Reklama

Reklama

Při otevírání nové budovy, základní školy Willima Dawese v roce 1959, jsou žáci požádáni, aby pro budoucí žáky nakreslili, jak si představují budoucnost za padesát let, kdy bude časová schránka otevřena. Všichni žáci malují obrázky, jen dívka Lucinda popíše svůj list papíru čísly. Učitelka, slečna Taylorová, jí vezme papír dříve, než čísla dopíše. Lucinda slyší šeptající hlasy, které jí čísla diktují, a když je časová schránka vkládána do skrýše, Lucinda zmizí. Učitelka najde Lucindu v suterénu školy, s krvácejícími prsty od škrábání čísel do dveří... O padesát let později je časová schránka vyndána a každý žák dostává jednu obálku. Caleb Koestler dostane vzkaz s čísly od Lucindy, který neodevzdá ve škole, ale vezme si ho domů. Calebův otec John je astrofyzik a ve vzkazu objeví reálná data. John celou noc přepisuje čísla na tabuli, vyhledává na internetu data a je vyděšený z toho, co vidí... Každé datum označuje den nějakého neštěstí, za datem je uveden počet obětí a následují další čísla, která John nedokáže zařadit. Přeskočí je, čímž dostane další datum neštěstí s počtem obětí. Všechna neštěstí se stala po uložení vzkazu do časové schránky... John jede pro Caleba do školy, ale uvízne v zácpě. Na navigaci uvidí souřadnice, které se shodují s číslem, jež je uvedeno za datem a počtem obětí. Johnovi dojde, že je na místě, kde má dojít k dalšímu neštěstí; podle Lucindy tu má zemřít 81 lidí. John vystoupí z vozu a hned nato kousek od něj havaruje letadlo. John už má jistotu, co která čísla znamenají, a snaží se vyhledat Lucindinu rodinu. Johnovi se podaří najít její dceru Dianu, která má již také dceru Abby. John Dianu osloví, a když se zeptá na Lucindu, na její proroctví a řekne, že má druhý den dojít k dalšímu neštěstí, Diana uteče... Diana se vrátí poté, co k prorokovanému neštěstí skutečně dojde. Vysvětlí pak Johnovi, že poslední datum na vzkazu má být datum její smrti. John s Dianou zjistí, že katastrofa se má týkat všech lidí a jedná se o velký žár. Rozhodnou se odjet do hlubokých jeskyní, ale John chce zjistit souřadnice poslední katastrofy: ze dveří, které Lucinda tenkrát poškrábala, sundává lak. John však netuší, že Abby i Caleb stejně jako Lucinda slyší šeptající hlasy, které jim říkají, co se stane... (TV Prima)

(více)

Videa (4)

Trailer 2

Recenze (1 541)

Jara.Cimrman.jr 

všechny recenze uživatele

Ještě nikdy jsem neměl možnost zachránit svět, ale dejte mi nekonečnou řadu čísel a já s nimi provedu taková kouzla, že by John Koestler jen nevěřícně kroutil svou astrofyzickou hlavou. Nicméně ani jeho způsob luštění vzkazu není k zahození a několikrát mi při něm mráz lehounce našlapoval po zádech, takže při hodnocení zaokrouhlím nahoru, i když bych ke svému uspokojení potřeboval trochu víc vědátorských fintiček. ()

J*A*S*M 

všechny recenze uživatele

Nepočítám-li Star Trek, tak je Knowing nejlepší sci-fi za hodně dlouhou dobu (The Day The Earth Stood Still, I Am Legend apod. se vůbec nechytaj). Proyas je atmosférický mistr, díky jeho skvostné režii a očím lahodícím obrazům jsem se do toho filmu naprosto ponořil a užil si jej tak, jak jsem předtím vůbec nedoufal. Ani nevadilo, že jsem kvůli nějakému spoileroidnímu blbcovi měl matné tušení o pointě. Ona vlastně není těžká na uhádnutí již brzy při sledování, což ale příliš nevadí, protože tady jde fakt hlavně o tu atmosféru. Mírné výtky bych směřoval k někdy moc očividnému digitálnu, několika otravným rozhovorům na bázi otec/syn a celkové předvídatelnosti (což je ale u filmu pracujícího s osudem a předurčeností celkem nonsens). Cage více než snesitelný, konečně má zas po letech nějaký dobrý film. U mne velmi spokojené 4 hvězdy (ale závěrečnou polní eskapádu si mohli odpustit...) ()

Reklama

Marigold 

všechny recenze uživatele

Většinu času jsme si říkal, že kritici Proroctví uškodili, vždyť je to třeskutě napínavý a sugestivní katastrofický film, který díky Proyasově režie a skvělému vizuálu překonává i mnohem dražší kolegy. Jenže biblické finále dělá z doposud tolerovatelné směšnosti něco velmi blízkého frašce. Katastrofickým snímkům díry v logice a podivnou (ne)motivaci postav prominete, ale ve chvíli, kdy na vás tvůrci vytasí těžké metafyzické kalibry, je veta po tolerancí. Proroctví jednoznačně dojelo na příliš vysoké ambice. Kdyby zůstalo více při zemi, patřilo by mezi žánrové špičky. Jenže jakmile začne Nicholas Cage vypouštět z úst věty jako "jak mám zachránit svět", bylo by zle i v mnohem lépe vymyšleném filmu. [65%] ()

Tom Hardy 

všechny recenze uživatele

Nadějné téma, naprosto zbytečně utopené v béčkových nápadech a téměř hororových sekvencích (které sice k Proyasovy patří, k nahozenému příběhu se ale moc nehodí). Úvod solidní, finále nečekaně silné (až na ten přiblblý přebarvený dovětek). Cage je po dlouhé době konečně bez sedativ (a bez bujné kštice), Rose Byrne si vytáhla nejhysteričtější postavu své kariéry (prosím, už ne) a Proyas potvrzuje nesporný talent, který tentokrát bohužel slouží poměrně nejednotnému scénáři. Snad bude příště volit lépe (chápu ovšem to pokušení natočit film s takovým koncem). P.S. Proklamovaná nepřerušovaná sekvence má sice „wow“ potenciál, ale spíše nápadem, než zpracováním. Legendárním scénám z Pokání a Potomků lidí se Proyas ani nepřiblížil. ()

Radyo 

všechny recenze uživatele

Těžko soudit, s jakými ambicemi šel před pár lety tenhle snímek na trh, ale jméno Alexe Proyase dávalo tušit, že by to nemusel být žádný velký průšvih. A taky že né - a to i přes účast Nicolase Cage, jehož kariéra se v posledních cca 15 letech potkává s kvalitní produkcí zhruba každé 3 roky. Proyas si ve filmech "s pochmurnem" tak nějak libuje a vůbec to není na škodu. I tady je atmosféra dána podobně "temně", i přes hojnou porci slunečních paprsků. ;-) Leckterý hororový tvůrce by za podobný náboj ve svém snímku dal všechno, Proyas ani netočí horor, ale stejně u jeho filmu diváka mrazí. Samozřejmě, mouchy se najdou (ostatně ty se najdou vždy na všem, když je někdo chce hledat), ale i občasné drobné nelogičnosti či "divácké násilnosti" člověk autorům odpustí, pokud se celkový výsledek dá konzumovat - a to se tedy Proroctví dá, a s velkou chutí, byť lidstvo jako druh v něm stojí na pokraji propasti... ()

Galerie (69)

Zajímavosti (22)

  • Príprava na natočenie sekvencie s padajúcim lietadlom trvala dva dni a rovnako dlho trvalo aj samotné natáčanie. Cieľom bol pokus o realisticky podaný výkon z hľadiska emocionálneho vyznenia celej scény. (Greenpeacak)
  • Celosvětová premiéra proběhla 9. března 2009 v New Yorku. (Varan)

Související novinky

Alex Proyas a sci-fi od tvůrce Hvězdné pěchoty

Alex Proyas a sci-fi od tvůrce Hvězdné pěchoty

15.04.2012

Po rozsáhlých přípravách mu studio Warner na poslední chvíli zrušilo biblickou akční fantasy Paradise Lost. Tvůrce Vrány, Já, robot a Proroctví tudíž hledá náhradní projekt. Zřejmě se jím stane… (více)

Vlad Worthington?

Vlad Worthington?

27.01.2010

O projektu Dracula: Year Zero jsme poprvé psali snad před dvěma roky. Vypadalo to, že mezitím skončil někde v škarpě u cesty, ale studio Universal jej oprášilo a chce film natočit tak rychle, aby… (více)

Kytarista, Dracula a sportovní John Woo

Kytarista, Dracula a sportovní John Woo

31.08.2008

...aneb „Novinková smršť 2“. Tak co tady dnes pro vás máme? Brett Ratner je momentálně spojován s adaptací počítačové hry God of War, ale kromě této starořecké mytologické řežby pošilhává i po… (více)

Nový Proyas, nový Cage a starý Poltergeist

Nový Proyas, nový Cage a starý Poltergeist

23.08.2008

Tři značně odlišné projekty v dnešní novince spojuje fakt, že osobnosti, které za nimi stojí, nedávno spolupracovali na mysteriózním thrilleru Knowing. Především je tady režisér Alex Proyas, tvůrce… (více)

Reklama

Reklama