Reklama

Reklama

Krásky a tajemství – tak přece začínají všechny filmy noir. Dánský sebereflexivní thriller. Základem postmoderního a sebereflexivního thrilleru dánského režiséra Oleho Bornedala je otázka, jaké jsou osudy postav mimo to, co nám z nich film ukáže, a jak si k figurám automaticky dosazujeme příběhy na základě diváckých či čtenářských zkušeností.
Během dopravní nehody potká forenzní fotograf Jonas tajuplnou Julii. Když ji posléze navštíví v nemocnici a je jejími příbuznými považovaný za jejího přítele Sebastiana, začne se propadat do víru lží a fikcí, který sám přiživuje. Jelikož o Sebastianovi nic neví a dívka trpí ztrátou paměti a následkem šoku i dočasnou ztrátou zraku, vezme na sebe Jonas identitu, kterou si sám vymodeluje na základě svých nenaplněných snů. Paralelní fiktivní život se pro něho stává únikem před každodenní prací, usedlým rodinným životem i porouchaným autem. Jenže Sebastianova realita je zásadně odlišná od toho, co si Jonas vybájil, a začne ho záhy dohánět.
Důmyslný scénář reflektuje principy noirových krimi příběhů. Ty také ve svém základu často stojí na vypravěči, jenž svému okolí a druhým postavám přiřazuje domnělé příběhy, které jsou postupně konfrontovány s realitou.
Scenárista a režisér Ole Bornedal snímkem Pouze další love story potvrdil své kvality jednoho z nejoriginálnějších tvůrců současnosti, kteří ve svých filmech reflektují a dekonstruují narativní principy klasických žánrů. Mezinárodně na sebe upozornil již v roce 1994 filmem Noční hlídač, který o tři roky později přepracoval pro americký trh do filmu Hlídač mrtvých. Z jeho dalších snímků získal nadšené ohlasy především moderní morytát Zbav nás od zlého z roku 2009. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (114)

misterz 

všechny recenze uživatele

Slušná dráma miestami i s humorným prístupom, ktorá je plná všakovakých zaujímavých postavičiek a prekvapujúcich situácií. Navyše to bolo výborne natočené, zahraté, s peknou kamerou a s typicky chladným, severským prístupom k výstavbe dejovej linky... Ono vážne väčšinou platí, že s pravdou sa ďalej zájde a že lož má krátke nožičky. O tom sa dosť radikálne presvedčil aj hlavný hrdina, pritom stačilo tak málo - povedať pravdu, a najlepšie už hneď na začiatku. V boji pravdy a klamstva vždy víťazí ten, kto má lepšiu pamäť. A obyčajne je to ten, kto stojí na strane pravdy, pretože ten si narozdiel od toho druhého nič pamätať nemusí. Slušný nadpriemer. 80/100 ()

mat.ilda 

všechny recenze uživatele

Parádní dramatický základ v úvodu na sebe začal zbytečně vršit absurdní prvky krimi a thrilleru, což mně spolu s podivně naroubovaným Sebastianem a ujetým chováním osob z okolí Juliiny rodiny i nemocničního personálu dost narušilo hranici uvěřitelnosti. Vše, mimo sebe, tak musel zachraňovat Jonas se svou krizí středního věku a skvělá kamera, která mně v kombinaci s hudbou připravila několik slušných zážitků. P.S. Taky jste čekali, že Jonas každou chvíli spustí: "Když se u nás chlapi poperou... "? :-) ()

Reklama

Snorlax 

všechny recenze uživatele

Začátek diváka naladí na něco mimořádného a očekává grandiózní film. To se samozřejmě nekoná a přichází snímek, který se postupně propadá kvalitou hereckých výkonů, především představitelka Julie se propracovala až na samé dno trapnosti, atmosférou i logikou. A samotný závěr si nezadá s největšími filmovými klišé. Škoda, začátek byl velice slibný. ()

topi 

všechny recenze uživatele

Taková love story, která je "tak trochu jiná". Jo, takovou love story můžu! Ole Bornedal mě už podruhé hodně překvapil a připoutal mě očima k obrazovce, tak jako u nedávno viděného Fri os fra det onde. Perfektní příběh, s vynikajícím odhalením a perfektním koncem. Opět vynikající herecké výkony, nádherně nasnímaná kamera a dechberoucí hudba, kterou povětšinu filmu tvořila akustická kytara. Nejvíc mě odvařilo, když asi v půlce filmu se střídají pasáže (asi pět minut), když Jonah v obchodním domě nakupuje s manželkou a s dětmi a říká své ženě, že končí a nemůže dál kvůli Julii, a do toho jsou zase střihy když je s Julií a její rodinou a k tomu hraje Vivaldi a jeho Čtvero ročních období a to tak, že v tom obchodňáku je to slyšet jakoby v povzdálí, zatimco záběry s Julií hraje Vivaldiho hudba na plný kule!! To má takovou sílu a výbornej nápad, že jsem se tetelil blahem! Bomba!! A veškerou hudbu nahrála Pražská filharmonie, v čele s dirigentem Máriem Klemensem. Ufff, kult!! ()

SOLOM. 

všechny recenze uživatele

Úchylný – perverzní thriller? Na co jste se to lidi dívali? Mám rád severskou tvorbu (ve své podstatě mám její kousky nejraději), ale tohle byl obyčejný průměrný film, který mě v určitých pasážích dokonce pomalu ale jistě uspával. Je sice pravdou, že některé momenty skutečně působili „potemněle či snad depresivně“, ale vždy to byli jen nepatrné záblesky. Podobných filmů jsem už viděl dost a tenhle je ničím nepřevyšoval. No a ten provařený závěr raději ani nebudu komentovat! ()

Galerie (21)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno