Režie:
Gary WinickScénář:
Jose RiveraKamera:
Marco PontecorvoHudba:
Andrea GuerraHrají:
Amanda Seyfried, Christopher Egan, Vanessa Redgrave, Gael García Bernal, Franco Nero, Milena Vukotic, Marcia DeBonis, Giordano Formenti, Ivana Lotito (více)Obsahy(1)
Reportérka The New Yorkeru Sophie odjíždí se svým snoubencem, šéfkuchařem Victorem, na předsvatební cestu do italské Verony. Na nádvoří spatří ženy, které píší své vzkazy Julii a ukládají je do štěrbin v kamenné zdi. Sophie se seznámí s dobrovolnicemi, které na tyto dopisy odepisují. V jedné ze štěrbin najde dopis, který před padesáti lety napsala Angličanka Claire Smithová. Zamilovala se do italského mladíka Lorenza, ale nenašla odvahu s ním utéct a vrátila se domů. Sophie jí odepíše a k jejímu překvapení se Claire i s vnukem Charliem objeví ve Veroně. Obě ženy se rozhodnou, že se pokusí Lorenza najít, a Sophie chce příběh napsat do novin. Charlie je ale velký skeptik a od záměru je zrazuje. Victorovi Sophiin výlet nevadí, je zaměstnán jednáním s dodavateli zboží do své restaurace. Sophie vytipuje muže stejného jména v okolí a všichni tři po několik dnů jezdí a vyptávají se. Ale ani jeden z nich není tím Lorenzem, kterého Claire milovala. Sophie zpočátku nemůže Charlieho vystát, ale s přibývajícími hodinami zjišťuje, že není takový, jakým se jeví, a oba se pomalu sbližují. Před odjezdem si na jedné vinici chtějí dát víno. A Claire pozná Lorenza ve vnukovi majitele vinice... (TV Prima)
(více)Videa (1)
Recenze (334)
Vykulená Amanda zachraňuje lásku. ~~~ Neskutečně přeslazená pitomost, kdy Amanda pomáhá chlácholit a pomáhat duším, které své bolístky svěřily papíru ve zdi (na tom má být zřejmě něco neskutečně slaďounce romantického). Odpoví takhle na jeden zapomenutý dopis, kdy netrvá dlouho a do Verony přijíždí mladík se svojí babičkou, která po letech hodlá hledat svoji dávnou lásku. Jenže kromě jména a vzpomínky, jak to kdesi kdysi vypadalo, neví nic. A tak Amanda s bábrlí jezdí po celém okolí Verony, mladík je nijak ochotně vozí, a společně hledají nějakého Lorenza. ~~~ Baba (babička) mě neskutečně drásala nervy tím, jak se na každého nalezeného Lorenza gebila, a když už už to vypadalo, že by to mělo vyjít, chtěla dát zpátečku. V tu chvíli bych ji někam zakopal a jel v klidu domů. Jenže to by nesmělo být romantické komediální drámo, kde to všechno šťastně skončí a i Amanda najde svoji lásku. Fňuk. ~~~ Něco tak přeslazeného a bez jakékoliv invence a nápadu se hned tak nevidí. ~~~ PS: Že všichni Italové mluví bez problému anglicky je standard, div že i ty bobule vinné révy nedrmolily anglicky, ale že anglicky mluví Italové i mezi sebou u večeře, to mi bylo velkou novinkou. To je furt keců proti globalizaci, ale když už i Italové nemluví italsky... ()
Když film skončil, byla jsem naprosto nadšená, ale 4 dny poté si nemůžu vybavit, proč se mi tolik líbil. Určitě v tom velkou roli sehrála skvělá Amanda Seyfries, vcelku pohledný Christopher Egan, naprosto výborná kamera a krásná příroda. No ale co se týče obsahu filmu, tak zas tak skvělý po těch pár dnech není. Pořádně si nevybavím, co se tam kromě hledání Alfonze a milostné zápletky Sophie dělo. Pamatuju si taky pár vtipných scének, no ale celkově snižuju hodnocení. Po zhlédnutí filmu jsem chtěla dát 5 * ale teď s odstupem času jsou to ty 4 nebo 3, takže zase 3-4*. ()
Dopisy pro Julii jsou snímek upečený podle osvědčeného receptu Phyllidy Lloyd a spol. - tedy Mamma Mia!. Takže 1 Amanda Seyfried + její trochu unylý nápadník (Egan a v tomto případě ještě i snoubenec Bernal/Dominic Cooper) + žijící herecká legenda (Vanessa/Meryl) + její stále šarmantní nápadník (Franco/Pierce a ti další dva) + krásné středomoří (Itálie/Řecko) + příběh lásky, která přečkala dlouhá desetiletí (50 let starý dopis/jedna společná dcera na vdávání) + příběh lásky, která zatím ta desetiletí nemusela přečkávat, ale podle zamilovanosti hrdinů na to určitě dojde. Ten ABBA drive Dopisům pro Julii ale nenahradí ani to, že Vanessa Redgrave s Francem Nerem si takový podobný příběh lásky, která si 30 let počkala, než se dostala znovu ke slovu, prožívají i ve skutečnosti. ()
Ano,chápu,že je tohle spíše čistě holčičí záležitost,tedy-předvídatelná a přeslazená záležitost.Neteče tady krev,žádné speciální efekty..takže si to automaticky zaslouží maximálně šedesát procent.Tak to dneska prostě je.Ale pokud máte někdo rád sentimentální,ale přesto romantické lovestory s kapkou vtipu,tenhle film je pro vás jako dělaný.Co mi imponovalo nejvíce je nádherné a slunné prostředí Itálie,které mě doslova uchvátilo a kam si odteď přeju se podívat.Až se najednou stydím za to,jak vypadá moje rodná zem.Každopádně jak už jsem zmínila,příběh je sice předvídatelný,ale to jsou asi všechny slaďárny a myslím,že to filmu nijak neškodí.Námět je zajímavý,ve snílcích jako jsem já probudí dávno zapomenuté naivní představy lásky a prázdninového dobrodružství.Jinak bych si ten konec ani nepředstavovala.Navíc Amanda Seyfried je tak přirozeně krásná a talentovaná,skvěle do filmu zapadala.Jediný,kdo mě nijak nenadchnul byl Sophiin snoubenec,kterého jsem za jeho sobectví měla chuť někam nakopat.Nicméně film si podle mě ty čtyři hvězdičky zaslouží:) ()
Nebylo to nejhorší, zadání průměrného romantického filmu s kopou těch nej romantických klišé a jiných dějových zvratů (předvídatelných) bylo vytvořeno na 100% (trochu to připomínalo romantickou (čti : červeno knihovnickou části Stmívání). Mělo to rozhodně správnou atmosféru (=ne nijak vyjměčnou, ale pro tent o typ ideální). Celkem se to podobalo tomu filmu v Hymim, kde je zesměšněn Ted a hlavní herečka hraje tu ženu , co nechala Teda u oltáře, jen bez těch zasněných pohledů té skoro manželky Teda a toho, že je míněn vážně (důvod byl zejména kuchař, který mluvil jako ten Ted v parodii) . Mě se tento film vyplatil, protože jsem si všiml, jak je Amanda Seynfeld podobná Juliet Landau a z toho důvodu by mohla hrát v originu Drusily hlavní roli (o jejím hereckých schopnostech sice pochybuju, ale s vhodným, kvalitním českým dabingem by se herectví srovnalo s herectvím pro Drů ideálním). ()
Reklama