Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Hudební pohádka o kouzelné moci svatebního daru... Princ Petr (M. Vašinka) z pohádkového království Fantazie se vydá požádat o ruku princezny Jany (N. Konvalinková), která právě slaví 18. narozeniny. Na cestě ho ale přepadnou princeznini zlí bratranci Hubert a Robert (B. Rösner a M. Středa) a oberou ho o kouzelný náhrdelník, který přejímá vlastnosti toho, kdo ho nosí. Hubert s Robertem předají princezně náhrdelník a z milé dívky se rázem stane protivná, zlá a panovačná princezna. Petra zachrání hajný (L. Trojan), ale když se princ dostaví na zámek, dá ho princezna uvrhnout do věže. Bratrancům se kouzlo líbí, už se těší, jak pomocí náhrdelníku budou všechny ovládat. Naštěstí se Petrovi podaří ze zámku uprchnout a s pomocí kouzelného čaje princeznu vyléčí. (Česká televize)

(více)

Recenze (23)

Jezinka.Jezinka 

všechny recenze uživatele

Roztomilá pohádka řešící dobro, zlo a drahé kovy a porovnává svítivost citů a kovů. Jedna nula pro lásku. Naďa Konvalinková byla nejen tady krásnou princeznou, Marcel Vašinka byl nejen tady věrohodným zamilovaným a statečným hlavním hrdinou. Pomatený král vynálezce je milý taťka, Boris Rösner a Miroslav Středa jsou luxusní loupežníci. Přišlišlávající syn hajného v tom působí jak oliva v jahodovém koktejlu. ()

zdeny99 

všechny recenze uživatele

Stará kulisová pohádka, která vypadá jako divadlo pro děti. Nejhorší na tom celém jsou ty papundeklové kulisy. V prázdné místnosti stojí pár papírových stromů a pod nimi leží dva loupežníci. Nad nimi stojí papírový zajíc jako z pera Adolfa Borna. Oživí to sice Marcel Vašinka svým bizarním kostitřasem, ale to je tak vše. Možná ještě je zajímavé vidět Konvalinkou, když byla ještě mladá. Tady je úplně k nepoznání. Jinak je to strašná kulisová pohádka. [229. hodnocení, 21. komentář, 54%] ()

Reklama

kingik 

všechny recenze uživatele

Století papundeklu za století současné pohádkové páry. A Adolfa Borna a spol. k tomu. Když se zesnulý talent Antonín Moskalyk pustil do pohádky, byl to vždycky ranec invence. Za svoji tvůrčí éru jich natočil jen hrstku, ale tahle utkví svým nápaditým propojením skvělých hereckých výkonů s neotřelým až bizarním pojetím příběhu o zdánlivě obyčejném náhrdelníku, jenž je nástrojem zla. Příběh o čarovném daru není až tak nosným pilířem. O ten se totiž stará herecký ansámbl. Těžko říct, kdo je z herců absolutní top. Určitě je to vražedně maniakální a přitažlivě odpudivý Boris Rosner. Takový herec dnes citelně chybí, protože co dokázal provést v podstatě s jednorozměrnou zápornou figurou, je neskutečné. Jeho vtipně intrikující bratránek v podání dnes již zapomenutého Mirka Středy, který měl přece jen o něco více šedé kůry mozkové, byl rovněž solidní vykuk. Jejich záporné duo Robert & Hubert se stalo tahouny. Ostatní herci se ale neploužili v jejich stínu. Naďa Konvalinková poprvé a naposledy sexy a její psychopatická princezna byla mimořádně bestiální na pohádku. Marcel Vašinka byl ve své kreaci křivě nařčeného zloděje sympaťák, který zvládal s přehledem i pohybové vsuvky. Jen na zpěv už si netroufl, a zdaleka nebyl v tomhle handicapu osamocený, ale naštěstí barva hlasu zpěváka Prokopa, který to odzpíval za něj, k němu pasovala. Herecky byl otřesný pouze ráčkující chlapeček, který se s ním kamarádil. Ve společné scéně s Vašinkem jsem sledoval, jestli bude mít také tak otrávený výraz jako já, ale ustál hereckou netalentovanost, respektive hrůzu profesionálně. Pozornému divákovi jistě neuniklo, že když debilní chlapeček dostal svůj pěvecký part, který za něj vzal někdo jiný, hned byl problém s vadou řeči odbourán a po ráčkování nebylo ani památky. Pokud herecké výkony byly perfektní, prostředí, ve kterém se herci pohybovali, už takové nebylo. Výtvarnou stránku dostal na starost Adolf Born, a třeba takový namalovaný a disproporčně působící les, to už byl slušný bizár. Přesto i v té výtvarné jednoduchosti byl zachován jistý půvab, který se už v současných studiových pohádkách neobjevuje. Hudební složka od Bažanta s Maláskem, Čepelka coby autor textu, Kadaňka za kamerou a Moskalyk hlavní řídící prvek dali vzniknout nepříliš reprízované pohádce, která je plná tvůrčí invence a stylové originality. A i po drahných 35 letech, které uplynuly od jejího natočení, má pořád co nabídnout. O to líp, pokud ji neznáte a neměli jste ještě to štěstí se s ní divácky potkat. Možná se to drobet přepísklo s celovečerní stopáží, která je na studiovou pohádku s nulovou výpravou, poměrně riziková. 80% ()

PetrJulian 

všechny recenze uživatele

Škoda příliš televizního zpracování, tak chudí jsme snad nebyli ani za komunistů, aby se to nedalo zpracovat líp. Ale pro pěkné písničky, výkon N. Konvalinkové (Rösnera tady chválí už jiní) a famózní "latinské" termíny si to pozornost zaslouží, tím spíš, že je to neobehrávaná a tudíž neokoukaná pohádka. ()

ostravak30 

všechny recenze uživatele

Hned jak jsem uviděl jméno scénaristy tak mi došlo, o jaký typ pohádky půjde. Humorná pohádková taškařice. Svědčí o tom hned v počátku kulisový zajíc a kulisy jako takové. Vlastně i kostýmy a většinou povedené songy. Jenže je tu velké ALE. Máme zde celou řadu vtipných momentů. Bohužel zápletka je jen jedna a docela jednoduchá, takže sama o sobě nevystačí na téměř sto minutový film. Ta stopáž je fakt náročná. U televizního filmu tím tuplem.Pohádka má totiž celou řadu hluchých momentů. Takže ve výsledku to taškařice je, ale jen z poloviny. ()

Galerie (6)

Zajímavosti (1)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno