Reklama

Reklama

Před více než dvaceti lety došlo k prvnímu kontaktu mimozemské civilizace s lidstvem. Lidé očekávali děsivou bitvu nebo významný technologický pokrok. Nedošlo ani k jednomu. Mimozemšťané byli uprchlíky z vlastní planety. Stvoření byla ubytována v nouzových domovech v jihoafrickém Okrsku 9 (District 9), zatímco se státy celého světa dohadovaly, co a jak dál. Teď všem dochází trpělivost. Dohled nad mimozemšťany byl svěřen MNU, soukromé organizaci, které je osud mimozemšťanů lhostejný. Měla by ale naději na obrovský výdělek, pokud dokáže zprovoznit mimozemské zbraně, které vyžadují k aktivaci mimozemskou DNA. Napětí mezi mimozemšťany a lidmi dospěje ke svému vrcholu ve chvíli, kdy začne MNU obyvatele Okrsku 9 stěhovat do nového tábora. Jeden z agentů MNU, Wikus van der Merwe (Sharlto Copley) se nakazí mimozemským virem, který začne měnit jeho DNA. Záhy se stává nejhledanějším mužem planety – je klíčem k odhalení tajů mimozemské technologie. Vyděšený muž má jedinou možnost: ukrýt se v Okrsku 9. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (7)

Recenze (2 055)

Tsunami_X 

všechny recenze uživatele

Člověk s dobrou pamětí a třicítkou na krku se u tohohle produktu musí tetelit blahem A není se čemu divit. V tomhle filmu je skoro všechno, co za svůj „mediální“ život dokázal prožít a vstřebat. Od nostalgie reprezentované ošoupaným VHS lookem, přes dokumentární naléhavost budící potřebu zapojení se do právě probíhajícího humanisticko válečného konfliktu prostřednictvím pasivního sledování obrazovky, až po tradiční herní libůstky (FPS), vytvářející co možná nejsilnější dojem interaktivity. Druhou stranou mince tak logicky musí být jistá přeplácanost motivů a nápadů. Bohužel už trochu nadplán jsou tady všechny ty oslí můstky a vytrhující nelogičnosti. Krevetí IT dítě se smutnýma očima je ještě mile oživlou vzpomínkou, ale pletky s mobilním telefonem a žoldácké komando už trochu kopou do koulí. Ale i přes tyhle peripetie nezbývá nic jiného, než tvůrcům pogratulovat a poděkovat. Do popkultury se zaslouženě zapsali během jediného víkendu. ()

Galadriel 

všechny recenze uživatele

Jo, asi takhle nějak by se podle mě lidi zachovali, kdyby nad Zemí ztroskotala loď plná nevábných mimozemšťanů. Tak trochu jiná "invaze" přináší neuvěřitelné množství nápadů a dokazuje, že ne všechno již bylo natočeno. Místy ruční kamera, proložení záběry z bezpečnostních nahrávek a k tomu zajímavá dokumentární forma dodávají příbehu jistou dávku autentičnosti a formě značnou originalitu. I žánrově jde o dost pestrý počin, na což mnozí nadávají, ale mně tenhle mix sci-fi, dramatu, thrilleru, místy snad i romance opravdu zaujal, mimo jiné i tím, jak věrohodně je napsaná (i zahraná) v podstatě jediná hlavní postava... 85% ()

Reklama

kOCOUR 

všechny recenze uživatele

Připomíná mi to situaci, kdy měl Jackson pár šupů a točil si pro radost svoje žánrovky, kde šťavil přiškrcený rozpočet na maximum. Blomkpamp má tím pádem pod jeho vedením dobrou školu. Doba je samozřejmě jiná, žánr je úplně jiný a přiškrcený rozpočet dnes znamená třicet milionů. Ale výsledek zůstává tam, kde se kloubí radost z filmařiny, dokonalé triky se raději klaní před chytrými filmařskými nápady a kde se nikdo nevymlouvá, že na něco nezbyly prostředky - zkrátka se to natočí béčkově a špinavěji, což mi je osobně mnohem bližší, protože si na to můžu "sáhnout". Dokonalý příklad toho, že z poctivé snahy vzniká to nejlepší. O tom třeba několikanásobně nákladnější čtvrtý Terminátor neví zhola nic. ()

Gemini 

všechny recenze uživatele

Blomkamp rozhodně je frajer. Ale že by redefinoval žánr nebo natočil nejlepší sci-fi posledních desetiletí, to teda promiňte, ale ne. Ano, chtělo to něco syrového, a zároveň dostatečně neuvěřitelného, a díky hereckému výkonu Sharlta Copleyho, práci s kamerou a nevím čemu ještě, se daří diváka strhnout, a místy si můžete říkat, že jo, sakra, takhle by to klidně mohlo být, a je to i pěkně znepokojivé. A jako obvykle, co není okoukané, to nám přijde lepší;) Má to šťávu, má to tempo, má to emoce. Ale taky to má trochu moc slzopudný přerod z povýšeného hubitele kreveťáků na jejich přítele (a následně přímo na jednoho z nich), divoké přestřelky, dalšího ikonického jihoafrického hajzložoldáka, a tak vůbec. Ano, chci hrozně moc, aby tenhle chlápek zfilmoval HALO, ale i tak dám "jenom" 80%. A nemůžu se zbavit dojmu, že z hlediska nastavení zrcadla rasismu a xenofobii to líp fungovalo v pilotním kraťasu. ()

Cival 

všechny recenze uživatele

Parádní koncept, šťavnaté myšlenkové podhoubí, výtečná realizace, kdy je pětkrát využitý každý dolar. Vůbec mi nevadí ani překlopení do akční sci-fi, ALE nepozdává se mi ta béčková scenáristická vystýlka s tolika nesmysly a wtf momenty (šílené náhody, neschopné vojenské komando, to, že jej nestopují přes mobil, genialita mimozemského děcka), že by se za to nestydělo ani nějaké béčko z osmdesátých let se Stallonem. V rámci zvolené doku-formy mlátí do hlavy víc než v obyčejném popcornu. Přesto, hluboký úklon před Blomkampem. ()

Galerie (73)

Zajímavosti (35)

  • Aby bylo dosaženo drsně vyhlížejícího města, natáčelo se za zimních suchých měsících. Letní Johannesburg je poměrně zelený. (Olík)
  • Film byl natočen ve formátu 4K RAW na digitální filmovou kameru Red One, kterou zpopularizoval Peter Jackson. (Hawaj)
  • Sharlto Copley, pro kterého je tento snímek dlouhometrážním debutem, neměl nikdy v úmyslu se stát hercem. Režisér si ho vybral na place během natáčení svého předchozího snímku a postavil ho před kameru jako by šlo o hotovou věc. (don corleone)

Reklama

Reklama