poster

Kvílení

  • USA

    Howl

  • Slovensko

    Vytie

  • Austrálie

    Howl

  • Velká Británie

    Howl

Drama / Romantický / Životopisný

USA, 2010, 84 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Elementál
    ****

    Nakonec mírné zklamání. Ono je samozřejmě těžké zfilmovat báseň, protože se de facto jedná o spojení dvou protikladů. Zcela konkrétního filmového média a nekonkrétní poezie (na což autoři koneckonců upozorňují v soudním procesu, když porovnávají prózu a poezii). Krokem kupředu je použití animace, která se mě osobně líbila asi více, než většině komentujících uživatelů, nicméně představoval bych si jí spíše ručně kreslenou, chcete-li ponurou, šedivou - určitá "videohernost" z toho cítit byla. Soudní "fraškaproces" je podle mého největší problém filmu - je nám sice avizováno, že film se seskládá z originálních zápisů a výpovědí, ale nevěřím, že proces vypadal skutećně takhle. Od začátku se jednalo o konfilkt vypatlaného žalobce, který pokládal stále stejné otázky, jen mírně variované a na ně dostával obdobně stejné odpovědi. Ano, vulgárnost může být forma uměleckého vyjádření. Ne, poezie se nedá do důsledku vysvětlit._____ Známé figury beatnické generace se ve filmu sice mihnou, ale jsou vykresleny víceméně ploše (ano, o ně ve skutečnosti nešlo, ale přece jen...). Co (respektive kdo) mě potěšilo byl samotný Allen Ginsberg aka James Franco. Je zajímavé, jak každá velká postava historie si s sebou táhne svůj stín, který se nutně nemusí vůbec shodovat s realitou - krásně jsem si v "Kvílení" rozšířil povědomí o charakteru a vůbec celkovém osudu Ginsbergově a vnímám ho teď zase v jiném světle. Sečtu-li informativní hodnotu, báseň samu, z které mrazí v zádech (snímek je skutečně hlavně o Kvílení-básni a její formě, jejím obsahu) a ač povrchně vykreslený, stále zajímavý střet konformismu x nonkonformismu, vychází mi pořád krásný filmeček. Mohl ale být lepší - více bouřlivý, hlubší, nejednostranně pojatý... Nu, co naplat...(4.8.2010)

  • J.Connor
    ***

    Je to těžké s tímhle Kvílením. Na jednu stranu je mi sympatické, že se nejedná jen o další konvenční biografii "narodil se, vyrůstal, byl dole, byl nahoře, zemřel", ale nejsem si na druhou stranu jist, do jaké míry je pak funkční. Co je jisté, že se jedná o jeden z nejukecanějších filmů všech dob, což může být pro někoho, kdo se o tému nezajímá dosti úmorné. Největší devízou pak pro mě jednoznačně zůstala skutečnost, že jsem si po letech Kvílení připomněl a jako tradičně zjistil, že mi dnes dalo víc, než v dobách pubertálního vzdoru, kdy jsem jej vyznával.(13.2.2011)

  • xxmartinxx
    **

    Jo... to je tak, když si film vyhlížející spíš jako televizní inscenace hraje na nějakou angažovanost. Natočeno je to fakt nekonečně fádně - ve všem, co ten film dělá, je nekonečně fádní, až to je legrační. A banálně přežvýkané myšlenky (nebo spíš jedna myšlenka o svobodě vyjadřování) mě svojí povrchností iritovaly. Leda to parazituje na lidech, o kterých to vypráví, a ty animace jsou příšerný. Jen doufám, že tenhle vyumělkovaný kýč se neodehrával v hlavě Ginsberga, to by byla pro jeho obdivovatele jistě studená sprcha.(21.4.2014)

  • Bobik9
    ***

    Allen Ginsberg, Jack Kerouac, Charles Bukowski jsou autory mého srdce a obdivuji vše, co vytvořili. Jsou to pro mě gédniové, proto jsem měl obrovská očekávání od tohoto snímku. Splnila se mi tak polovičatě. James Franco se do role Ginsberga vžil skvěle, tam problém určitě nebyl. Animované spracování Kvílení bylo také v pořádku, ale čekal jsem více film o životě Ginsberga. Více scén z jeho života a nejen jeho zpověď a jeho soudní řízení.(28.3.2013)

  • Kryšpín
    ****

    Jak vyjádřit komentář k filmu o básníkovi? Přeci básní... Uživateli ČSFD! // Uživateli ČSFD! Jsem s tebou v kině, kde jsi větší filmový šílenec než já // Jsem s tebou v kině, kde se cítíš jako doma // Jsem s tebou v kině, kde vidíme stíny diváků // Jsem s tebou v kině, kde si viděl už mnoho filmů // Jsem s tebou v kině, kde se tomuto filmu vůbec nesměješ // Jsem s tebou v kině, kde jsme jak filmoví režiséři za kamerou // Jsem s tebou v kině, kde tvůj stav je v eufórii // Jsem s tebou v kině, kde vedle nás zase někdo srká Colu // Jsem s tebou v kině, kde Kvílení tě svazuje do svěrací kazajky // Jsem s tebou v kině, kde snášíš všechny Allanovo slova // Jsem s tebou v kině, kde toužíš být neustále // Jsem s tebou v kině, kde pozorně nasloucháš ty slovní obraty // Jsem s tebou v kině, kde se to snažíš pochopit // Jsem s tebou v kině, kde brzo skončí závěrečné titulky // Jsem s tebou v kině, kde brzy nebude ani divák // Jsem s tebou v kině, kde se rozsvěcují světla sálu... a ty odcházíš s pocitem naplnění. // Ale čeho? // Konec(3.12.2010)

  • - Autorom väčšiny pôvodných fotografií, ktoré su použité vo filme, je Allen Ginsberg. Okrem obrovského spisovateľského talentu disponoval aj zmyslom pre vizuálne umenie, čo uplatnil vo fotografii. Známe sú napr. fotografie, ktoré boli okrem iného použité ako book cover artworks Kerouacovych kníh a pod. (ZOUi)

  • - Osm let po slavném procesu se kultovní básník dostal do obdobných potíží i v tehdejším Československu: poté, co byl při své návštěvě Prahy zvolen králem Majálesu, ho zatkla StB, byl obviněn z „kažení mládeže“ a deportován na letiště. [Zdroj: AČFK] (POMO)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace