Jonas (Anders W. Berthelsen) žije na předměstí Kodaně s manželkou a dvěma dětmi zdánlivě poklidným a jednotvárným životem. Jednoho dne však dojde v jeho životě k nečekanému zvratu, když se stane účastníkem a pravděpodobně i viníkem dopravní nehody, při níž se vážně zraní mladá žena Julia (Rebecka Hemse). Julia je převezena do nemocnice, kde se druhý den probudí se ztrátou paměti. Za komických okolností si Julia a její příbuzní spletou Jonase s jejím novým exotickým přítelem Sebastianem (Nikolaj Lie Kaas), jehož příjezd z ciziny již všichni netrpělivě očekávají. Jonas se rozhodne přijmout novou identitu včetně role muže, kterého Julia považuje z svou životní lásku. Díky této hře se Jonasovi náhle otevře nový svět neomezených možností. Život ale nelze postavit na fantazii a falešných snech, a tak ani Jonas neunikne nepříjemné konfrontaci se skutečností a je nucen postavit se pravdě tváří v tvář.(oficiální text distributora)
Krásky a tajemství – tak přece začínají všechny filmy noir. Dánský sebereflexivní thriller. Základem postmoderního a sebereflexivního thrilleru dánského režiséra Oleho Bornedala je otázka, jaké jsou osudy postav mimo to, co nám z nich film ukáže, a jak si k figurám automaticky dosazujeme příběhy na základě diváckých či čtenářských zkušeností. Během dopravní nehody potká forenzní fotograf Jonas tajuplnou Julii. Když ji posléze navštíví v nemocnici a je jejími příbuznými považovaný za jejího přítele Sebastiana, začne se propadat do víru lží a fikcí, který sám přiživuje. Jelikož o Sebastianovi nic neví a dívka trpí ztrátou paměti a následkem šoku i dočasnou ztrátou zraku, vezme na sebe Jonas identitu, kterou si sám vymodeluje na základě svých nenaplněných snů. Paralelní fiktivní život se pro něho stává únikem před každodenní prací, usedlým rodinným životem i porouchaným autem. Jenže Sebastianova realita je zásadně odlišná od toho, co si Jonas vybájil, a začne ho záhy dohánět. Důmyslný scénář reflektuje principy noirových krimi příběhů. Ty také ve svém základu často stojí na vypravěči, jenž svému okolí a druhým postavám přiřazuje domnělé příběhy, které jsou postupně konfrontovány s realitou. Scenárista a režisér Ole Bornedal snímkem Pouze další love story potvrdil své kvality jednoho z nejoriginálnějších tvůrců současnosti, kteří ve svých filmech reflektují a dekonstruují narativní principy klasických žánrů. Mezinárodně na sebe upozornil již v roce 1994 filmem Noční hlídač, který o tři roky později přepracoval pro americký trh do filmu Hlídač mrtvých. Z jeho dalších snímků získal nadšené ohlasy především moderní morytát Zbav nás od zlého z roku 2009.(Česká televize)
Kľudný a stereotypný život manžela a otca dvoch detí Jonasa s netradičným povolaním policajného fotografa naruší tragická nehoda, pri ktorej spozná tajomnú Juliu. Tá sa ocitne vo veľmi zlom stave a navyše so stratou pamäti v nemocnici. Výčitky svedomia Jonasa zavedú k jej lôžku, kde hneď na začiatku dôjde k zdanlivo malichernému, ale veľmi dôležitému nedorozumeniu, ktoré však bude mať siahodlhé a pre film veľmi podstatné následky. Hlavné postavy sa postupne zaplietajú do pavučiny lží, ale i odhaľovania Juliinej minulosti, ktorá ich postupne všetkých doháňa.(larelay)
Jo, tak tohle byl fakt dobrej film. Minimálně první hodina dvacet stála fakt za to - skvěle budované napětí, fajn herci, super hudební doprovod. Od té doby, co se děj přesunul do chaty, tak už mi to přišlo zbytečně překombinované a nevěrohodné, což je trošku škoda, nicméně na slušné 4 hvězdičky to stále stačí. (Blu-ray, orig.)(7.10.2017)
Taková love story, která je "tak trochu jiná". Jo, takovou love story můžu! Ole Bornedal mě už podruhé hodně překvapil a připoutal mě očima k obrazovce, tak jako u nedávno viděného Fri os fra det onde. Perfektní příběh, s vynikajícím odhalením a perfektním koncem. Opět vynikající herecké výkony, nádherně nasnímaná kamera a dechberoucí hudba, kterou povětšinu filmu tvořila akustická kytara. Nejvíc mě odvařilo, když asi v půlce filmu se střídají pasáže (asi pět minut), když Jonah v obchodním domě nakupuje s manželkou a s dětmi a říká své ženě, že končí a nemůže dál kvůli Julii, a do toho jsou zase střihy když je s Julií a její rodinou a k tomu hraje Vivaldi a jeho Čtvero ročních období a to tak, že v tom obchodňáku je to slyšet jakoby v povzdálí, zatimco záběry s Julií hraje Vivaldiho hudba na plný kule!! To má takovou sílu a výbornej nápad, že jsem se tetelil blahem! Bomba!! A veškerou hudbu nahrála Pražská filharmonie, v čele s dirigentem Máriem Klemensem. Ufff, kult!!(16.3.2011)
Tento thriller má vše co mít má. Vynikající námět, který se povedlo maximálně využít díky brilantnímu scénáři, skvělé a originální režii, výborné hudbě a především herecké výkony jsou na nejvyšší úrovni, Nikolaj Lie Kaas (Sebastian) se může řadit k nejlepším filmovým záporákům, bezchybně svou roli zahrál Anders W. Berthelsen (Jonas) a Rebecka Hemse (Julia) byla zkrátka excelentní. Úžasně povedená atmosféra a celkový noir styl. A protože i závěr byl znamenitý tak bez debat za 5*.(29.11.2009)
Před časem mi kamarádka řekla, že o prázdninách viděla v Dánsku tenhle film s Nikolajem Lie Kaasem a že on je děsně sexy. Teď, když jsem po roce ten thriller také viděla, začínám mít strach, aby nenaletěla nějakému psychopatovi. Nikolaj Lie Kaas je sice můj oblíbený herec, ale v tomhle filmu jsem na něm opravdu nic přitažlivého nenašla. Jinak docela slušný thriller, jen ten konec byl trochu nelogický a zbytečný.(24.8.2008)
Tak trochu jiná love story je velmi výstižný název název pro film, který se lehce inspiroval americkým snímkem While You Were Sleeping, ale přitom žánrově se pohybuje někde na pomezí mysteriózního dramatu a thrilleru. Začátek byl velmi slibný a celkově příběh napovídal, že půjde o kvalitní podívanou podpořenou výbornou kamerou, triky a tajemnem. Jenže po rozhovoru doktora s hlavním hrdinou v půlce filmu, který vylučoval některé předchozí dění + dost pochybném hraní (ne)slepoty ze strany Julie, se to začalo kazit. Atmosféra a napětí se při plážových scénách definitivně vytratily a zbylo jen hollywoodské klišé (nebo jsou dánští chlapíci odolnější a pár výstřelů z pistole či úderů kamenem je nemůže nějak víc rozhodit, pak se tedy pletu :-D ), které jsem viděl už v tolika filmech.(8.7.2011)
Sdoom
Jo, tak tohle byl fakt dobrej film. Minimálně první hodina dvacet stála fakt za to - skvěle budované napětí, fajn herci, super hudební doprovod. Od té doby, co se děj přesunul do chaty, tak už mi to přišlo zbytečně překombinované a nevěrohodné, což je trošku škoda, nicméně na slušné 4 hvězdičky to stále stačí. (Blu-ray, orig.)(7.10.2017)
topi
Taková love story, která je "tak trochu jiná". Jo, takovou love story můžu! Ole Bornedal mě už podruhé hodně překvapil a připoutal mě očima k obrazovce, tak jako u nedávno viděného Fri os fra det onde. Perfektní příběh, s vynikajícím odhalením a perfektním koncem. Opět vynikající herecké výkony, nádherně nasnímaná kamera a dechberoucí hudba, kterou povětšinu filmu tvořila akustická kytara. Nejvíc mě odvařilo, když asi v půlce filmu se střídají pasáže (asi pět minut), když Jonah v obchodním domě nakupuje s manželkou a s dětmi a říká své ženě, že končí a nemůže dál kvůli Julii, a do toho jsou zase střihy když je s Julií a její rodinou a k tomu hraje Vivaldi a jeho Čtvero ročních období a to tak, že v tom obchodňáku je to slyšet jakoby v povzdálí, zatimco záběry s Julií hraje Vivaldiho hudba na plný kule!! To má takovou sílu a výbornej nápad, že jsem se tetelil blahem! Bomba!! A veškerou hudbu nahrála Pražská filharmonie, v čele s dirigentem Máriem Klemensem. Ufff, kult!!(16.3.2011)
hans500
Tento thriller má vše co mít má. Vynikající námět, který se povedlo maximálně využít díky brilantnímu scénáři, skvělé a originální režii, výborné hudbě a především herecké výkony jsou na nejvyšší úrovni, Nikolaj Lie Kaas (Sebastian) se může řadit k nejlepším filmovým záporákům, bezchybně svou roli zahrál Anders W. Berthelsen (Jonas) a Rebecka Hemse (Julia) byla zkrátka excelentní. Úžasně povedená atmosféra a celkový noir styl. A protože i závěr byl znamenitý tak bez debat za 5*.(29.11.2009)
lenuse
Před časem mi kamarádka řekla, že o prázdninách viděla v Dánsku tenhle film s Nikolajem Lie Kaasem a že on je děsně sexy. Teď, když jsem po roce ten thriller také viděla, začínám mít strach, aby nenaletěla nějakému psychopatovi. Nikolaj Lie Kaas je sice můj oblíbený herec, ale v tomhle filmu jsem na něm opravdu nic přitažlivého nenašla. Jinak docela slušný thriller, jen ten konec byl trochu nelogický a zbytečný.(24.8.2008)
Sarkastic
Tak trochu jiná love story je velmi výstižný název název pro film, který se lehce inspiroval americkým snímkem While You Were Sleeping, ale přitom žánrově se pohybuje někde na pomezí mysteriózního dramatu a thrilleru. Začátek byl velmi slibný a celkově příběh napovídal, že půjde o kvalitní podívanou podpořenou výbornou kamerou, triky a tajemnem. Jenže po rozhovoru doktora s hlavním hrdinou v půlce filmu, který vylučoval některé předchozí dění + dost pochybném hraní (ne)slepoty ze strany Julie, se to začalo kazit. Atmosféra a napětí se při plážových scénách definitivně vytratily a zbylo jen hollywoodské klišé (nebo jsou dánští chlapíci odolnější a pár výstřelů z pistole či úderů kamenem je nemůže nějak víc rozhodit, pak se tedy pletu :-D ), které jsem viděl už v tolika filmech.(8.7.2011)