Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Tři krátké fantastické filmy volně inspirované Tokiem. Tokio! je symfonií tří odlišných rytmů reflektujících obraz této jedinečné metropole. INTERIOR DESIGN – Surrealistická bajka mladého páru, který se přistěhoval do Tokia, aby našel svou budoucnost. Chlapcovy ambice jsou jasné – chce točit filmy. Dívka pluje bez kontroly svým životem. Oba se pomalu potápějí do tohoto obrovského velkoměsta. Vše se změní, když se osamocená dívka začne měnit v … HOVNO – Záhadný muž šíří svými iracionálními a provokativními činy paniku na ulicích Tokia. „Nestvůra kanálů“, jak mu říkají media, zvedla vlnu odporu. Nakonec je polapen a souzen soudem stejně podivným jako je on sám. TŘESOUCÍ SE TOKIO - Hrdinou snímku je hikikomori – jako mnoho dalších Japonců se rozhodl zrušit kontakt s venkovním světem. Když však v jeho bytě omdlí dívka, která mu donáší pizzu, stane se něco neuvěřitelného – zamiluje se. Dokáže překročit hranici, jež ho dělí od okolního světa? (oficiální text distributora)

(více)

Videa (3)

Trailer 1

Recenze (215)

seeker23 

všechny recenze uživatele

Dechberoucí zkušenost. Gondryho úvodní povídka s jeho typickými nedospělými, pasivními hrdiny je sice o něco slabší, ovšem přístup, který třeba na celovečerný ploše Nauky o snech nepůsobil uplně soudržně, zde, v Japonsku, v zemi, jejíž kinematografie je plná podivných nedospělých postav či kultu roztomilosti, naopak působí mnohem patřičněji a vposledku i svěže. Zato Caraxova povídka Merde je jedním z nejsilnějších kinematografických zážitků poslední doby. Jestliže první záběry upoutají velmi silně pozornost k formě, velmi brzy zjistíme, že toto není pouhá originálně natočená hříčka, nýbrž precizní studie konfrontace s jinakostí na pozadí fascinujícm způsobem vykonstruovaného fikčního světa. Bongův závěrečný příspěvek je pak jemně natočené zkoumání hranic mezi klidem a pohybem jak na metaforické tak na doslovné rovině. ()

WANDRWALL 

všechny recenze uživatele

Kde jsou ty časy, co nám byli Japonci ukazováni jako skromní, milí a spokojení lidé. Hodně proto udělala Věra Čáslavská, co u nich v Tokiu 1964 získala hodně zlatých medailí. Líčila nám tamní kulturu jako svět bohulivých občanů a to prosím ani ne po dvaceti letech, co Japonsko bylo nacističtější než samotní Němci. Inu - inu. Japonci stále sice vykazují, že pracují nejvíce na celém světě, ale současně už je tam silná generace lidí, co se proti tomu bouří, nudí je práce, kde si připadají jako roboti, takže vznikají dramata, a jedno z nich je i tohle! ()

Reklama

Tsuki 

všechny recenze uživatele

3 velmi podivné (dalo by se říct téměř experimentální) příběhy zasazené do Tokia, které navíc v ledasčem postrádají absolutně logiku. Ale o to tady jde, že? :-) Nutno taky říct, že si tvůrci vyhráli s kamerou, takže o to jsou některé scény zajímavější. Co se týče jednotlivých příběhu, INTERIOR DESIGN se zpočátku tvářil jako celkem normální film o dvou lidech, kteří si hledají v Tokiu bydlení a práci, než došlo zhruba uprostřed k nečekanému zvratu - lidské proměně (a tím nemyslím proměnu v přeneseném slova smyslu). Bylo to trhlé, ale mělo to něco do sebe, dávám ****. 2. film s názvem MERDE (fr. hovno) byl zpočátku docela vtipný (mám na mysli pohled na podivnou lidskou zrůdu, která zvláštním způsobem šílence terorizuje Japonce v ulicích Tokia), pak se děj opět dost zvrátí, když ho policie chytí a vyslýchá ho někdo, kdo vypadá přesně jako on (jen zrcadlově obráceně). Po skončení jsem si sice řekla, že za zhlédnutí to stálo, ale jinak mi to moc neřeklo - dávám ***. Poslední krátký film TOKIO SE OTŘÁSÁ vypráví příběh typu jedince, kteří v Japonsku skutečně existují - hikikomori (引き籠もり), tj. člověk, který se z nějakého důvodu uzavře před společností a vůbec nebo téměř vůbec nevychází z domu. Ve filmu byl nádherně znázorněn jeho každodenní život, kdy je uzavřen ve svém vlastním zvláštně uspořádaném světě svého příbytku. Pak ale nastane zlom, kdy se zamiluje a je nucen vyjít ven do ulic Tokia a svou lásku najít. Vtip je v tom, že poté, co konečně vyjde ven, zjistí, že ulice Tokia jsou prázdné, protože se ze všech stali hikikomori. Pozoruhodný je především pohled na prázdnou Ginzu s křižujícími se přechody. Náhlé zemětřesení ale všechny vyžene ven.... Když konečně běžely závěrečné titulky, bylo mi jasné, že 3. příběh byl rozhodně nejlepší, bylo to neuvěřitelně skvěle zachycené. Dávám *****, tedy plný počet. Když se to spočte, "Tokio" se mi líbilo na 4 hvězdičky. Rozhodně zhlédnutí nelituju ^_^ ~(4,1)~ ()

LeoH 

všechny recenze uživatele

Tři prostinké, téměř bezdějové imprese, vzdáleně příbuzné raným Jarmuschům nebo Wendersům. Tokia jako města tam mnoho necítím, zato hodně mladistvé energie, díky níž je to pokoukání veskrze příjemné. Momentálně ale nejsem na podobné subtility tak úplně naladěn; v existenčně klidnějších a citově vypjatějších životních obdobích bych možná hodnotil výš. ()

mm13 

všechny recenze uživatele

Ideálne na DVD. Každá z trojice poviedok je totiž natoľko silná, až si žiada, aby s ňou divák ešte chvíľu po dopozeraní pobudol. Pauza, pár tichých minút na pretrávenie, zrovnanie si myšlienok a pocitov. Potom s chuťou do ďalšej. A ďalšej. Mohlo ich byť aj päť. Alebo sedem. Takto hravých a nepredvídateľných určite... Nech sú v jadre akokoľvek posmutnelé a opustené, dokážu prekvapiť, povznášajú. No jedna báseň! ()

Galerie (36)

Zajímavosti (3)

  • Naprosto stejná postava stvoření Merde (Hovno; Denis Lavant) se objevuje i filmu Holy Motors (2012), který také režíroval Leos Carax. (JoranProvenzano)

Související novinky

Režisér Bong Joon-ho přijíždí na Filmasii!

Režisér Bong Joon-ho přijíždí na Filmasii!

02.12.2011

Korejský filmař bude mít retrospektivu na 7. ročníku festivalu Filmasia. Setkat se s ním můžete na projekcích v neděli 4. prosince. Celý festival se koná v pražském kině Světozor 1. - 4. prosince… (více)

Gondry a komiks?

Gondry a komiks?

26.02.2009

Ale ano. Jeden z nejosobitějších současných filmařů, držitel Oscara za scénář k Věčnému svitu neposkvrněné mysli (napsal jej ve spolupráci s Charliem Kaufmanem), zkusí vykročit trochu komerčnější… (více)

Reklama

Reklama