Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Zvolené prostředí módních návrhářek je sice poněkud mondénní, avšak mezilidská dramata vyznívají přesto uvěřitelně. Hrdinou je mladá žena, která se sblíží s kolegou svého manžela. Jenže za milostné vzplanutí zaplatí pocitem provinění, když se ocitá na důležité životní křižovatce a zvažuje, zda učiní rozhodující krok. Režisérka Zuzana Hojdová (později ji zastihujeme jako Zuzanu Zemanovou) se omezila na rodinný mikrokosmos vyvázaný ze širších společenských kontextů. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (31)

slunicko2 

všechny recenze uživatele

To byla morální facka. 1) 36letý (nevypadal) Jan Kraus (manžel - scénograf Honza) a 22letý příjemný František Staněk (milenec Pavel), netuším proč dabovaný, jsou dva hlavní mužští protagonisté. Pak je tam hlavní postava, 35letá nepříliš sympatická Jana Krausová (záletná manželka) a roztomilý 24letý Michal Suchánek (pomocník scénografa Slávek) s parádním sestřihem. 2) Příběh samotný šacuji tak na dvě hvězdičky, ale přidám třetí za herce, dobovou atmosféru i trochu té nostalgie. ()

Karlos80 

všechny recenze uživatele

Téma manželské nevěry, kolikrát to tady už bylo, kolikrát ještě bude, bohužel v tomto případě pouze podprůměrných kvalit...Obsazení filmu bylo dobré, nicméně slabší výkony..Manželé Krausovi se snažili ale Kraus se do této role podle mě moc nehodil, přeci jenom člověk ho má stále zafiksovaného především jako výrůstka..a Michal Suchánek ve 23 letech? To byla přímo katastrofa:-) ()

Reklama

NinadeL 

všechny recenze uživatele

Zuzana Hojdová tehdy na Barrandov v polovině 80. let přinesla námět ne nepodobný Docela obyčejnému příběhu Clade Sauteta. Ale obdobné ženské téma nikdy nemohlo být zpracováno stejným způsobem ve svobodné Francii na konci 70. let a u nás v polovině 80. let. Takže ve výsledku se postava Romy Schneiderové musela potýkat jen s morální otázkou vážící se k nevěře, potratu a souvislým tématům, zatímco česká Jana Krausová měla situaci mnohem horší. Její kariéra stagnovala z naprosto bizarních důvodů, k mimomanželskému milostnému vzplanutí se přidal definitivní ortel nad volbou vychovat nemanželské dítě nebo už nikdy nemít žádné... A jakoby to nebylo málo, Příběh '88 přišel do kin v předvečer Sametové revoluce a jeho život byl bohužel jepičí. Nicméně souhrnným pohledem je Příběh '88 skvělým melodramatickým kinem, s parádní vizuální složkou, která se opírá o nápad zasadit příběh do uměleckého prostředí módy a divadelního zákulisí. Herecky je celkové vyznění velmi přirozené, ačkoli se místy opírá o příliš literární dialogy. Takové ale někdy milostné situace bývají i v reálném životě. Takže díky za DVD a můžu doufat, že si i po letech televize znovu všimnou takto kvalitního ženského filmu s překrásnými pražskými exteriéry a zasněnou náladou. ()

dopitak 

všechny recenze uživatele

Lehce sentimentální vzpomínka na dobu těsně předlistopadovou. Krausová má lahodný hlas a dobře vypadá, některé záběry si ale režisér mohl odpustit (pohled z nadhledu při telefonování, když Honza odejde z bytu). Pobaví eskadra "mladých" herců v čele s Krausem, Holubovou, Suchošem, Stašovou a metro úchylákem Vašutem. ()

F.W.Colqhoun 

všechny recenze uživatele

Honzo... / Andulo neblázni. Ráno vstáváme brzy. Dvoje kozy v prvních 8 minutách, dokonce plavý bobr v sauně na 1:05:14; Zuzana Zemanová-Hojdová ví, co divák potřebuje. Člověk by řekl, že tvůrci neměli žádné velké ambice: Krausová váhá mezi šeredným, ironickým Krausem, který má hlavu jen pro architekturu scény a romantickým sportovním kudrnáčem, který ji chápe. Potom se stihne nechat napustit oběma samci sukcesivně za jeden večer a pochopitelně se nemůže dopočítat - tak prosté to je. Zemanová-Hojdová měla ale na konci osmdesátých let asi chodila na kvalitní polské filmy - morální to není ani coby se za nehet vešlo, ale nějaký neklid v tom znát je. Ambivalentní hořkosladkou náladu mládí bujícího na sklonku éry reálného socialismu se jí (a možná ještě spíš kameramanovi Petru Hojdovi) podařilo zachytit celkem zdařile. Hele, tydlety cédé plejery, ty jsou super. ()

Galerie (8)

Zajímavosti (3)

  • Natáčanie filmu prebiehalo na rôznych miestach Prahy. (dyfur)
  • V dobe natáčania boli hlavní protagonisti, Jana Krausová (Anna) a Jan Kraus (Honza), skutočne manželia. Rovnako tak režisérka Zuzana Zemanová - Hojdová a kameraman Petr Hojda. (Raccoon.city)
  • Film je celovečerním debutem režisérky Zuzany Hojdové-Zemanové, která si k němu ve spolupráci s Olgou Hanzlíkovou napsala i scénář. (JARDAHONDA)

Reklama

Reklama