Režie:
Matt ReevesKamera:
Greig FraserHudba:
Michael GiacchinoHrají:
Kodi Smit-McPhee, Chloë Grace Moretz, Elias Koteas, Richard Jenkins, Sasha Barrese, Cara Buono, Juliet Lopez, Dylan Kenin, Dylan Minnette, Chris Browning (více)Obsahy(4)
Osamělý, šikanovaný kluk se spřátelí s upíří dívkou, která žije v utajení se svým strážcem... Dvanáctiletý Owen (Kodi Smit-McPhee), kterého tři spolužáci ve škole terorizují, se cítí osamělý a vyděděný. Doma sní o těžko uskutečnitelné pomstě. Do sousedství se právě přistěhovala stejně stará Abby (Chloë Grace Moretz) spolu se starším mužem, možná otcem (Richard Jenkins). Abby, také osamělá a vyděděná, naváže přátelství s Owenem. Vídají se však jenom v noci a když ne, domlouvají se přes zeď za pomoci morseovky. Chlapec se jí svěří se svým problémem ve škole a Abby mu radí, aby se nenechal šikanovat a bojoval. Owen brzy zjistí, že Abby není obyčejná dívka, ale staletá bytost, udržovaná při životě lidskou krví. Tu jí obstarává její strážce a v jejich okolí přibývají záhadné vraždy. Policie má jisté podezření a Owen cítí k Abby střídavě lásku i strach... (JOJ Cinema)
(více)Videa (4)
Recenze (408)
Nemal som zatiaľ možnosť vidieť švédsky originál, ale jeho remake ma celkom zaujal. Najväčšia záťaž stojí na mladučkých hercoch, ktorí to zvládli veľmi dobre. Psychologická rovina príbehu funguje dobre, výborné sú scény šikanovania a chlapcove vyrovnávanie sa so situáciou. Často sa striedajú dobré momenty s trošku nudnejšími, ale ide hlavne o to, skočiť na tú fintu a akceptovať v dnešnom modernom svete niekoho, kto potrebuje k životu krv. V tomto smere je to slabšie a možno je to tým, že režisér v krvavejších scénach chce z filmu robiť za každú cenu horor, kdežto originál je vraj žánrovo oveľa ťažšie zaraditeľný. 60%. ()
Jako neznalý švedského originálu jsem se s chutí pustil do tohoto remaku. Nebudu tedy hodnotit zbytečnost filmového materiálu. Nebyl by to ovšem Matt Reeves, aby házel tak snadno flintu do žita. Naopak se s tímto faktem popasoval více než se ctí. A poražen rozhodně neodchází. Let Me In má přímo ukázkovou hororovou atmosféru, romantice se samozřejmě nevyhýbá. Divákovy oči jsou sice ochuzeny o závěrečnou divokou řezničinu, ale jedná se o jediný nedostatek. Potěšilo mě že Let Me In je na míle vzdálen sérii Twilight. Chloe Moretz roste do první Hollywoodské ligy. 60% ()
Zbytečný jak extra vroubkovaný kondom v klášteře. Let Me In si od svého předchůdce (a zprostředkovaně od knihy) bere jasně danou dějovou linku, ale vše ostatní, co dělalo ze švédského originálu nadpozemský horror nějak zapomíná. Hlavní dětští představitelé jsou děsní, chemie mezi nimi věškerá žádná, americká produkce tlačí na pilu do brutality (velmi zbytečně a nevkusně), ale nahé dospělé "dítě" je tabu. Triky dávají vzpomenout běhání po stromech v Twilight a celé je to nějaké takové nepropojené, nefunkční....no prostě akorát tak k nasrání. BTW výroční Fangoria 300 má v sobě dvoustránkovou reklamu, ve které Stephen King o tomto paskvilu tvrdí, že je to nejlepší americký horror za posledních 20 let. To může znamenat jen dvě věci. Buď američani dvacet let nenatočili alespoň průměrný horror. Anebo začal Stephen zase chlastat první ligu. ()
Celý film si pro sebe ukradla roztomilá Chloe Moretz a celkový průměr tak neskutečně vylepšuje. Nečekejte však nic strašidelného, jedná se spíše o temné drama s hororovými prvky a v celém filmu spíše jde o budování vztahu dvou hlavních dětských hrdinů. Viděl bych to tak na 3 hvězdy, ale nechal jsem se obměkčit závěrečnou scénou u bazénu a daroval čtyři. 75% a jsem velice spokojen. PS: To je zhruba vše co zde mohu hodnotit, neboť hranice spoilerů je zde velice tenká. ()
Ale že to chtělo pořádný nápad natočit film, který už jednou někdo stvořil?! Odvaha se ale cení, a když vezmete z předlohy to nejlepší, co skvěle fungovalo, opět to trochu okořeníte shakespeareovskou tématikou Romea a Julie, zasadíte do zimního prostředí a přihodíte dětskou šikanu, vyjde vám dobře namíchaný krvavý upíří koktejl. 70% ()
Galerie (73)
Photo © Exclusive Film Distribution
Zajímavosti (26)
- Abby nikdy neprozradí svůj pravý věk, i když na něj byla Owenem dvakrát dotázána. (Hal_Moore)
- Film sa odohráva na začiatku 80. rokov, ale logo spoločnosti „The Now and Laters“ videné vo filme pochádza zo začiatku 90. rokov. (Arsenal83)
- Film sa odohráva v roku 1983, ale taxík, ktorý Abby odvezie na konci filmu, je Ford LTD Crown Victoria z roku 1986. Dá sa to spoznať podľa tretieho brzdového svetla, ktoré je od roku 1986 zavedené na všetkých amerických autách. (Arsenal83)
Reklama