asi své nirvany, jelikož je to opravdu neobvyklá podívaná plná úchylností, komiksové stylizace, sytých barev a především známých tváří, mezi nimiž nejvíce válí zpěvačka Sarah Brightman a muzikant Ogre. Ale ty písníčky... prostě můj šálek kafe. Sakra, a je to tu znova: "All you need is surgery, surgery!" :-) ()
Všechny pokračování Saw jsou strašlivé sračky, ale je vidět že pokud se jejich autor nesnaží jen jet na lacině retardované módní vlně torture porn filmů, tak má i na to natočit originální, osobitý a místy i velmi zábavný snímek. A to skoro tak moc, že se blíží i geniální kultovce Rocky Horror Picture Show... ale na to aby se stal jejím ekvivalentem pro goth scénu je přece jen pořád moc normální a myšlenkově krotký. Samozřejmě, nejúchvatnější je na filmu vizuální zpracování (Alexa Vega pod hřbitovem v gotických šatech a plynové masce... ♥) a dark-industriální prostředí mixované s místy rozkošně přepíčenou popíkovostí... v čele s ohnívající Paris a luxusním Nivekem Ogrem. Scénář je kupodivu taky velice fajn a vyloženě mi v něm vadily jen silně stylově nesedící komiksové předěly... a písničky které jsou sice většinou instrumentálně boží, ale texty a hlasovým projevem všech zůčastněných silně zaostávají. 8/10 ()
Galerie (40)
Photo © Lionsgate
Reklama