Režie:
Barbara LeibovitzKamera:
Nicholas BlairObsahy(1)
Fascinující dokumentární portrét zachycuje osobnost legendární americké fotografky Annie Leibovitzové, která proslavila skupinu Rolling Stones a pracovala pro časopisy Vanity Fair či Vogue. Fotografovala Micka Jaggera, Hillary Clintonovou, Patti Smithovou, Demi Mooreovou, Keithe Richardse či Arnolda Schwarzeneggera. Se svým fotoaparátem však také neohroženě dokumentovala válečnou apokalypsu v Sarajevu a ve Rwandě. V uplynulých třiceti letech se podílela na formování podoby současného světa a dnes je stejně slavná jako celebrity, s nimiž pracovala. Barbara Leibovitzová zachycuje svou starší sestru jako osobnost, která si dokázala ochránit soukromou sféru a udržet integritu i v dramatických, nátlakových situacích. V práci, na idylické rodinné farmě i nad poslední knihou svých fotografií – všude tam je Annie Leibovitzová ženou, která nikdy neztratila tvář. To potvrzují i všechny známé osobnosti, které režisérka zpovídá. (MFF Karlovy Vary)
(více)Videa (1)
Recenze (82)
Fascinující dokument o profesní a životní cestě jedné slavné hollywoodské fotografky, klasické focení portrétů mě nikdy moc nebavilo ani nešlo, teď když jsou ty digitály tak je to o poznání lehčí. Nemám slov, tohle byla a je opravdu záslužná činnost, bravóó paní Annie Leibovitz. Focení pod drobnohledem, focení do legendárního časopisu Rolling Stone (ten vycházel jistý čas i u nás), Vanity Fair nebo modního Vogue (ten jsem vždy obdivoval) focení různých rockových hvězd (John Lennon, Patti Smith, Stouni, Bruce Springstean), focení celebrit, focení na poli sociálním a politickém, focení válečných konfliktů, to vše nepostrádá nápaditost, vtip i občasný nádech jisté skandálnosti..Její postavení je i nadále neotřesitelné, všecky hvězdy chtěli, aby je fotila právě Annie..:-) ps: Ani jsem netušil, kolik známých fotografií, obalů desek, apod. pochází právě od ní.. ()
Nedozvíme se, jak autorka vnímá svou „evoluci“ od nezávislé, téměř undergroundové, realitu zachycující fotografky k fotografce ryze komerční, proslulé hyper-stylizovanými snímky, nedozvíme se ani mnoho o tom, jak pracuje a jak to vlastně má s rodinou a s žensko-mužskými vztahy vůbec, zato zříme, že vytváří fotografie tak úchvatné, až opadá touha cokoliv z výše uvedeného vědět. Němě žasnoucí ústa budu nad její práci díky internetu pootvírat ještě pár dní. Dokument slaboučký, lákadlo účinné. 60% Zajímavé komentáře: Bluntman, FlyBoy ()
Nixon sa po afére Watergate prace z bieleho domu. Nežná harmónia zdobená láskou-(nahý) Lennon/(odetá) Ono. Objemná muskulatúra ostrých rysov "lyžiara" Schwarzeneggera. Moore a jej zaguľatené bruško. Clooney (už zase) pri Robertsovej nohách, koncertná (kokainová) šnúra po boku tria Jagger, Richards, Wood. Časopisy Rolling Stones, Vanity Fair aj Vogue. X svetadielov, Y kulís. Ten, tá, to._______"Sightseeing" jedného tých najhlbších fotografických umení aké sa kedy vyštveralo na samotný vrchol verejnej mienky. Historické aj aktuálne, Poľahčujúce i experimentálne. Také je orientovanie tohto svetoznámo žijúceho objektívu. Annie Leibovitz a jej expresívna reč tucta žargónov. Pod kožu a do srdca sa vrýva, z pamäti či duše neuniká. Médium osobného príbehu-FOTKA, nahliadnete a neoľutujete. ()
Za Annie Leibovitz hovoří celý život její fascinující fotky. Tento snímek není dokumentem o fotkách, ale přesto jimi sestra Barbara na režisérské sesli nechala zaplnit obrazovku, aniž by k naprosté většině z nich dodala zajímavé informace. Životní dráha Annie byla načrtnuta pouze povrchně, avšak Annie alespoň dostala trochu prostoru prokázat, že umí dutinu ústní užít k vyjádření názoru. Nejzajímavější byly ukázky ze samotného focení, kdy se vytvářela scéna a pak docházelo k zobrazení něčeno, co si umělkyně vysnila ve své kreativně hlavince. Její vyjímečnost během celého snímku potvrzovaly světové megastar, ale neustálé (a v podstatě stále stejné) vychvalování její práce bylo spíše otravné. ()
Přešťastný v roce, kdy Bruce "Boss" Springsteen vydal svoje multiplatinové album "Born In The USA" a Supraphon jej nám fanouškům velice aktuálně přivezl do socialistických obchodů z dalekého Západu, jsem asi poprvé zaregistroval paní Annie Leibovitz. Obal alba s Bruceho zadnicí v leviskách 501 před americkou vlajkou toho vypověděl o umělci a albu mnohem víc než cokoliv jiného...Dalo by se říct, že Annie je úžasná ženská, která fotí. Ale to jak fotí, to je teda něco. Z její fotky vždycky sedám a dlouho pak si v hlavě srovnávám cože jsem to vlastně viděl...Možná toho dokument neodhalil ze soukromí tolik, kolik by si čtenář bulvárních plátků přál. Bulvár díkybohu nečtu a asi proto se mi dostalo přesně to, co jsem čekal. ()
Reklama