Režie:
Robert SedláčekHrají:
Petr Novotný, Halina Pawlowská, Ilona Csáková, Jan Keller, Vladimír Just, Jan Vávra, Marek Vítek, Martin Severa, Zbyněk Merunka, Jan Rosák, Václav Klaus (a.z.), Václav Havel (a.z.) (více)Obsahy(1)
Hvězdy a hvězdičky
Působení médií na českou společnost. Vzestupy a pády mediálních hvězd v posledních deseti letech.
Ideální svět
O vlivu médií na českou společnost aneb Jak změnila reklama české prostředí v devadesátých letech. (Česká televize)
Recenze (7)
Jeden z nejlepších dokumentů o současné ČR. Dodnes si pamatuju to krásné zparodování reklamy "Jdeme na pivo". ()
Zhlédnuto deset let od vzniku dokumentu. Takže mi Sedláčkův sestřih archivních televizních materiálů doplněný rozhovory s politology, pracovníky médií či českými "celebritkami" posloužil především k oprášení vzpomínek na mediální scénu 90. let (počátky vysílání TV Nova, rozmach bulvárních plátků, účinkování známých osobností v reklamě...). Úsměvná podívaná. ()
Po 10 letech od vzniku ještě zajímavější než tehdy. Oba díly mají nespornou informativní hodnotu a jsou zároveň zábavné. I když někdy je viděné spíše k pláči. Ach ty náš rybníčku... ()
Člověk zavzpomíná. Navíc docela zajímavé vidět jak se český spotřebitel s léty vyvíjí. ()
Cesta do pravěku, kdy vkus ještě diktovala televize a barevné časopisy a kdy se hudba nestreamovala, ba ani nestahovala, ale kupovala – je tomu teprve patnáct let… S odstupem získalo přidanou historickou hodnotu, schopnost mimoděk připomenout některé kořeny dnešního stavu věcí a zažehnat případné sklony k nostalgii. Pragmatičnost mediálních a reklamních šíbrů mrazila už tehdy. Skoro by to člověk mohl pustit dětem pro poučení, varování i pobavení, nebýt rozbředlosti tvaru, nafouknutého banálním kellerovským mudrováním a ambicí naplnit hned dvě normované televizní hodinovky. ()
S odstupom casu to vysumelo ako CESKA SODA. :-( 25% ()
Zhlednuto 2019...v době o které dokument mluví jsem byla na zakladce, tím pádem pro mě zajímavý úhel pohledu....btw kde jsou všichni teď 😁 ()
Reklama