poster

Světlušky v zahradě

  • USA

    Fireflies in the Garden

  • Velká Británie

    Fireflies in the Garden

Drama

USA, 2008, 96 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Ant
    ****

    Citlivě natočené drama, kterému k dokonalosti ale chyběla větší intenzivnost. Vždycky když si neznámý režisér vezme do parády takhle silné téma, a k tomu tolik hvězd, mám obavy, aby to nepodělal. Tentokrát měl ale scénář i režii Dennis Lee zjevně pevně v rukou. Ryan Reynolds tady dokazuje, že je film od filmu lepší, zbytek herců už jsou zavedené firmy, které jen tak nezklamou. Konec naštěstí taky nevyšuměl do prázdna, takže já jsem naprosto spokojená.(5.10.2008)

  • Marsik
    ***

    I když mám dramata ze života a rodinného prostředí rád a pomalé tempo mi u nich nevadí, tak tady to bylo i na mě moc ospalé. Chybělo tomu více emocí, rozuzlení, zvratů, atd. Ale zase to bylo takové pohodové, naprosto nenáročné, což člověk také občas potřebuje. Chválím za herecké obsazení, za dabingové již podstatně méně. Protože CZ dabing z roku 2009 (ten první) mi nesedl a možná i proto nebyl můj dojem z filmu tak valný. Udělejte si názor sami: Julie Roberts - Dana Černá, Emily Watson - Tereza Bebarová, Willem Dafoe - Milan Bouška a takových perel a jiných zvláštních hlasů tam bylo více. Jedině snad Ryanův hlas v podání pana Stránského jsem překousl, i když pana Jančíka bych viděl raději. Zkrátka pokud se k tomuto filmu ještě někdy dostanu, tak buď v AJ nebo s druhým dabingem. Prozatím dávám silné 3 hvězdičky. 67% (with J.)(25.8.2013)

  • Michelle75
    ****

    Melodramata - ty já ráda. Člověk občas nečekaně narazí na příjemný film a Světlušky v zahradě jsou jedním z těch nenápadných dobrých filmů. Dvě časové roviny jsou tady přehledně rozděleny a obě mají hodně velký význam. Willem Dafoe opět předvedl své výtečné herecké kvality a jeho výkon je tady výrazně nejlepší. Řeší se opět vztahy,které jsou hodně komplikované a složité. Líbí se mi,že jak se děj posouvá a plyne,vzduch se čistí,ale pořád v něm něco zůstává. A nejen Dafoe,ale i celá další herecká sestava byla výborná.(10.10.2012)

  • togaf
    ****

    Moc se mi líbilo nenásilné propojení dvou rovin příběhu. Michaelovi vzpomínky versus součastnost. Hvězdné obsazení filmu opravdu pomohlo, William Dafoe se na takovéhle démonické role hodí a jeho chování coby starého muže bylo věrohodné. Jula Roberts na plátně sice moc není, ale zato ho ovládne, když se objeví. Natočit takhle smutné a depresivní téma s lehkostí a bez zbytečného citového vydírání je umění. A tenhle film pro mě umění je.(10.9.2012)

  • freddy
    ****

    Název tohoto filmu pro mě byl absolutně neatraktivní, takže jsem toho příliš nečekal, ale co jsem viděl mě dost příjemně překvapilo. Tento film se po celou svou dobu věnuje řešení rodinných vztahů a velice zajímavá je určitá parafráze mezi osudy hlavního hrdiny Michaela v době dospívání a jeho bratrance Christophera, který nyní prožívá v mírnější formě podobné věci a pocity, jako Michael v jeho věku. Rozhodně byl zajímavý nápad zobrazovat ve filmu dva časové úseky, a to sice Michaelovo dětství a poté už dospělého Michaela, který přijíždí po delší době domů. Tenhle film je určitě kvalitní a velice rád podotýkám, že jsem byl opravdu upřímně velice příjemně překvapen tím, jak zajímavý a kvalitní příběh sleduji. V roli přísného otce zde exceluje Willem Dafoe, kterého bych asi jako otce nenáviděl i já, takže Michaelovy pocity jsem zcela chápal. V roli laskavé maminky je zde zase k vidění sympatická Julia Roberts, která taktéž hraje perfektně. Celý film měl pro mě jakýsi nádech nostalgie a rád zkonstatuji, že to byl příjemně strávený čas s příjemným filmem, který sice nebyl vždy pozitivní, ale to se u dramatu dá čekat. Nemám s tímto filmem jediný problém, ale bohužel na pět hvězd mu něco chybí, možná to je tím šťastným koncem, ale prostě z mého pohledu jsou pro tento film adekvátním hodnocením čtyři hvězdy.(19.5.2010)

  • - Za kamerou stál Danny Moder, manžel Julie Roberts. (curfew77)

  • - Celosvětová premiéra proběhla 10. února 2008 na Berlínském mezinárodním filmovém festivalu. (BMW12)

  • - Kritici Dennisovi Leemu vyčetli, že jednotlivé časové roviny ve filmu splývají a jsou nepřehledné - s výjimkou modelů aut je totiž od sebe neodlišuje téměř žádný rozdíl v designu šatů nebo budov. (curfew77)