Režie:
Zdeněk ZelenkaScénář:
Hana CielováKamera:
Karel FairaislHudba:
Jiří ŠkorpíkHrají:
Dagmar Havlová, Viktor Preiss, Filip Cíl, Jakub Grafnetr, Tereza Ramba, Jan Šťastný, Svatopluk Skopal, Václav Knop, Eva Režnarová, Ladislav Ondřej, Martin Kraus, Jan Unger, Veronika Kánská (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Na studijní stáž do Kanady odlétá mladý gymnasista. Strašně se těší, a ani nevnímá podvědomý strach rodičů, a nejvíce pak své matky. Když se pak daleko „za velkou louží" stane tragédie, obrátí to život všech aktérů tohoto příběhu naruby. Zamíchá jejich osudy, životy, pocity, náladami, i budoucností... Ale nepředbíhejme... Scénář televizního filmu napsala zkušená scénáristka Hana Cielová. Základní zápletka filmu vznikla podle skutečné události, o které se doslechl dramaturg Bedřich Ludvík a vyzval autorku Hanu Cielovou, zda by podle ní nenapsala televizní film. Hana Cielová reálnou situace domyslela a uzavřela do dramatického příběhu, který zasáhne všechny diváky bez rozdílu věku... Po delší odmlce se před kameru České televize vrací Dagmar Havlová. Roli jejího manžela zahraje Viktor Preiss. Jejich syna zahrají hned dva herci - Filip Cíl a Jakub Grafnetr. Jeho přítelkyni hraje Tereza Voříšková. Režisérem je Zdeněk Zelenka. (Česká televize)
(více)Recenze (102)
Násilně sestavená a málo pravděpodobná story, která zřejmě vznikla jen proto, aby ústřední pár mohl projevit své nadstandartní herecké kvality. Jejich výkony jsou nakonec opravdu tím, co drží tento blábol vypočítaný na efekt nad vodou, i když ta "mrazivá autenticita" působí navzdory jejich snaze strojeně a křečovitě. Na spoustu diváků to jistě zapůsobí, zvláště na ty, kteří se rádi nechají citově vydírat a díly z tohoto ranku. ()
Celý film je postavený len na rodičovskom smútku, máme sledovať teda herecké výkony Preissa a Havlovej, či to zvládnu zahra, čo je pre nich na jednej strane hračkou (hoci sem tam prichádza neznesiteľná hystéria), ale na strane druhej to dejovo nesmeruje nikam. Ostatní herci sú inak prehliadnuteľní, nemajú priestor, taká Voříšková sa len tak mihne. ()
Jedno klišé za druhým. Hudba napovídala divákovi, kdy má být dojatý, kdy smutný. Ale já mhouřím všechny oči co mám. Vznikl podobně kvalitní snímek na nějaké jiné televizi? Byl někdo, komu by se návrat Dagmar Havlové zdál vyloženě trapný? Myslí si někdo, že Viktor Preiss umí zahrát špatně? S šistým svědomím dávám ****. ()
Typicky "zelenkovská" Kanadská noc, se slušnými hereckými výkony, hudbou, velmi stroze propracovanými postavami, ale co velmi oceňuji je netradiční pohled na tématiku ztráty syna. To je vždycky tak trochu tenký led, zavánějící nechutným kýčem, nebo naopak drsným dramatem, které se těžko přijímá. My máme možnost dívat se, jak se s touto situací vyrovnává otec dítěte a tenhle genderově jiný pohled rozhodně stojí za shlédnutí a právě toto pojetí posouvá Kanadskou noc lehce nad průměr. ()
Zkušený televizní rutinér Zdeněk Zelenka chtěl zřejmě natočit velký film, ale patrně se mu to nějak vymklo z rukou. Měl to být slavný televizní comeback Dagmar Havlové, v té strašlivé lavině melodramatičnosti však Zelenka pohřbil celý svůj ambiciózní projekt. Děsně přeslazená a lacině prvoplánová hudba, emoce si scénář i herecké podání mnohdy až násilně vynucuje... Jestliže tohle byla vlajková primetimeová loď České televize, pak už mezi ní a Novou není žádný rozdíl :-( Takhle další Elsu ČT asi nezíská... Při vší úctě k hereckému umění Dagmar Havlové i Viktora Preisse, toto byl melodramatický brak srovnatelný s Ordinací v růžové zahradě a podobnými projekty...rozdíl je jedině v technické a řemeslné kvalitě... PS: Mému diváckému prožitku také hodně ublížilo to kontraproduktivní spoilerování v upoutávkách na tenhle televizní snímek... ()
Galerie (16)
Photo © Česká televize
Reklama