Reklama

Reklama

Annie Leibovitz: Život objektivem

  • USA Annie Leibovitz: Life Through A Lens (více)

Obsahy(1)

Fascinující dokumentární portrét zachycuje osobnost legendární americké fotografky Annie Leibovitzové, která proslavila skupinu Rolling Stones a pracovala pro časopisy Vanity Fair či Vogue. Fotografovala Micka Jaggera, Hillary Clintonovou, Patti Smithovou, Demi Mooreovou, Keithe Richardse či Arnolda Schwarzeneggera. Se svým fotoaparátem však také neohroženě dokumentovala válečnou apokalypsu v Sarajevu a ve Rwandě. V uplynulých třiceti letech se podílela na formování podoby současného světa a dnes je stejně slavná jako celebrity, s nimiž pracovala. Barbara Leibovitzová zachycuje svou starší sestru jako osobnost, která si dokázala ochránit soukromou sféru a udržet integritu i v dramatických, nátlakových situacích. V práci, na idylické rodinné farmě i nad poslední knihou svých fotografií – všude tam je Annie Leibovitzová ženou, která nikdy neztratila tvář. To potvrzují i všechny známé osobnosti, které režisérka zpovídá. (MFF Karlovy Vary)

(více)

Videa (1)

Recenze (84)

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Už v pátý minutě tady toho dokumentu půjdete z Annie Leibovitz na prdel ! Já si myslím, že až tenhle dokument skončí, že budete celkem spokojený parchanti. Fotografická branže je narvaná naivníma kreténama, co si myslej, že budou s věkem zrát jako víno. Jenže víno se změní na vocet a pokud si myslíš, že jsou lepší portétový fotografové než Annie, tak nejsou. ()

Djkoma 

všechny recenze uživatele

Annie Leibovitz byla pro mě vždycky jen jméno pod/nad občas fascinující a občas až brakovou fotografií, která však vždy ukazovala nejen její talent, ale také výjimečnou osobnost. Pohled vlastní sestry z pozice režisérky na svou slavnou sestru fotografku nemá žádné naivní sympatie, ale dostatečně dodává jménu, s kterým jsem se setkával tvář a lidskost. Přes špatná, horší i ty lepší období se režisérka směle dostává ke všemu důležitému i zajímavému a nabízí divákovi nejen samotnou Annie a její pocity následované pocity jejích "objektů", ale také osobní cestě a skutečnému smyslu jejího života. Délkou je dokument s délkou 79 minut přesně na hraně a každá minuta na víc už by byla spíše na škodu, což asi autorka moc dobře věděla. Jinak chvílemi už ten obdiv k Annie od světoznámých celebrit byl až na škodu... ()

Reklama

kleopatra 

všechny recenze uživatele

Její Výsost Fotografka. Majitelka geniálního oka, kterým to musí začít a pak uděláte úchvatnou fotku i Lubitelem ze šrotu. Ale dřív se to oko musí domluvit se srdcem. I to ona má a tak udělá i ryze komerční fotku, z který se padá na prdel. Načichlá časákem Rolling Stone, vylomeninami tehdejší éry a zkušeností let focení vzbuzuje i v celebritách respekt, s nímž se neptají "za kolik?" ale "kdy?". Dokument o ní byl fajn, ale neměl její kalibr. ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Nedozvíme se, jak autorka vnímá svou „evoluci“ od nezávislé, téměř undergroundové, realitu zachycující fotografky k fotografce ryze komerční, proslulé hyper-stylizovanými snímky, nedozvíme se ani mnoho o tom, jak pracuje a jak to vlastně má s rodinou a s žensko-mužskými vztahy vůbec, zato zříme, že vytváří fotografie tak úchvatné, až opadá touha cokoliv z výše uvedeného vědět. Němě žasnoucí ústa budu nad její práci díky internetu pootvírat ještě pár dní. Dokument slaboučký, lákadlo účinné. 60% Zajímavé komentáře: Bluntman, FlyBoy ()

Bluntman 

všechny recenze uživatele

Dokument ze série AMERICAN MASTERS, který nezapře svůj televizní původ, je přesně takový, jak o něm píšou domácí i zahraniční kritiky: neuvěřitelně rychlý, že se nestihneme ani na chvíli zastavit a pokochat se, jako život hlavní hrdinky, a že se o soukromí Annie toho moc nedozvíme, i když jsou zajímavá témata (odvykačka, dlouholetý vztah se spisovatelkou...) nakousnuta. Spousta hvězd vypovídá o tom, nakolik světoznámá fotografka zachycuje jejich nitro, zatímco dokument poukazuje na to, že se z ní stala stejná celebrita jako ty, které fotografuje; barokně rozkošatělé vyprávění po vzoru inscenací fotografií se pak snaží pojmout i proměnu doby a s ní i osobnosti, ale samotné fotografie jsou více vypovídající než dokument o nich a jeho autorce. Nevyžaduji kritický odstup, protože chápu, že ŽIVOT OBJEKTIVEM točila sestra Annie (a kritička fotografií se také dostane ke slovu). Při vší té kritice ale oceňuji rámování dokumentu session pro MARII ANTOINETTU, protože oba filmy vypovídají o pocitech svým způsobem osamělé ženy (takže se přece jenom nezůstane na povrchu, ale jde se pod něj). ()

Galerie (17)

Reklama

Reklama