Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Když tři vojáci (V. Dyk, A. Háma a K. Hádek) zběhnou a ukryjí se ve zřícenině starého hradu, ani jeden z nich netuší, co je čeká. Vejdou dovnitř a vida: uprostřed největšího sálu stojí dlouhý stůl a na něm spousta vybraných pokrmů. Hladoví vojáci nejdřív strnou, ale potom se rozzáří a vrhnou se na ně. To už ale vcházejí tři dívky (L. Černíková, T. Pauhofová a I. Frühlingová), které mají zakryté tváře a nabízejí jim, že mohou na hradě v pohodlí a bezpečí zůstat, ovšem pouze pod jednou podmínkou – musí s nimi strávit jednu jedinou noc a během ní nesmí jejich závoj ani o kousíček poodhalit. Noc uplyne a ráno stojí dva z vojáků na nádvoří. Jsou z kamene – takový byl trest za nesplnění podmínky. Zadaný úkol splnil pouze Jakub (V. Dyk). Od jedné z dívek, nyní už vysvobozené princezny, za to dostane sokolí pírko. Pírko to není samozřejmě obyčejné, ukrývá v sobě tři životy. Inu, mít k tomu svému ještě tři životy navíc, kdo z nás by něčím takovým dokázal pohrdnout? (Česká televize)

(více)

Videa (2)

TV spot 2

Recenze (219)

Adam Bernau 

všechny recenze uživatele

Před hrdinu této pohádky jsou stavěny zkoušky věru přetěžké: Nejprve musí strávit noc v posteli se svůdnou svíjející se krásnou zakletou princeznou a nezasunout, aby se později jeho vyvolená (dcera udavačského kováře) stala zfetovanou konkubínou jakéhosi bezvýznamného poručíka. To je dost odvážná koncepce. Nahota hrdinovy milé u rybníka do toho samozřejmě tématicky zapadá (na pohádku dost odvaz, ale koneckonců není to princezna, jen holka z kovárny), lepší by ale bylo třeba pozorněji ošetřit ten sňatek beze svědků. Taky je smutné, že zachráněný přítel, ačkoli celou dobu působí jako „kořen“, nezasáhl v kritické chvíli; pozdější padouchův konec ve formě totálně sjetého hromosvodu je zatraceně slabým zadostiučiněním. Opět bohužel mizerný scénář. Vcelku pěkné záběry působí začasté dojmem kvalitního reklamního spotu. Nicméně alespoň jeden esteticky silnější se najde. Pohádka nešetří klasickými motivy a jako příběh lásky až za hrob a věrného přátelství rozhodně stojí za pozornost, takže by se dalo uvažovat i o vyšším hodnocení. Všechny ty drobné trapasy bych nějak dal. Celý ten komplex celibátního hrdiny a jeho šoustající milé bych dal, bonzáckého kováře i podbízivě hodného žandára bych taky dal. Ale romantické vyznání v poli kvetoucí řepky olejky – to prostě nedám. ()

Tom_Lachtan 

všechny recenze uživatele

nechápu bžilión remcalů, co si ztěžují že dneska se už vůbec netočí dobré pohádky... To přece vůbec není pravda, ona si většina lidí asi bojí uvědomit že "ty starý" pohádky jsou dobrý hlavně proto že na nich vyrůstali. Ona totiž pohádka je točená hlavně pro děti a těm je to že to nemá velkou výpravu a podobně celkem putna. Zkuste být lide zdejší při hodnocení pohádek vědomi si více věci že hodnocena jest pohádka a ne drama z koncentračního tábora. ()

Reklama

tron 

všechny recenze uživatele

„Bola krásna...“ – „Ale nedala sa skrotiť.“ Milá, svižná a svieža rozprávka, v ktorej nenájdete veľa „nadprirodzených motívov“, ale páčilo sa mi, že je predsa len troška drsnejšia, než ostatné. Napríklad si nepamätám inú českú rozprávku, v ktorej by bolo tak jasne naznačené, že postavy medzi sebou majú sex a aj ten sedliak, drsne reagujúci na žiadosť pomocníka o ruku jeho dcéry, je o poznanie brutálnejší, ako býva v inak dobráckom českom „výstavnom“ žánri zvykom. Najviac ma ale potešilo, že tvorcovia na kasting išli inak, ako Troška. Jeho rozprávky mám celkom rád (NEVESTA Z MLYNA 1 – 2, Z PEKLA ŠŤASTIE 1 – 2), ale vždy mi na nich strašne prekážali manekýni v hlavných rolách. V TROCH PRIANIACH (pod týmto názvom bola snímka uvádzaná v slovenských TV časopisoch) boli obsadení mladí herci, ktorí na rozdiel od Troškových pôsobia dojmom, že majú aj niečo v hlavách. Nechcem urážať, hovorím, ako na mňa pôsobili, nie o tom, akí sú/nie sú v skutočnosti. ()

otík 

všechny recenze uživatele

Slušně podařená novodobá pohádka o kouzelném pírku, které třikrát vrátilo život spravedlivým a hlavně dobrým osobám. Mezi novými pohádkami určitě patří k tomu lepšímu, co bylo natočeno. Pohádka nenudí ani dospělé. Jen si společně s Fanakem opět kladu otázku, jaký smysl tak asi měla v pohádce scéna s nahatým pozadím hlavní hrdinky? Hudba: Miloš Bok ()

Rousse 

všechny recenze uživatele

No páni - jsem v šoku! Z čeho? Z toho, co nám naše veřejnoprávní ČT1 naservírovala jako štědrovečerní gurmánskou premiérovou specialitku. Hned v úvodu mě odzbrojily 3 polonahé svůdnice s rafinovaným, typicky ženským, úkolem... obstojí pouze Jakub, který je hlavním hrdinou. Za půl hodiny mě opět dostane scéna nahé Anny - v pohádce pro děti....no - odvážný to kousek, při kterém se brácha zvedl pro panáka Baileys se slovy "tak to je hardcore". Děj pokračuje, dozvíme se, že Jakub je ješitný chlap a kvůli medailónku se dostane do pěkného průseru.... efektní shození ze skály, za které by se ani Sedmero krkavců stydět nemuselo a v závěru rozkošný detail na dekolt a následně hodně komický konec - ten blesk byl "luxusní":-) Čekala jsem alespoň z části něco ve stylu Anděla páně... bohužel jsem se nedočkala. Jediné, co tenhle film spojuje s bezchybnou pohádkou Anděl páně je režisér (bohužel - být Jirkou Strachem, tak se k téhle hrůze neznám) a hudba, která je psaná skoro jak přes kopírák. No nic - musím si jít cvaknout nějakého toho protijedu:-) ()

Galerie (21)

Zajímavosti (6)

  • Slovenské herečky Lucia a Petra Molnárové neovládají češtinu, a proto jsou v českých filmech při postsynchronech vždy předabovány. Tentokrát jejich postavě Anny (Petra Molnárová) propůjčila svůj hlas Andrea Elsnerová. Černou princeznu, kterou ztvárnila zpěvačka Iva Frühlingová, nadabovala Zuzana Stivínová ml. (funhouse)
  • Točilo se ve skanzenu Veselí kopec, na hradě Helfenburg, v Českém Krumlově, Lipnici nad Sázavou, Mochově u Klatov, Čimicích, skanzenu Veselý kopec, Rejštejn - Huťská hora, Čertovo jezerno na Šumavě, Prášily a Anníně. Sídlo zlého poručíka bylo na vodním hradě Švihov. [Zdroj: Filmovamista.cz] (M.B)
  • Aničku před proměnou a po proměně hrají dvě osoby - sestry Lucie a Petra Molnárovy. Zajímavého napětí, které mezi oběma dvojčaty vzniká díky jejich částečné stejnosti a částečné rozdílnosti, využil režisér Strach také ve filmu Santiniho jazyk (2011). Tam Lucie a Petra naopak ztvárňují sestry, které jsou zpočátku považovány za jednu osobu. (Ak.žena)

Reklama

Reklama