• noriaki
    *

    Tenhle film asi vznikl kvůli nějakým kvótám Svazu československo-sovětského přátelství, protože takovou zhůvěřilost nikdo nemohl myslet vážně. Jediné co je alespoň trochu zajímavé je námět. Bohužel z atraktivních lokací Západní Sibiře jsou vidět leda zasněžené cesty, občas nějaký panelák a sem tam ubytovací buňky. Chápu že naši řidiči se nepřijeli kochat, ale překračovat plán, ale čeho je moc, toho je příliš. Alespoň že ten Kanyza se utrhl z řetězu, a střihl si machra ze kterého by měli mindrák i Belmondo s Bondem, protože jinak by se nebylo vůbec na co dívat.(11.3.2013)

  • Master19
    **

    Dost bylo metafor. Tohle je prostě sci-fi z minulosti. V žádném jiném filmu neuvidíte smyk a hodiny s tatrovkou, ani jak skočí, až jí vylétne korba! Samotný příběh by vystačil těžko i na pětiminutovou reportáž do televizních novin, proto se zde nadouvají milostné a jiné pletenice, které (snad tou zimou) nejsou vůbec důvěryhodné. Jako úsměvný obraz té doby je to ovšem hodně zajímavé. Ad 11 jízd na 28 uživatele "woody": těch 28 je samozřejmě kilometrů, protože každá plošina byla od lomu jinak vzdálená. A abyste věděli, tak Arkadij zvládal 13!(4.1.2007)

  • vitekpe
    ***

    To, ze uvidim legendarniho Solonicyna s kralem Miroslavem (Raz) vasnive debatovat nad kvalitou Tatry 148, to by me nenapadlo ani v nejdivocejsim snu. Jinak jde o takovy mix mezi Ice Road Truckers a Hell Drivers, ktery me osobne neurazi, a pri vybuchu sanitky jsem dokonce zaznamenal urcitou emoci. Myslim, ze kdyby to cely natocili rusove, bylo by to lepsi, nez toto natocene s pomoci ceskych soudruhu...neni to zas tak spatne, ze by to muselo mit 26%...postsynchrony jsou katastrofalni, to uznavam.(11.12.2011)

  • Big Bear
    **

    Trasa dávno předběhla dobu i dnešní seriál Trucky na ledě:-) Z Kopřivnické pomyslné trilogie (Blízke diaľavy (1979) a Kdo hledá zlaté dno (1979) je tahle ,,prvotina" si nejcivilnější. Jasně, je to natočené na zakázku Tatry a zase nám tu cpou bratrsví se soudruhy ze Sojuzu... Ale oproti ostatním nám tu necpou plán, závazky, či chlapské zmoudření při náročné profesi řidiče... Tak o co tu jde:? --- SSSR uzavřelo s NP Tatrou Kopřivnice dvaceti-letý kontrakt na dodávku nákladních vozů T148 na náročnou stavbu ropovodu. Jak však stavba stoupá stále severněji do sibiřských oblastí, nezvládají jinak všeho schopné Tatry náročné klima a mrazy často pod - 50 stupňů. Kopřivnice tedy vyšle čtyř členný tým nejzkušenějších řidičů, kteří se zapojí do výstavby ropovodu a během jízd budou testovat a monitorovat závady na vozech. Zjištěné poznatky pak mají vést k modifikaci T148 jež dostane název Sibiřanka... Příběh je tak trochu podle skutečných událostí, protože modifikovaná verze T148 pro Sibiř skutečně existovala jako verze Arktik. V hlavní roli se nám tu objeví slaďouš drsoň Honza Kanyza, který nám příběh řidičů na trase okoření hned v úvodu tím, že se zamiluje do ruské lékařky jež má Čechy na starost.... Sledujeme tak dvě dějové linie, milostnou romanci a testování vozů... Jednou se to vidět dá, ale vícekrát asi ne. Každopádně za ty akrobacie s Tatrovkou dávám ještě jednu hvězdičku. Celkem tedy za 2. **(8.5.2012)

  • troufalka
    ****

    Ač se to podle dle hodnocení nezdá, tenhle film měl našlápnuto na solidní drama. Nevadilo, že se odehrává z větší části na Sibiři. Co jsem postrádala bych trochu dotaženější scénář, pevnější vedení herců, úplně bez humoru to nebylo, milostný příběh spíš naznačený, ale neotřelý, dramatická zápletka, která mohla být mnohem víc vygradovaná a podpořená hudbou. Film napsaný na zakázku natočený spíš režiséry druhé kategorie. Z českých to byl Vladimír Zelenka, který má na kontě řadu filmů, ale všechny pouze jako asistent režie nebo pomocný režisér.(9.6.2015)

  • - Jan Kanyza si ve filmu zahrál se svou ženou Žofií Veselou. (M.B)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace