Reklama

Reklama

Krásky a tajemství – tak přece začínají všechny filmy noir. Dánský sebereflexivní thriller. Základem postmoderního a sebereflexivního thrilleru dánského režiséra Oleho Bornedala je otázka, jaké jsou osudy postav mimo to, co nám z nich film ukáže, a jak si k figurám automaticky dosazujeme příběhy na základě diváckých či čtenářských zkušeností.
Během dopravní nehody potká forenzní fotograf Jonas tajuplnou Julii. Když ji posléze navštíví v nemocnici a je jejími příbuznými považovaný za jejího přítele Sebastiana, začne se propadat do víru lží a fikcí, který sám přiživuje. Jelikož o Sebastianovi nic neví a dívka trpí ztrátou paměti a následkem šoku i dočasnou ztrátou zraku, vezme na sebe Jonas identitu, kterou si sám vymodeluje na základě svých nenaplněných snů. Paralelní fiktivní život se pro něho stává únikem před každodenní prací, usedlým rodinným životem i porouchaným autem. Jenže Sebastianova realita je zásadně odlišná od toho, co si Jonas vybájil, a začne ho záhy dohánět.
Důmyslný scénář reflektuje principy noirových krimi příběhů. Ty také ve svém základu často stojí na vypravěči, jenž svému okolí a druhým postavám přiřazuje domnělé příběhy, které jsou postupně konfrontovány s realitou.
Scenárista a režisér Ole Bornedal snímkem Pouze další love story potvrdil své kvality jednoho z nejoriginálnějších tvůrců současnosti, kteří ve svých filmech reflektují a dekonstruují narativní principy klasických žánrů. Mezinárodně na sebe upozornil již v roce 1994 filmem Noční hlídač, který o tři roky později přepracoval pro americký trh do filmu Hlídač mrtvých. Z jeho dalších snímků získal nadšené ohlasy především moderní morytát Zbav nás od zlého z roku 2009. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (114)

Radiq 

všechny recenze uživatele

Nejdřív bych chtěl totálně odepsat českej dabing v tomhle filmu. Všichni byli neskonale strašní, ale taková Lucie Vondráčková, tu by to vůbec neměli nechat dělat v žádném filmu. To byla první vlaštovka, která mi naznačila, že ten film bude stát docela za prd. Nepřesvědčivé herecké výkony se proplétají v docela stupidním ději, kterej je navíc těžce předvídatelnej. Postavy se chovají hloupě až podezřele debilně. Herectvo v podstatě nesympatické, kromě záporáckého Nikolaje - jeho obličejová ksichtózní mimika v záběru na začátku filmu, to je a) strašně přehnané, upocené a ne moc přirozené, b) přesto asi nejlepší herecký výkon celého filmu. Celé se to dělá víc mysteriozním, než to ve skutečnosti je. Nejvíc mě vlastně pobavila jedna taková hláška, kterou pronesla zhrzená manželka, která najde cizí kalhotky: "Já přece nemůžu mít tuhle velikost! Po dvou dětech mám přece širokou prdel!" chch, to pobavilo. ()

Oudee33 

všechny recenze uživatele

Celkem originální zpracování kde název rozhodně vystihuje co že si to zde vzali tvůrci na paškál. Tak trochu nedotažený momenty, kde jsem mhouřil oči nad reálností střídají nápadité scény a celé to nadbíhá a připravuje půdu k závěrečné půlhodince která nepostrádala šťávu s houstnoucí atmosférou, vychytanými dialogy a solidními hereckými výkony. Závěrečný zvrat s koncem samotným jsou fajn tečkou. Úsměvný odkaz na hollywoodské happy endy kde pošlou hlavního hrdinu do kopru za použití divákova nadhledu mě utvrdil v jakési nadsázce s kterou jsem většinu filmu sledoval. 69% ()

Reklama

topi 

všechny recenze uživatele

Taková love story, která je "tak trochu jiná". Jo, takovou love story můžu! Ole Bornedal mě už podruhé hodně překvapil a připoutal mě očima k obrazovce, tak jako u nedávno viděného Fri os fra det onde. Perfektní příběh, s vynikajícím odhalením a perfektním koncem. Opět vynikající herecké výkony, nádherně nasnímaná kamera a dechberoucí hudba, kterou povětšinu filmu tvořila akustická kytara. Nejvíc mě odvařilo, když asi v půlce filmu se střídají pasáže (asi pět minut), když Jonah v obchodním domě nakupuje s manželkou a s dětmi a říká své ženě, že končí a nemůže dál kvůli Julii, a do toho jsou zase střihy když je s Julií a její rodinou a k tomu hraje Vivaldi a jeho Čtvero ročních období a to tak, že v tom obchodňáku je to slyšet jakoby v povzdálí, zatimco záběry s Julií hraje Vivaldiho hudba na plný kule!! To má takovou sílu a výbornej nápad, že jsem se tetelil blahem! Bomba!! A veškerou hudbu nahrála Pražská filharmonie, v čele s dirigentem Máriem Klemensem. Ufff, kult!! ()

Topco 

všechny recenze uživatele

„Krásna, tajuplná žena. Nezačínajú tak snáď všetky filmy noir?“ pýta sa jedna z vedľajších postáv. Áno, v tejto modernej dánskej variácii na film noir je tých čiernych komponentov dosť: nelineárny dej, komentár hlavnej postavy (cynické intro nemôže nepripomenúť Sunset Blvd.), typický noirový antihrdina (utekajúci od tepla domova... k nejakému vzrušeniu) a zápletka s amnéziou a ukradnutou/zamenenou identitou. Festivalový noirík. ()

misterz 

všechny recenze uživatele

Slušná dráma miestami i s humorným prístupom, ktorá je plná všakovakých zaujímavých postavičiek a prekvapujúcich situácií. Navyše to bolo výborne natočené, zahraté, s peknou kamerou a s typicky chladným, severským prístupom k výstavbe dejovej linky... Ono vážne väčšinou platí, že s pravdou sa ďalej zájde a že lož má krátke nožičky. O tom sa dosť radikálne presvedčil aj hlavný hrdina, pritom stačilo tak málo - povedať pravdu, a najlepšie už hneď na začiatku. V boji pravdy a klamstva vždy víťazí ten, kto má lepšiu pamäť. A obyčajne je to ten, kto stojí na strane pravdy, pretože ten si narozdiel od toho druhého nič pamätať nemusí. Slušný nadpriemer. 80/100 ()

Galerie (21)

Reklama

Reklama