Reklama

Reklama

Krásky a tajemství – tak přece začínají všechny filmy noir. Dánský sebereflexivní thriller. Základem postmoderního a sebereflexivního thrilleru dánského režiséra Oleho Bornedala je otázka, jaké jsou osudy postav mimo to, co nám z nich film ukáže, a jak si k figurám automaticky dosazujeme příběhy na základě diváckých či čtenářských zkušeností.
Během dopravní nehody potká forenzní fotograf Jonas tajuplnou Julii. Když ji posléze navštíví v nemocnici a je jejími příbuznými považovaný za jejího přítele Sebastiana, začne se propadat do víru lží a fikcí, který sám přiživuje. Jelikož o Sebastianovi nic neví a dívka trpí ztrátou paměti a následkem šoku i dočasnou ztrátou zraku, vezme na sebe Jonas identitu, kterou si sám vymodeluje na základě svých nenaplněných snů. Paralelní fiktivní život se pro něho stává únikem před každodenní prací, usedlým rodinným životem i porouchaným autem. Jenže Sebastianova realita je zásadně odlišná od toho, co si Jonas vybájil, a začne ho záhy dohánět.
Důmyslný scénář reflektuje principy noirových krimi příběhů. Ty také ve svém základu často stojí na vypravěči, jenž svému okolí a druhým postavám přiřazuje domnělé příběhy, které jsou postupně konfrontovány s realitou.
Scenárista a režisér Ole Bornedal snímkem Pouze další love story potvrdil své kvality jednoho z nejoriginálnějších tvůrců současnosti, kteří ve svých filmech reflektují a dekonstruují narativní principy klasických žánrů. Mezinárodně na sebe upozornil již v roce 1994 filmem Noční hlídač, který o tři roky později přepracoval pro americký trh do filmu Hlídač mrtvých. Z jeho dalších snímků získal nadšené ohlasy především moderní morytát Zbav nás od zlého z roku 2009. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (114)

lenuse 

všechny recenze uživatele

Před časem mi kamarádka řekla, že o prázdninách viděla v Dánsku tenhle film s Nikolajem Lie Kaasem a že on je děsně sexy. Teď, když jsem po roce ten thriller také viděla, začínám mít strach, aby nenaletěla nějakému psychopatovi. Nikolaj Lie Kaas je sice můj oblíbený herec, ale v tomhle filmu jsem na něm opravdu nic přitažlivého nenašla. Jinak docela slušný thriller, jen ten konec byl trochu nelogický a zbytečný. ()

hans500 

všechny recenze uživatele

Tento thriller má vše co mít má. Vynikající námět, který se povedlo maximálně využít díky brilantnímu scénáři, skvělé a originální režii, výborné hudbě a především herecké výkony jsou na nejvyšší úrovni, Nikolaj Lie Kaas (Sebastian) se může řadit k nejlepším filmovým záporákům, bezchybně svou roli zahrál Anders W. Berthelsen (Jonas) a Rebecka Hemse (Julia) byla zkrátka excelentní. Úžasně povedená atmosféra a celkový noir styl. A protože i závěr byl znamenitý tak bez debat za 5*. ()

Reklama

Flakotaso 

všechny recenze uživatele

Stahuju si tak tento kousek a říkám si, že si dám pro změnu trochu severského chladu. No, bylo to všechno, jenom ne chladné... Hodně depresivní drama o muži vtaženém do událostí, jejichž horizont je až hrozivě vysoký, a na jehož konci jsem měl pocit ne nepodobný tomu v Bittersweet life. Je to opravdu hodně precizní film (parádní kamera, hudba a hlavně střih), jenž je směskou Tykwerových mozajek, klasických noirů a Hitchcocka. Poslední půlhodinu jsem téměř nedýchal, o konci nemluvě. Skvělé. ()

Oudee33 

všechny recenze uživatele

Celkem originální zpracování kde název rozhodně vystihuje co že si to zde vzali tvůrci na paškál. Tak trochu nedotažený momenty, kde jsem mhouřil oči nad reálností střídají nápadité scény a celé to nadbíhá a připravuje půdu k závěrečné půlhodince která nepostrádala šťávu s houstnoucí atmosférou, vychytanými dialogy a solidními hereckými výkony. Závěrečný zvrat s koncem samotným jsou fajn tečkou. Úsměvný odkaz na hollywoodské happy endy kde pošlou hlavního hrdinu do kopru za použití divákova nadhledu mě utvrdil v jakési nadsázce s kterou jsem většinu filmu sledoval. 69% ()

dormouse 

všechny recenze uživatele

Film začíná jako psychologické drama, pak se převtělí do kriminálního příběhu, aby skončil na bouřlivých vlnách psychothrilleru. Kupodivu tato zdánlivá nevyhraněnost stylu není na škodu filmu. Herecké výkony skvělé. Úžasné scény, kdy dva kriminalisté diskutují v pitevně nad nevábnými těly mrtvol a v pozadí pracovník pitevny usilovně piluje lebku či mohutnými kleštěmi otevírá dutinu hrudní. A jen tak na okraj: není divu, že v Dánsku vznikají těžká dramata plná incestních vztahů, když rodiče nechají 7 leté sourozence opačného pohlaví spát v jedné postýlce ve vzájemném obětí. Leda by to byl režisérův záměr zasadit sémě nesouladu do atmosféry rodinné pohody-jakby říkal: hle hle, čeho všeho se můžeme v budoucnu nadít. ()

Galerie (21)

Reklama

Reklama