• Houdini

    Oscar 1 nominace: Hudba(10.6.2004)

  • NinadeL
    ***

    So Ends Our Night je na první pohled taková klasická válečná hollywoodská selanka, kterou poněkud komplikuje tato drobná skutečnost, totiž, že jde o adaptaci Remarquea. Román Miluj bližního svého zpracovává životní osudy vyhoštěných občanů 3. říše v roce 1937, kteří bez pasu ztrácejí vlastní identitu a hledají zoufalé východisko v prostoru střední a západní Evropy. Ve výsledku nejde o nijak špatný film. Leč vědomí, že původní scénář byl nabídnut Jarmile Novotné, svádí k porovnání s jejím jediným filmem 40. let - The Search. Totiž v rámci děje So Ends Our Night se dostáváme mimo jiné také do Prahy a pokud by někdo ze štábu nebo z herců byl Čechem, nedopadla by ona pražská kapitola tak hollywoodsky. V The Search vyznívá Praha a čeština naprosto adekvátně, tady je to celé takové přitažené za vlasy - co tak s volným časem? Když jsme na útěku a nevíme ani dne, ani hodiny, co se na nás chystá? Tak třeba do kina, pohádat se s bytnou, co klábosí podivnou směsí němčiny a hlouposti, pak do lokálu U černého vola se narvat jablečným štrúdlem, zalít ho pivem a pořádně si po tak vydařené zábavě místo obvyklé skočné zajódlovat. Nu, to není vyloženě pražský obraz roku 1937 z rodiny realistického až dokumentárního umění. Na druhou stranu scény s Frances Dee, která představuje ideální německou manželku, která se stává symbolem pro tu část národa, která se do války dostala skutečně nevinně, jsou zcela andělské a v této roli bych Jarmilu vyloženě uvítala. Minimální prostor, skvělé niterné herectví a dopad na celý děj dramatu.(13.8.2014)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace