Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Film Výlet je vlastně deníkem jedné zvláštní rodinné výpravy. Ovdovělá matka, dvě dospělé, tápající dcery, snad až příliš hodný zeť, temperamentní babička a malý vnuk - tihle všichni se nasoukají do dvou aut a vyrazí z Rakovníka směrem na Slovensko, aby vyhověli otcovu poslednímu přání. Fádní rodinná povinnost se ovšem brzy začne měnit v putování, které má změnit vše, co následuje. A tak zatímco do stařičkého Wartburgu a nablýskaného Renaulta nasedá nesourodá skupina lidí, z nichž každý má už svůj život a svoje problémy, samotná cesta se stává důkazem toho, že pokud se její účastníci neotevřou a nevyřeší minulost, nepohnou se z místa ani jejich osobní životy. (Česká televize)

(více)

Recenze (232)

dobytek 

všechny recenze uživatele

Tak tohle byl hodně nudnej výlet. Na těch několik málo podařenejch vtipů připadá zhruba stejnej počet vyloženě trapnejch momentů. Ale zvládnul jsem to dokoukat na jeden zátah. I když u toho natahovanýho a překombinovanýho závěru už jsem jenom odpočítával minuty do konce. Jinak celkem slušně zahráli Bareš s Janžurovou. Naopak dcery Janžurový moc hereckýho talentu nepodědily. Obzvlášť ta tlustá. A opravdu nepochopim, jak může někdo natočit takovou blbost, že slovenský celníci dokážou z malýho techničáku vyčíst, kdy bylo auto na emisích. 35% ()

Sarkastic 

všechny recenze uživatele

Tak tohle dílo je pro mě osobně docela zklamáním. Paní Janžurová (která podle mě patří k našim nejlepším současným herečkám) mě svým hraním zaujala až zhruba posledních 10 minut filmu, což mi nepřipadá jako moc vyrovnaný herecký výkon; zbytek filmu jsem si jí skoro nevšiml. Ostatní protagonisté, vyjma Kotršové jako babky, taky nic moc a zápletka s popelem mě téměř minula. Na filmu mě nejvíc zaujala ta partnerská krize, ta byla opravdu jako z reálného života. Docela zvláštní byla hudba; sice se mi docela líbila, ale chvílemi se sem vůbec nehodila. Nezlob te se na mě, ale ač se mi většina českejch filmů natočenejch po roce 1989 líbí a dokážu některé ohodnotit i 4 či 5*, tenhle mě prostě nějak nenadchnul a neoslovil, takže hodnotím jen průměrem. ()

Reklama

kajas 

všechny recenze uživatele

Tahle cesta obyčejné české rodiny na mě působila velmi ubíjejícím dojmem, nebavila jsem se, o postavy jsem se nezajímala a dost mě iritovala nevhodně zvolená doprovodná hudba. Pochvalu si ovšem zaslouží jak bezvadná paní Janžurová, tak její dcery i "zeť" Igor Bareš. Celkově ale bohužel velké zklamání a důkaz, že mi více sedí Alicina pozdní mainstreamovější tvorba. ()

Čtec 

všechny recenze uživatele

Vypečený výlet s babičkami aneb road movie á la Alice Nellis. A vynikající. Á propos - proč je u Svěrákovy Jízdy napsáno jako žánr Road movie a tady ne? První třetina filmu sice nějak neměla drive, ale zbytek vše bohatě vynahradil. Výborné dialogy, situační humor, skvělá Iva Janžurová i její dcery. Kdo někdy někam cestoval s několika babičkami, ví své... A jak vidno, ví to i Alice Nellis. ()

Mariin 

všechny recenze uživatele

Film nastavuje neúprosně zrcadlo současnosti. Vším prostupuje přítomnost absurdity a PRÁZDNOTA. Jak se takový film liší od filmu před 50 lety! Žádné ideály, žádné pevné body, které všichni respektují. Zde jsou lidé ponecháni ve své zdánlivé "svobodě" sami sobě a jsou stejně nešťastní a možná ještě nešťastnější než dříve... Po formální stránce (včetně hereckých výkonů), jde o takřka bezchybný, důsledně realisticky -místy až naturalisticky nechutně- pojatý snímek. Avšak po stránce obsahové je to úpadkové. Jakýsi dokument rozkladu. Tím smutnější. ()

Galerie (25)

Zajímavosti (13)

  • Zatímco do svého debutu Ene bene (1999) obsadila režisérka Alice Nellis do velikých rolí mnoho neherců, v případě tohoto filmu se naopak rozhodla řadu rolí malých ozvláštnit známými lidmi jako Anna Geislerová (slečna ze škodovky), Jiří Macháček (Vítek), Kryštof Hádek (mladík ze škodovky) či Dan Bárta (Lubor). Svůj myšlenkový proces popsala: "Neherce v Ene bene jsem udržovala v minimalistické pozici, ale zato tam byli celou dobu. Fungovali tam jako typy, kterých si můžeme užívat a jejichž podstaty se tím lze celkem snadno dobrat. Výlet je ale docela jiný film než Ene bene. Tady se něco stane, něco důležitého, jinak by to ve filmu nebylo, a my musíme jít rychle od toho. Scény, ve kterých se někdo objeví a pak zase rychle zmizí, jsou velmi důležité a v tu chvíli bylo nutné takovou postavu obsadit člověkem, který bude výrazný typ a který rychle zafunguje takovým způsobem, že ve chvíli, kdy od toho odejdeme, ale budeme se k tomu vracet nějakými odkazy a dalším vývojem spřízněných postav, tak si ho okamžitě vybavíme. Profesionálové, navíc velmi výrazní profesionálové, proto pro mě byli v zásadě jedinou možnou volbou. Dejme tomu Ilona, na začátku vidíme jednu dvě scény s jejím manželem, kdy jsou doma. Pak odjede, nicméně všechno, co dělá, se toho manžela týká. Nemohla jsem dopustit, aby představitelka Ilony celý film hrála o něčem a o někom, koho si divák není schopný vybavit." (NIRO)
  • Film získal v říjnu roku 2002 cenu na MFF ve španělském San Sebastianu. Cenu v kategorii A pro nejlepší mladé režiséry získala a osobně převzala Alice Nellis. (hippyman)
  • Natáčelo se v okolí Prahy, v Telči, Rakovníku i na Slovensku v Novém Mestě nad Váhom. (hippyman)

Reklama

Reklama