• honajz
    *

    Úžasný blábol. Ještě teď nevěřícně zírám. Pak hned vstanu a jdu si koupit Tatru. Joo, on ten podnik už neexistuje. Tak aspoň modýlek. Tohle je totiž hodinu a půl trvající reklama na Tatru. Včetně P,R,kovského pochlubení se stařičkou Tatrovkou (kampak asi zmizela, co? scenáristi) a jízd do vrchu, s kopce, na vlnitém plechu a tak. A zvládnou nakonec i drsné sibiřské podmínky! Netočit většinu ruský štáb, je to možná i zábavné. Kanyza a Jandák mají dělat komickou dvojku, ale evidentně sami celou dobu nevěří, čemu se to upsali. Ale jinak diialogy jak by je krávě z pr.dele vytáhl, někdy má člověk pocit, že se pár stran scénáře zatoulalo v sibiřském vichru, a tak co, no? Švenky kamerou, střihy, to je amatérismus nejhrubšího zrna. Div, že tenhle film vůbec došel až do závěrečné fáze výroby, že se neztratily kotouče s filmy nebo je nepocintali soudruzi vodkou. Hvězdička za naše herce, kteří pochopili, že hrají v idiotštině, a tak přehrávají, jak jen to jde, aby bylo jasné, že jsou v tom nevinně. Jinak jako vhled na tehdejší postavení člověka je to ale geniální - žádné city, žádné emoce. Plán se prostě musí splnit, a smrt nesmrt, nakonec si soudružsky podáme ruce.(14.7.2011)

  • Big Bear
    **

    Trasa dávno předběhla dobu i dnešní seriál Trucky na ledě:-) Z Kopřivnické pomyslné trilogie (Blízke diaľavy (1979) a Kdo hledá zlaté dno (1979) je tahle ,,prvotina" si nejcivilnější. Jasně, je to natočené na zakázku Tatry a zase nám tu cpou bratrsví se soudruhy ze Sojuzu... Ale oproti ostatním nám tu necpou plán, závazky, či chlapské zmoudření při náročné profesi řidiče... Tak o co tu jde:? --- SSSR uzavřelo s NP Tatrou Kopřivnice dvaceti-letý kontrakt na dodávku nákladních vozů T148 na náročnou stavbu ropovodu. Jak však stavba stoupá stále severněji do sibiřských oblastí, nezvládají jinak všeho schopné Tatry náročné klima a mrazy často pod - 50 stupňů. Kopřivnice tedy vyšle čtyř členný tým nejzkušenějších řidičů, kteří se zapojí do výstavby ropovodu a během jízd budou testovat a monitorovat závady na vozech. Zjištěné poznatky pak mají vést k modifikaci T148 jež dostane název Sibiřanka... Příběh je tak trochu podle skutečných událostí, protože modifikovaná verze T148 pro Sibiř skutečně existovala jako verze Arktik. V hlavní roli se nám tu objeví slaďouš drsoň Honza Kanyza, který nám příběh řidičů na trase okoření hned v úvodu tím, že se zamiluje do ruské lékařky jež má Čechy na starost.... Sledujeme tak dvě dějové linie, milostnou romanci a testování vozů... Jednou se to vidět dá, ale vícekrát asi ne. Každopádně za ty akrobacie s Tatrovkou dávám ještě jednu hvězdičku. Celkem tedy za 2. **(8.5.2012)

  • vitekpe
    ***

    To, ze uvidim legendarniho Solonicyna s kralem Miroslavem (Raz) vasnive debatovat nad kvalitou Tatry 148, to by me nenapadlo ani v nejdivocejsim snu. Jinak jde o takovy mix mezi Ice Road Truckers a Hell Drivers, ktery me osobne neurazi, a pri vybuchu sanitky jsem dokonce zaznamenal urcitou emoci. Myslim, ze kdyby to cely natocili rusove, bylo by to lepsi, nez toto natocene s pomoci ceskych soudruhu...neni to zas tak spatne, ze by to muselo mit 26%...postsynchrony jsou katastrofalni, to uznavam.(11.12.2011)

  • dobytek
    **

    Parta soudruhů z ČSSR v čele s Kanyzou se vydá přesvědčit soudruhy ze SSSR, že Tatra 148 je minimálně stejně dobrej stroj jako KrAZ 256. Kdyby se o tom natočil dokument, ve kterym by se divák dozvěděl třeba nějaký technický informace, určitě bych se na to podíval. Jenže tady sledujete akorát Kanyzu, jak balí nějakou místní doktorku a jejímu bejvalýmu se to vůbec nelíbí a na pozadí toho sem tam pár záběrů na náklaďáky v akci. Pro toho, kdo by se chtěl pokochat akorát pohledem na tu starou techniku, by se z toho dal udělat sestřih tak na 15-20 minut. Zbytek je naprosto o ničem. Jinak si vzpomínám, že Jandák v nějakym pořadu vyprávěl veselý historky z natáčení tohoto filmu a řikal, že tam akorát v jednom kuse chlastali a že tam nějak rozbil záchod nebo co. To mohli rovnou natočit vožralýho Jandáka a byla by to asi větší zábava. Takhle dávám 2 hvězdičky - jedna za Tatru 148 a druhá za KrAZ 256. P.S. Většina herců, co je tady uvedenejch, ve filmu vůbec nehraje. Pouze nadabovali ruský herce...(4.5.2010)

  • honz
    ***

    Film, ze kterého zalézá zima za nehty i přes televizní obrazovku. Jde o jakousi oslavu kopřivnické Tatrovky 148, která brázdí zasněžené sibiřské pláně v tehdejším Sovětském svazu, a to v nejméně třicetistupňových mrazech. Náklaďák sem přiletěli zajíždět čeští řidiči. Druhou rovinou příběhu je milostné vzplanutí (N. B. v těch mrazech!) jednoho z řidičů (Jan Kanyza) a půvabné sovětské lékařky Margarity Alexandrovny. Její exmanžel se s tím však nehodlá smířit, v jednom záběru, kdy jede naložený proti Kanyzovi, vytěsní sokův náklaďák mimo trasu, ale Kanyza se s tatrovkou z mohutné závěje hrdinně vyškrábe:-) Nicméně romance končí pro oba rivaly nerozhodně - Rita tragicky umírá při havárii sanitky. Příběh je odlehčen (nebo spíš nadsazen) postavou věčně zmrzlého řidiče Vítězlava Jandáka. Když mu lékařka sdělí, že injekci proti mrazu mu nemůže aplikovat, neboť ještě nebyla vynalezena, začne řidič Jandák proti mrazu preventivně užívat alkohol v nemalých dávkách, až ho soudruzi raději vrátí zpět do ČSSR.(1.3.2012)

  • - Jan Kanyza si ve filmu zahrál se svou ženou Žofií Veselou. (M.B)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace