Režie:
Diane KurysScénář:
Diane KurysKamera:
Michel AbramowiczHudba:
Armand AmarHrají:
Sylvie Testud, Pierre Palmade, Jeanne Balibar, Arielle Dombasle, Denis Podalydès, Lionel Abelanski, Guillaume Gallienne, Bruno Wolkowitch (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Francoise Saganová zazářila už v osmnácti svým prvním románem "Dobrý den, smutku". Famózní úspěch tohoto díla dal vzniknout mýtu nonkomformní ženy, která způsobila spoustu skandálů, propadla alkoholu i hráčské vášni a měla řadu milostných avantýr. Fascinující pohled do života ženy, která se nebála být skutečně svobodná! (Hollywood Classic Entertainment (H.C.E.))
(více)Recenze (13)
Film, ktorý prináša informácie i otázky. Informáciu, že vlastne Sagan nie je prvým známym Saganom v dejinách. Pre mňa novinka. No a zásadnú otázku - ako mohla mať žena s šarmom vyhúkanej sovy a viečkami reznutými hadicou od vysávača nespočet mlostných avantúr? Sčasti dostaneme odpoveď v tomto pomerne slušne natočenom životopise, po ktorom môžeme len hádať, prečo Jack Chirac po jej smrti povedal, že zlepšila postavenie žien v krajine. Bol to alkoholizmus, drogová závislosť alebo preskočenie od heteráckej promiskuity k bisexualite? Za veľké plus považujem, že tieto témy boli natočené decentne bez zbytočného lákania na explicitnosť. ()
Francoise Sagan byla svobodomyslná, bezbariérová, rázná, temperamentní a hlavně náladová osobnost. A s její náladovostí se táhne celý snímek, občas není, o čem mluvit, ale občas se málem při pár situacích chce i zabrečet. Paní režisérka chtěla možná natočit autentický silný snímek. Silný byl, ale místo těch trapných a nudných scén bych zahrnul do filmu záběry, které by vyjadřovali, jak si vedla s rodiči a i v jakém stádiu se jí zjevila ta prvotní myšlenka svobody. Ovšem herecké výkony se mi tu dost zalíbily, zejména Sylvie Testud a Jeanne Balibar. Scénář lehce vázl. Jinak měl film spád a napínal jsem se až do konce. 65% ()
Budu žít špatně, když nebudu psát, a budu psát špatně, když nebudu žít...její citát to říká přesně...Představitelka hlavní role mi nepřišla úplně přesvědčivá ve starších letech, tak nepřirozeně se hrbila a pohybovala..,ale nic dalšího bych nevytkla, naopak bych pochválila skvělý dabing T. Vilhelmové ()
Francoise Saganová zazářila už v osmnácti svým prvním románem " Dobrý den, smutku ". Famózní úspěch tohoto díla dal vzniknout mýtu nonkonformní ženy, která způsobila spoustu skandálu, propadla alkoholu i hráčské vášni a měla řadu milostných avantýr. Fascinující pohled do života ženy, která se nebála být skutečně svobodná ! ()
Nechci hodnotit život ani dílo Saganové. Ale film o jejím životě je natočen s perfektní řemeslnou zručností. Chvílemi zabíhá do zkratky až těsně k hranici pochopení a tak musí semo tamo děj doprovodit hlavní hrdinka svým komentářem. Chvílemi děj plyne ospale až k mezi nudy. Nuda i rychlý spád jsou dávkovány v přesné míře i poměru. A tak je celkový dojem z filmu více než sympatický. A výkon Testudové posunuje zážitek ještě o jednu příčku výš. ()
Galerie (31)
Photo © EuropaCorp Distribution
Reklama