• Pitryx
    *

    Za ten nedokončený závěr body dolů a to hodně. Toto nesnáším jako nic jiného. Takže hodnocení dostanou herci a pan scénárista ať táhne do kopru. Jinak se na to dívat dá, pokud se chcete dívat na jednoho vychcánka. Opravdu škoda toho konce, kdy se divák těší na „rozhřešení“ a ono nic. Možná jsem neměl dávat ani to málo co dávám, ale to by si herci nezasloužili.(28.7.2016)

  • pytlik...
    *****

    Patrně existuje víc verzí filmu, protože já viděl něco dost jiného než ostatní komentátoři tady. Vůbec se nejednalo o obžalobu záporného přístupu k práci, natož o nějakou romanci, a navíc prý prvorepublikovou. Film totiž neobsahuje ani odsouzení, ani potrestání hlavního hrdiny, prostě jen popisně zobrazuje jeho za všech okolností uvolněné a bezohledné chování. Tím pádem se snímek zcela odlišuje od ostatních rádobymravokárných děl z padesátých let. Co se mi dál líbilo: a) exotické prostředí studentů indologie. Překvapil mě jejich počet, cca 10 v ročníku, jestlipak našli všichni práci v oboru? Možná jo, Indie je veliká, to třeba u dnešních absolventů humanitních oborů je nejdůležitější pro další život, jestli si během studií dokázali našetřit na žebrácký klobouk, hůl a dřevěnou nohu nebo né. b) Menšík překvapil svým vymazleným imičem, s tím šátkem ovázaným kolem hlavy ukázal, že hnutí hippies nevzniklo v Americe c) Papeže a Martinovskou bych beze vší srandy označil za nejkrásnější pár české kinematografie. Papeže z jakékoli vzdálenosti, Martinovskou z dálky a střední vzdálenosti.(14.12.2014)

  • NinadeL
    ****

    Na první pohled běžný mládežnický film z druhé poloviny 50. let, na pohled druhý unikátní pohled na soudobý život vysokoškoláků. Za pouhých pět let od Zítra se bude tančit všude se doba poněkud změnila, studenty národopisu vystřídali posluchači zkoušení z indické klasické literatury. Chystaná diplomka z indické hudební teorie je už jen třešinkou na dortu. Hlavní postavy jsou tak silně opsané ze života, že jsem až měla místy pocit hraného dokumentu. Nečekaně silné zrcadlo s dneškem. A to jsem dlouho měla za to, že do Vejšky jsme měli jediný vysokoškolský film - o Šafránkovi na medicíně a Kendym na FAMU. Škoda jen toho násilného konce.(13.6.2016)

  • mchnk
    ***

    Jistá herecká uvolněnost, i když klasická, lehoučká naivita filmů padesátých let se zde občas mihne, výborná režie i skvělá hudební čísla. To jsou jistě nepopiratelné klady filmu. Píseň Dáme si do bytu v podání, na basu swingujícího Jiřího Suchého, u mikrofonu Pepa Zíma a na klarinet Vláďa Menšík, to je vskutku perfektní podívaná. Jinak to lze přirovnat k typické prvorepublikové romanci o poctivém přístupu k lásce i životu. Slušná, neznámá záležitost pro fajnšmekry československého filmu.(19.11.2014)

  • rivah
    ****

    Na filmovém pásu je uvedena jako autorka námětu Milena Tobolová (absolventka FAMU), scénář napsala s Jiřím Brdečkou. V titulcích nahoře jsou bludy! Odvážně neschématické pojetí lze vysvětlit krátkým obdobím uvolnění po roce 1956. Studentské prostředí, navíc autenticky působící - kolej, mensa, život studentů apod. - je v českém filmu skutečně ojedinělé.(27.9.2018)

  • - Týden po premiéře byla z filmu vystřižena nevhodná píseň Jiřího Suchého (kontrabasista) a Josefa Zímy (Michal) „Dáme si do bytu“. (JoranProvenzano)

  • - Dokumentární indický film, ze kterého je zde úryvek, se jmenuje The Magic Touch. (NinadeL)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace