Režie:
Matt ReevesKamera:
Greig FraserHudba:
Michael GiacchinoHrají:
Kodi Smit-McPhee, Chloë Grace Moretz, Elias Koteas, Richard Jenkins, Sasha Barrese, Cara Buono, Juliet Lopez, Dylan Kenin, Dylan Minnette, Chris Browning (více)Obsahy(4)
Osamělý, šikanovaný kluk se spřátelí s upíří dívkou, která žije v utajení se svým strážcem... Dvanáctiletý Owen (Kodi Smit-McPhee), kterého tři spolužáci ve škole terorizují, se cítí osamělý a vyděděný. Doma sní o těžko uskutečnitelné pomstě. Do sousedství se právě přistěhovala stejně stará Abby (Chloë Grace Moretz) spolu se starším mužem, možná otcem (Richard Jenkins). Abby, také osamělá a vyděděná, naváže přátelství s Owenem. Vídají se však jenom v noci a když ne, domlouvají se přes zeď za pomoci morseovky. Chlapec se jí svěří se svým problémem ve škole a Abby mu radí, aby se nenechal šikanovat a bojoval. Owen brzy zjistí, že Abby není obyčejná dívka, ale staletá bytost, udržovaná při životě lidskou krví. Tu jí obstarává její strážce a v jejich okolí přibývají záhadné vraždy. Policie má jisté podezření a Owen cítí k Abby střídavě lásku i strach... (JOJ Cinema)
(více)Videa (4)
Recenze (408)
Takhle fantasticky natočenej horor jsem neviděl od Stáhni mě do pekla. Kingovo prohlášení o “the best American horror film in the last 20 years” není vůbec daleko od pravdy. Chybí tomu trošku srdíčko, jinak krásně temné, pomalé, posmutnělé, tiché, melancholické a mrazivé dílo. Matt Reeves je nejtalentovanější hororový režisér současnosti a až dostane do rukou čistě hororovou látku, natočí žánrovou pecku. CGI nevadilo ani trochu. ()
Tak tenhle americký remake za svým severským bráškou dost pokulhává hned v několika věcech.Tou hlavní a nejvýraznější je zcela určitě absence veškeré atmosféry, která u švédů byla. Jinak je vše dost podobné. Jádro příběhu samozřejmě na chlup stejné. Je pouze prezentováno zase trošku jinak. Vzhledem k tomu, že té švédské verzi jsem dal 2*, tak tady musím jednu ubrat. ()
Scénář: Matt Reeves .. Nevzrušivá maloměstská osmdesáté léta, mrazivé Mexiko, krvelačný upír. Zvláštní žánrová směsice laskavé dětské romantiky a krvavých nechutností. Slušně (opsaně) atmosféricky podáno, přesto stále nic excelentního, v jádru i výsledku veskrze obdobné jako originál = Matt Reeves má velký vroubek za zbytečnost, byť při zhodnocení jeho práce to špatné není ani tentokrát. ()
Zbytečný jak extra vroubkovaný kondom v klášteře. Let Me In si od svého předchůdce (a zprostředkovaně od knihy) bere jasně danou dějovou linku, ale vše ostatní, co dělalo ze švédského originálu nadpozemský horror nějak zapomíná. Hlavní dětští představitelé jsou děsní, chemie mezi nimi věškerá žádná, americká produkce tlačí na pilu do brutality (velmi zbytečně a nevkusně), ale nahé dospělé "dítě" je tabu. Triky dávají vzpomenout běhání po stromech v Twilight a celé je to nějaké takové nepropojené, nefunkční....no prostě akorát tak k nasrání. BTW výroční Fangoria 300 má v sobě dvoustránkovou reklamu, ve které Stephen King o tomto paskvilu tvrdí, že je to nejlepší americký horror za posledních 20 let. To může znamenat jen dvě věci. Buď američani dvacet let nenatočili alespoň průměrný horror. Anebo začal Stephen zase chlastat první ligu. ()
Originál byl sice vyprávěný pomalu, ale rozhodně nebyl nudný... Let Me In je vyprávěný pomalu, ale člověk má pocit, že u něj do 30 minut zdechne. Reevesovi se totiž vůbec nedaří roztáhnout atmosférický deštník nad zasněženým městečkem, a už vůbec ne vyvolat emoce, napětí či strach (přestylizované vraždění je akorát směsné), které jsou pro tuhle látku absolutně nepostradatelné. Největší potíž ale přesto tkví v chemii mezi mladými herci, která je vysloveně na bodu mrazu. A těch několik vykrádaček z originálu (občas obohacených o vlastní nápad) z letargie vytrhnout nedokáže. Spíš ji ještě umocňuje. 5/10 ()
Galerie (73)
Zajímavosti (26)
- Ve scénách, kde je Abby ve sněhu bez bot, byla Chloe Moretz opravdu bosá. Během natáčení jí musel štáb mezi scénami zahřívat chodidla. (Hal_Moore)
- Matt Reeves bol najprv požiadaný, aby zmenil vek hlavných postáv, ale odmietol s tým, že "by to zničilo podstatu príbehu a všetko úplne zmenilo ... my potrebujeme tú detskú nevinnosť." Svojim hercom tiež povedal, aby si nepozreli pôvodný film, aby sme "mohli vytvoriť vlastnú verziu, ale zostali veľmi verní podstate príbehu." (Arsenal83)
- Miestna polícia zapožičala filmovému štábu uniformy v štýle 80. rokov a hliadkové autá, ktoré boli použité vo filme. (Arsenal83)
Reklama