Režie:
Radu MihăileanuKamera:
Laurent DaillandHudba:
Armand AmarHrají:
Alexej Guskov, Mélanie Laurent, Dmitrij Nazarov, Valerij Barinov, François Berléand, Miou-Miou, Lionel Abelanski, Laurent Bateau, Anna Kamenkova (více)VOD (2)
Obsahy(2)
Před třiceti lety byl Andrej Simoniovich Filipov, známý dirigent orchestru Bolšoje, vyhozen ze své pozice, protože se postavil za židovské hudebníky. Teď v divadle pouze uklízí. Při vytírání ředitelovy kanceláře se čirou náhodou dozví, že pařížský Chatelet Theater si přeje, aby současný orchestr zahrál v Paříži. Hlavou mu bleskne myšlenka, kterou se rozhodne uskutečnit. Do Paříže pojede on se svým orchestrem! S přítelem houslistou začnou kontaktovat bývalé kolegy. Jsou ti však schopni po třiceti letech znovu hrát? (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (93)
Moje první setkání s panem režisérem, kterého už mám dávno v hledáčku. Žel jeho filmy nejsou v televizi tak často, kéž by nahradili tu horu rádobyvtipných komedií, které se omílají neustále dokola! Už po prvních deseti minutách jsem byla plně v ději a nadšeně očekávala, co se vynoří jako další. Byť se film jeví jako jakási osobní satisfakce, působí uvolněným dojmem a vládne skvělou atmosférou. ()
Ve snímku je celá řada podivných věcí, až druhé zhlédnutí cítím o poznání příznivěji. Koncert chce být filmem hudebním, dramatickým i vtipným, a to komedií ostrou, satirickou, ironickou, drzou, ale i hloupou - prvky scénáře do sebe naráží a pokusy o dojetí na mě znovu nefungují. Jejich příchutě jsou však dobré a stojí na kvalitně napsaných dialozích. 75 % ()
Sympatičtí herci v čele s krásnou Mélanie Laurent, k tomu krásná klasická hudba a příběh o jedné rodině, kterou Mélanie neměla a zde se konečně dozvěděla proč. Za mě klobouk dolů. Milé, ale vážné zároveň. Stejně tak vtipné, ale v určitých ohledech i originální. Třeba v momentě, kdy se Vám tvůrci na konci filmu rozhodnou odpovědět na řadu otevřených otázek. ()
Písmeno po písmenu můžu podepsat komentář Marigolda. Tentokrát je mezi námi naprostá shoda a přesně dokázal vystihnout, v čem je slabina snímku. Co je platné, že Mélanie Laurent je skvělá, film má velmi příjemné herecké obsazení a docela chytrý nápad, ze všeho nejvíc pak výborně využívá motivů klasické hudby, když jednotlivé složky scénáře mezi sebou vůbec neladí, resp. tluče se pokus o crazy komedii s melodramatickým příběhem, který citově vydírá, jak to jenom jde. Prvních 15-20 minut jsem se skvěle bavil a nepochyboval jsem o 5* jako vyšitých, jenže s přibývajícím časem, když Radu Mihaileanu stupňoval pokusy o dojímání, tak se můj příznivý pocit začal rychle rozplývat. Nefunguje to. Respektive nefunguje nadsázka, na které je scénář založený, ve spojení s tragickým příběhem, který chce vyprávět. Celkový dojem: 45 %. ()
musím přiznat, že převážná většina filmu, která byla spíš parodií, než opravdou komedií, mě zase až tak nesedla, k celkovému hodnocení přispěl mamutí silou závěrečný opravdový koncert, poznámka - časové zařazení mi připadalo také značně matoucí, předpokládal bych, že by se děj měl odehrávat tak o 20 let dříve, než je ve filmu zmíněno... ()
Galerie (35)
Photo © Hollywood Classic Entertainment
Zajímavosti (3)
- Mélanie Laurent se na svou roli Anne-Marie připravovala tak, že studovala 6 měsícu hru na housle s první sólovou houslistkou Sarah Nemtanu z Francouzského národního orchestru, aby její pohyby při hře vypadaly více realisticky. (ThePesva)
- V roce 2010 získal film cenu César za nejlepší zvuk a nejlepší hudbu. Současně byl také nominován v kategoriích nejlepší originální scénář, nejlepší střih, nejlepší režie a nejlepší film. (ThePesva)
- V roce 2011 získal film nominaci na Zlatý glóbus v kategorii nejlepší cizojazyčný film. (ThePesva)
Reklama