Jonas (Anders W. Berthelsen) žije na předměstí Kodaně s manželkou a dvěma dětmi zdánlivě poklidným a jednotvárným životem. Jednoho dne však dojde v jeho životě k nečekanému zvratu, když se stane účastníkem a pravděpodobně i viníkem dopravní nehody, při níž se vážně zraní mladá žena Julia (Rebecka Hemse). Julia je převezena do nemocnice, kde se druhý den probudí se ztrátou paměti. Za komických okolností si Julia a její příbuzní spletou Jonase s jejím novým exotickým přítelem Sebastianem (Nikolaj Lie Kaas), jehož příjezd z ciziny již všichni netrpělivě očekávají. Jonas se rozhodne přijmout novou identitu včetně role muže, kterého Julia považuje z svou životní lásku. Díky této hře se Jonasovi náhle otevře nový svět neomezených možností. Život ale nelze postavit na fantazii a falešných snech, a tak ani Jonas neunikne nepříjemné konfrontaci se skutečností a je nucen postavit se pravdě tváří v tvář.(oficiální text distributora)
Krásky a tajemství – tak přece začínají všechny filmy noir. Dánský sebereflexivní thriller. Základem postmoderního a sebereflexivního thrilleru dánského režiséra Oleho Bornedala je otázka, jaké jsou osudy postav mimo to, co nám z nich film ukáže, a jak si k figurám automaticky dosazujeme příběhy na základě diváckých či čtenářských zkušeností. Během dopravní nehody potká forenzní fotograf Jonas tajuplnou Julii. Když ji posléze navštíví v nemocnici a je jejími příbuznými považovaný za jejího přítele Sebastiana, začne se propadat do víru lží a fikcí, který sám přiživuje. Jelikož o Sebastianovi nic neví a dívka trpí ztrátou paměti a následkem šoku i dočasnou ztrátou zraku, vezme na sebe Jonas identitu, kterou si sám vymodeluje na základě svých nenaplněných snů. Paralelní fiktivní život se pro něho stává únikem před každodenní prací, usedlým rodinným životem i porouchaným autem. Jenže Sebastianova realita je zásadně odlišná od toho, co si Jonas vybájil, a začne ho záhy dohánět. Důmyslný scénář reflektuje principy noirových krimi příběhů. Ty také ve svém základu často stojí na vypravěči, jenž svému okolí a druhým postavám přiřazuje domnělé příběhy, které jsou postupně konfrontovány s realitou. Scenárista a režisér Ole Bornedal snímkem Pouze další love story potvrdil své kvality jednoho z nejoriginálnějších tvůrců současnosti, kteří ve svých filmech reflektují a dekonstruují narativní principy klasických žánrů. Mezinárodně na sebe upozornil již v roce 1994 filmem Noční hlídač, který o tři roky později přepracoval pro americký trh do filmu Hlídač mrtvých. Z jeho dalších snímků získal nadšené ohlasy především moderní morytát Zbav nás od zlého z roku 2009.(Česká televize)
Kľudný a stereotypný život manžela a otca dvoch detí Jonasa s netradičným povolaním policajného fotografa naruší tragická nehoda, pri ktorej spozná tajomnú Juliu. Tá sa ocitne vo veľmi zlom stave a navyše so stratou pamäti v nemocnici. Výčitky svedomia Jonasa zavedú k jej lôžku, kde hneď na začiatku dôjde k zdanlivo malichernému, ale veľmi dôležitému nedorozumeniu, ktoré však bude mať siahodlhé a pre film veľmi podstatné následky. Hlavné postavy sa postupne zaplietajú do pavučiny lží, ale i odhaľovania Juliinej minulosti, ktorá ich postupne všetkých doháňa.(larelay)
Pan režisér si hraje na artového umělce, takže je místy nesrozumitelné, co se na plátně odehrává - hlavně že je spousta míst podložená klasickou hudbou. Vychytávka s prolínáním dvou dějů (jeden většinou představuje vzpomínky, druhý současnost) není špatný, ale když se ve filmu opakuje asi po sedmé, působí už únavně. Film obsahuje i naprosté nesmysly (slepá žena pošle svého přítele pryč, a zústane doma dobrovolně sama s naprosto neznámým a podivným člověkem; zraněná leží na jednotce intenzivní péče do půl těla nahá a kolem ní pobíhá celá její rozvětvená rodina, sestry, pacienti chodí okolo chodbou...). Na malý moment zhruba uprostřed filmu se zdálo, že se z toho vyklube zajímavý thriller, ale následuje zklamání. Že si nějaký film hraje na umělecký a artový, to ještě nic nevypovídá o jeho kvalitě. Mám ale pocit, že spoustu zdejších uživatelů na to režisér nachytal.(18.7.2010)
Začátek diváka naladí na něco mimořádného a očekává grandiózní film. To se samozřejmě nekoná a přichází snímek, který se postupně propadá kvalitou hereckých výkonů, především představitelka Julie se propracovala až na samé dno trapnosti, atmosférou i logikou. A samotný závěr si nezadá s největšími filmovými klišé. Škoda, začátek byl velice slibný.(4.7.2015)
Nějak nevim, z čeho jsou všichni tolik odvařený. Většina snímku spíš nuda, občas pokus o art, kterej moc nemusim a navíc se vůbec nepoved. Příběh mě začal bavit až ke konci, kdy se všechno začalo pořádně vysvětlovat a konečně se dostavil nějakej dramatickej a thrillerovej prvek. Jo, atmosféra byla sem tam dobrá, to je však u severský produkce příjemnej standard. Filmařina slušná, herci obstojný, ale na scénáři chtělo ještě hodně zapracovat, minimáně na tempu vyprávění. Jenom díky zajímavýmu konci se snímek dohrabal až do průměru. Nicméně platí: Still a better love story than Twilight.(26.7.2012)
Místy docela temný thriller, který nám již na začátku ukáže konec filmu a pak teprve vypráví zápletku, která jej zapříčinila. Film je příběhem policejního fotografa, který pořizuje snímky mrtvých těl. Život začíná být nudný a jedna nehoda zapříčiní jeho změnu. Pozná Julii, která je po automobilové srážce v komatu a když ji jde do nemocnice navštívit, je nedopatřením označen jako její tajemný přítel, kterého potkala v Kambodže. Jak děj ubíhá, hlavní hrdina se více a více zaplétá do spárů osudu a smyčka kolem jeho krku je čím dál tím těsnější. Závěr filmu není však žádným překvapením a musí přijít to, co divák očekává, aby se poslední článek řetězu spojil. Jako obvykle severská kinematografii nezklamala, film je nasnímán velice pěkně, dobře zahraný a udržuje slušnou laťku napětí až do poslední chvíle. Škoda jen, že hrátky se staronovým Sebastianem nebyly delší a hlavně tajemnější. Pokud vás bude život s ženou a dítětem nudit, pusťte si tento film a poté popřemýšlejte, jestli je lepší zůstat v zajetých kolejích "šťastného" života nebo nasednout na jiný vlak… (7/10)(7.1.2009)
Rozhodně je to , tak trochu jiný film...Hlavně začátek je mimořádně zajímavý jak kamerou, tak střihem i scénářem...Mimochodem příběh sám o sobě překvapivý není, ale tím jak je film poskládán a natočen jej činí pro mě velmi uhrančivým...Děj je zcela jasným příkladem, že "cesta do pekla je dlážděna dobrými úmysly" a "člověče, važ si dobrého bydla", protože i když to všechno myslíš dobře, nakonec se to obrátí proti všem a zůstane pouze nicota resp. jedno velké NIC...Za mě 90%(27.8.2020)
messi@h
odpad!Pan režisér si hraje na artového umělce, takže je místy nesrozumitelné, co se na plátně odehrává - hlavně že je spousta míst podložená klasickou hudbou. Vychytávka s prolínáním dvou dějů (jeden většinou představuje vzpomínky, druhý současnost) není špatný, ale když se ve filmu opakuje asi po sedmé, působí už únavně. Film obsahuje i naprosté nesmysly (slepá žena pošle svého přítele pryč, a zústane doma dobrovolně sama s naprosto neznámým a podivným člověkem; zraněná leží na jednotce intenzivní péče do půl těla nahá a kolem ní pobíhá celá její rozvětvená rodina, sestry, pacienti chodí okolo chodbou...). Na malý moment zhruba uprostřed filmu se zdálo, že se z toho vyklube zajímavý thriller, ale následuje zklamání. Že si nějaký film hraje na umělecký a artový, to ještě nic nevypovídá o jeho kvalitě. Mám ale pocit, že spoustu zdejších uživatelů na to režisér nachytal.(18.7.2010)
Snorlax
Začátek diváka naladí na něco mimořádného a očekává grandiózní film. To se samozřejmě nekoná a přichází snímek, který se postupně propadá kvalitou hereckých výkonů, především představitelka Julie se propracovala až na samé dno trapnosti, atmosférou i logikou. A samotný závěr si nezadá s největšími filmovými klišé. Škoda, začátek byl velice slibný.(4.7.2015)
Kingjiri
Nějak nevim, z čeho jsou všichni tolik odvařený. Většina snímku spíš nuda, občas pokus o art, kterej moc nemusim a navíc se vůbec nepoved. Příběh mě začal bavit až ke konci, kdy se všechno začalo pořádně vysvětlovat a konečně se dostavil nějakej dramatickej a thrillerovej prvek. Jo, atmosféra byla sem tam dobrá, to je však u severský produkce příjemnej standard. Filmařina slušná, herci obstojný, ale na scénáři chtělo ještě hodně zapracovat, minimáně na tempu vyprávění. Jenom díky zajímavýmu konci se snímek dohrabal až do průměru. Nicméně platí: Still a better love story than Twilight.(26.7.2012)
Blizzard
Místy docela temný thriller, který nám již na začátku ukáže konec filmu a pak teprve vypráví zápletku, která jej zapříčinila. Film je příběhem policejního fotografa, který pořizuje snímky mrtvých těl. Život začíná být nudný a jedna nehoda zapříčiní jeho změnu. Pozná Julii, která je po automobilové srážce v komatu a když ji jde do nemocnice navštívit, je nedopatřením označen jako její tajemný přítel, kterého potkala v Kambodže. Jak děj ubíhá, hlavní hrdina se více a více zaplétá do spárů osudu a smyčka kolem jeho krku je čím dál tím těsnější. Závěr filmu není však žádným překvapením a musí přijít to, co divák očekává, aby se poslední článek řetězu spojil. Jako obvykle severská kinematografii nezklamala, film je nasnímán velice pěkně, dobře zahraný a udržuje slušnou laťku napětí až do poslední chvíle. Škoda jen, že hrátky se staronovým Sebastianem nebyly delší a hlavně tajemnější. Pokud vás bude život s ženou a dítětem nudit, pusťte si tento film a poté popřemýšlejte, jestli je lepší zůstat v zajetých kolejích "šťastného" života nebo nasednout na jiný vlak… (7/10)(7.1.2009)
petikacka
Rozhodně je to , tak trochu jiný film...Hlavně začátek je mimořádně zajímavý jak kamerou, tak střihem i scénářem...Mimochodem příběh sám o sobě překvapivý není, ale tím jak je film poskládán a natočen jej činí pro mě velmi uhrančivým...Děj je zcela jasným příkladem, že "cesta do pekla je dlážděna dobrými úmysly" a "člověče, važ si dobrého bydla", protože i když to všechno myslíš dobře, nakonec se to obrátí proti všem a zůstane pouze nicota resp. jedno velké NIC...Za mě 90%(27.8.2020)