Reklama

Reklama

Krásky a tajemství – tak přece začínají všechny filmy noir. Dánský sebereflexivní thriller. Základem postmoderního a sebereflexivního thrilleru dánského režiséra Oleho Bornedala je otázka, jaké jsou osudy postav mimo to, co nám z nich film ukáže, a jak si k figurám automaticky dosazujeme příběhy na základě diváckých či čtenářských zkušeností.
Během dopravní nehody potká forenzní fotograf Jonas tajuplnou Julii. Když ji posléze navštíví v nemocnici a je jejími příbuznými považovaný za jejího přítele Sebastiana, začne se propadat do víru lží a fikcí, který sám přiživuje. Jelikož o Sebastianovi nic neví a dívka trpí ztrátou paměti a následkem šoku i dočasnou ztrátou zraku, vezme na sebe Jonas identitu, kterou si sám vymodeluje na základě svých nenaplněných snů. Paralelní fiktivní život se pro něho stává únikem před každodenní prací, usedlým rodinným životem i porouchaným autem. Jenže Sebastianova realita je zásadně odlišná od toho, co si Jonas vybájil, a začne ho záhy dohánět.
Důmyslný scénář reflektuje principy noirových krimi příběhů. Ty také ve svém základu často stojí na vypravěči, jenž svému okolí a druhým postavám přiřazuje domnělé příběhy, které jsou postupně konfrontovány s realitou.
Scenárista a režisér Ole Bornedal snímkem Pouze další love story potvrdil své kvality jednoho z nejoriginálnějších tvůrců současnosti, kteří ve svých filmech reflektují a dekonstruují narativní principy klasických žánrů. Mezinárodně na sebe upozornil již v roce 1994 filmem Noční hlídač, který o tři roky později přepracoval pro americký trh do filmu Hlídač mrtvých. Z jeho dalších snímků získal nadšené ohlasy především moderní morytát Zbav nás od zlého z roku 2009. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (114)

messi@h odpad!

všechny recenze uživatele

Pan režisér si hraje na artového umělce, takže je místy nesrozumitelné, co se na plátně odehrává - hlavně že je spousta míst podložená klasickou hudbou. Vychytávka s prolínáním dvou dějů (jeden většinou představuje vzpomínky, druhý současnost) není špatný, ale když se ve filmu opakuje asi po sedmé, působí už únavně. Film obsahuje i naprosté nesmysly (slepá žena pošle svého přítele pryč, a zústane doma dobrovolně sama s naprosto neznámým a podivným člověkem; zraněná leží na jednotce intenzivní péče do půl těla nahá a kolem ní pobíhá celá její rozvětvená rodina, sestry, pacienti chodí okolo chodbou...). Na malý moment zhruba uprostřed filmu se zdálo, že se z toho vyklube zajímavý thriller, ale následuje zklamání. Že si nějaký film hraje na umělecký a artový, to ještě nic nevypovídá o jeho kvalitě. Mám ale pocit, že spoustu zdejších uživatelů na to režisér nachytal. ()

hans500 

všechny recenze uživatele

Tento thriller má vše co mít má. Vynikající námět, který se povedlo maximálně využít díky brilantnímu scénáři, skvělé a originální režii, výborné hudbě a především herecké výkony jsou na nejvyšší úrovni, Nikolaj Lie Kaas (Sebastian) se může řadit k nejlepším filmovým záporákům, bezchybně svou roli zahrál Anders W. Berthelsen (Jonas) a Rebecka Hemse (Julia) byla zkrátka excelentní. Úžasně povedená atmosféra a celkový noir styl. A protože i závěr byl znamenitý tak bez debat za 5*. ()

Reklama

italka63 

všechny recenze uživatele

Máte milující ženu, dvě pěkné děti, nový byt, zajímavou práci u policie - fotíte totiž oběti vražd - a bohužel jedno starší auto, protože najednou nelze mít všechno. Jenže ono se tak hloupě na silnici zastaví a nepřímo způsobí dopravní nehodu, při které je zraněna mladá žena, která ke všemu ztratí 90% zraku a nikdo neví, na jak dlouho. A protože vás trošku hryže svědomí, jdete se do nemocnice na ní pozeptat, jenže vás překvapí její velmi zámožná rodina, která si vás splete s jejím nezvěstným přítelem, se kterým byla naposledy v Indonésii. Ano, vy jste Sebastian,a vaše přítomnost pomůže z kómatu..... a tahle zkraje úsměvná situace odstartuje slušné drama plné překvapení a pochybných povah a spěje spolu s pěknou kamerou ke svému překvapivému konci.Stačilo tak málo a říci -nejsem Sebastian, to je omyl....pěkné čtyři hvězdy. ()

RomanHyde 

všechny recenze uživatele

Když zde napíšu, že Dánové umí, nebude to nic nového pod sluncem. Zde opět potvrzují velké filmařské kvality své malé zemičky. Rozjezd snímku je naprosto vynikající a připravuje nás na velké finále.. mezi tím, se ovšem film vyklidňuje takovým klasickým klidem před bouří, v podstatě opravdu love story a vlastně i zapomeneme, že sledujeme thriller. Ten se však ke konci opěř probudí k životu. Tohle činí snímek vyjímečným.. střídají se v něm "motivy" a hezky si s dívákem pohraje. Technická stránka snímku, zejména úvodní sekvence se "zadní projekcí" jsou úžasné. Scény nehody, snové scény, herecké výkony, to vše je na špičkové úrovni. Tak trochu jiná love story je opravdu jiná.. je prostě severská a myslím, že nám velmi blízká. Doporučuji ! ()

genetique 

všechny recenze uživatele

Severania majú pre tento typ filmov priam šiesty zmysel. Temná atmosféra, scény, ktoré by iní natočili so zaužívanou rutinou sa v tomto filme vynímajú v žiare reflektorov. Dej miestami jemne hraničí s absurdnosťou, ktorú ak divák prehryzne, tak sa mu hlavne druhá polka filmu odvďačí veľkou porciou napätia a stopercentne zvládnutým záverom. Nehovoriac o hereckých výkonoch, ktoré len zmultiplikovali ostatné pozitíva. Mnohých možno odradí domotaná stredná časť, ale v spätnom pohľade má všetko svoj súvis. 80%. ()

Galerie (21)

Reklama

Reklama