Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Film Výlet je vlastně deníkem jedné zvláštní rodinné výpravy. Ovdovělá matka, dvě dospělé, tápající dcery, snad až příliš hodný zeť, temperamentní babička a malý vnuk - tihle všichni se nasoukají do dvou aut a vyrazí z Rakovníka směrem na Slovensko, aby vyhověli otcovu poslednímu přání. Fádní rodinná povinnost se ovšem brzy začne měnit v putování, které má změnit vše, co následuje. A tak zatímco do stařičkého Wartburgu a nablýskaného Renaulta nasedá nesourodá skupina lidí, z nichž každý má už svůj život a svoje problémy, samotná cesta se stává důkazem toho, že pokud se její účastníci neotevřou a nevyřeší minulost, nepohnou se z místa ani jejich osobní životy. (Česká televize)

(více)

Recenze (232)

Maynard. 

všechny recenze uživatele

Před začátkem sem dostal varování :"Tohle se ti určitě líbit nebude". A byla to prauda :o). Bohužel sem neměl sílu pustit si něco jinýho, navíc v TV v pondělí to není žádná hit paráda. Tak sem to dokoukal celý. No, byl to můj 2.filmy od týhle režisérky a oproti parádně zabavnýmu Revivalu je tohle hroznej šit. Porád samý kecy, kecy a problémy, který by se daly krájet komoušovskou nebroušenou rybičkou. Je ale vidět, že v režisérký hlavě je spousta kvalitních nápadů. Ale ty nápady se týkaj jen záběrů... Scénář stojí za starou belu. A to si to všecko píše Nellis sama. No, 1*, za to, že sem to dokoukal dokonce, což se mi teď zpětně zdá neuvěřitelný. No a druhou * za supr víkend na Orlici :o) ()

pan.Kaplan 

všechny recenze uživatele

Road movie a lá Alice Nellis. Obdivuji paní Janžurovou, obdivuji T. Remundovou i Igora Bareše. Výlet nepotřebuje nákladné efekty, složité triky a kulisy. Skvělý scénář a herecké výkony tenhle film katapultují na výsluní českého filmu. A pochopitelně, jak už tu bylo řečeno, finále je famózní a mimořádně nečekané. 90% a 4* ()

Reklama

Vědma 

všechny recenze uživatele

Rodina, kterých je tisíce, situace, které nejsou většinou ani moc vtipné ani smutné ani tragické, ale vlastně všechno dohromady. Dcery Ivy Janžurové nejsou moc dobré herečky, Sabina se mi herecky líbila trochu víc. Ale právě jejich fyzická a hlavně hlasová podobnost dodává autentičnost. Výborná byla babička, podobná jako ta naše. :-). Oceňuju, že jsem se opravdu skoro vůbec nenudila. A přítomní Slováci, prosím, promiňte. ()

triatlet 

všechny recenze uživatele

Výborná scéna - zachycení postavy manžela (Igor Bareš) při umývání auta - chlapi přece nepláčou... Za vedlejší roli by si zasloužil cenu Žahour:-) Alice Nellis si pohrála i se závěrečnými titulky, takže Aňa Geislerová a Kryštofem Hádkem si můžou do filmografie připsat zajímavé postavy (divka a kluk tlačící škodovku). Vedle Bareše v této poeticky laděné tragikomedii herecky koncertuje rodina Janžurova. Skvělá hudba - Tomáš Polák. ()

Skejpr 

všechny recenze uživatele

Výlet byl ve své době zjevením. Alice Nellis se totiž ukázala jako mimořádně schopná práce s charaktery a tvorby uvěřitelných životních komplikací a mezilidských konfliktů. A také objevila pro český film Igora Bareše. S opakovaným shlédnutím ten film již nepřináší nic nového, kvalitní řemeslo je to ale stále... ()

Galerie (25)

Zajímavosti (13)

  • Zatímco do svého debutu Ene bene (1999) obsadila režisérka Alice Nellis do velikých rolí mnoho neherců, v případě tohoto filmu se naopak rozhodla řadu rolí malých ozvláštnit známými lidmi jako Anna Geislerová (slečna ze škodovky), Jiří Macháček (Vítek), Kryštof Hádek (mladík ze škodovky) či Dan Bárta (Lubor). Svůj myšlenkový proces popsala: "Neherce v Ene bene jsem udržovala v minimalistické pozici, ale zato tam byli celou dobu. Fungovali tam jako typy, kterých si můžeme užívat a jejichž podstaty se tím lze celkem snadno dobrat. Výlet je ale docela jiný film než Ene bene. Tady se něco stane, něco důležitého, jinak by to ve filmu nebylo, a my musíme jít rychle od toho. Scény, ve kterých se někdo objeví a pak zase rychle zmizí, jsou velmi důležité a v tu chvíli bylo nutné takovou postavu obsadit člověkem, který bude výrazný typ a který rychle zafunguje takovým způsobem, že ve chvíli, kdy od toho odejdeme, ale budeme se k tomu vracet nějakými odkazy a dalším vývojem spřízněných postav, tak si ho okamžitě vybavíme. Profesionálové, navíc velmi výrazní profesionálové, proto pro mě byli v zásadě jedinou možnou volbou. Dejme tomu Ilona, na začátku vidíme jednu dvě scény s jejím manželem, kdy jsou doma. Pak odjede, nicméně všechno, co dělá, se toho manžela týká. Nemohla jsem dopustit, aby představitelka Ilony celý film hrála o něčem a o někom, koho si divák není schopný vybavit." (NIRO)
  • Auta s poznávací značkou RAK v Rakovníku nikdy nejezdila. (rakovnik)
  • Film získal v říjnu roku 2002 cenu na MFF ve španělském San Sebastianu. Cenu v kategorii A pro nejlepší mladé režiséry získala a osobně převzala Alice Nellis. (hippyman)

Reklama

Reklama