Režie:
Pete TravisScénář:
Alex GarlandKamera:
Anthony Dod MantleHudba:
Paul Leonard-MorganHrají:
Karl Urban, Lena Headey, Olivia Thirlby, Langley Kirkwood, Warrick Grier, Jason Cope, Domhnall Gleeson, Wood Harris, Scott Sparrow, Deobia Oparei (více)VOD (3)
Obsahy(2)
Budoucnost. Z Ameriky je ozářená pustina. Na jejím východním pobřeží, od Bostonu po Washington, D.C., se rozkládá Mega City One, rozsáhlá megalopole plná násilí, ve které více než 400 milionů obyvatel přežívá v neustálém strachu. Na pořádek v ulicích dohlíží takzvaní Soudci – vymahači práva, porotci, soudci i vykonavatelé rozsudku v jedné osobě. Takovým Soudcem je i Dredd (Karl Urban), který od svého nadřízeného dostává za úkol vyzkoušet v praxi novou Soudkyni Cassandru Anderson (Olivia Thirlby). Čeká je zdánlivě snadná práce – vražda v nechvalně proslulém dvousetpatrovém slumu, který provozuje bezcitný klan Ma-Ma. Když se ale pokusí zatknout jednoho z přisluhovačů klanu, Ma-Ma neprodyšně uzavře celou budovu. Oba Soudci se ocitají uprostřed brutálního a nelítostného souboje o přežití. (oficiální text distributora)
(více)Videa (16)
Recenze (1 191)
Tenhle kousek je pro mne dost rozporuplný. Ovlivněn pochvalnými řečmi a komentáři čekal jsem asi o dost více. Na druhou stranu, úplně špatné to není. Pokud se akčním filmům vytýká přímočarost a bezmyšlenkovitost, DREDD v tomto směru je nekorunovaným králem!! To už bylo i na mne moc. Ano, nevadí mi, když režisér zavře do mrakodrapu dva akčního hrdiny a tisíc nepřátel a nechá je likvidovat jak na běžícím páse....to je pro mne v pohodě, pokud je to dobře zpracováno ( The Raid ... ). Ovšem tady ani ty přestřelky nebyly nic moc super na dnešní dobu, hlášky taky ne ve srovnáním s akčními kulty 80.tek (Willice, Arnie, ...) a krvavé to taky zas tak extrémně nebylo ... Bylo to moc pěkně barevné a mělo to fajn kameru. Ale ten akční potenciál byl prostě slabší, i v dnešní době je řada povedenějších kousků ... Ale jako v pohodě, líbilo. ()
Drsná budoucnost, aglomerace Mega City 1 a stylové dvěstěpatrové slumy, trčící do nebeské výše jako pahýly stromů. A do útrob jednoho takového opancéřovaného hovada zasadil Travis svůj film. Pohybujeme se v podstatě pouze v patrech oné budovy (chodby, místnosti, schodiště, šachty), takže poslední tři hodiny jsem strávil přemýšlením, na co že padl ten 50ti miliónový rozpočet (vždycky se mi vybavuje, za kolik peněz natočil Blomkamp svůj debut). Dredd v nijak nápadité uniformě spolu s Andersonovou likviduje členy gangů, nutno dodat, že naprosto bez emocí, podle justičních pravidel a dost krvavě. Skvěle mi k celému filmu pasovala hudba, ačkoliv ji zde několik lidí vyzdvihuje jako rušivý element. 3Déčko je využité k zintenzivnění účinku "slow-mo" drogy, trailerové penetrace ústních dutin jsou fajn, žádný jiný superzpomalený (možná až moc) průstřel jsem nezaznamenal. Je to až po okraj naplněné klišovitými ohavnostmi, střelbou, hlasově ovládanými zbraněmi, drsňáckým Karl Urbanem a čpí z toho snaha o osobitost a stylovost. Uteklo mi to, ale ničím nenadchlo. Finanční propadák. 50 miliónů dolarů(rozpočet)/31 miliónů dolarů(výdělek celosvětově) ()
Formální stylizací odvážné a sebevědomé béčko, které je dobře herecky obsazené, dostatečně přímočaré, s jednoduchým dějovým náčrtem. Zdolávání pater megabudovy ala The Raid, akorát že po americku, je v akčním žánru vděčná variace. A když si říkáte že je konec, tak na vás nenápadně zamrká odkaz na Blade Runner. ()
Neviem či som mal dlhú odmlku, no toto je na moje veľké prekvapenie, absolútna jeba. Nie som fanúšik takýchto "sajnsfykšn", no Dredd-a som extrémne podcenil, pričom remake so Slájom je oproti tomuto ako honiť si vtáka v prhlave. Dal by som aj "piatu", no zas taká erekcia to nebola. A chcel by som sa poďakovať podaktorým užívateľom, ktorých mám v "milovaných", že tento film zjebali pod obraz Boží. Aj vďaka nim boli moje očakávania na bode "0", a tak je samotný výsledok viac prekvapivý, ako "Igorov" posudok od psychiatra. ()
Extrémně čistá komiksová akce, nic víc, nic méně. Nic se nekomplikuje, hlubší motivace na povrch probublají jen výjimečně, tah na branku je zábavný a záslužný. A co je nejdůležitější - Dredd má zásluhou Karla Urbana skutečně Eastwoodovský šmah a jeho hlášky jsou suché jak prach. 80% ()
Galerie (188)
Photo © Lionsgate
Zajímavosti (38)
- Tvůrce komiksové postavy soudce Dredda John Wagner uvedl, že se mu film zamlouval mnohem více, než první adaptace Soudce Dredd z roku 1995: „Olivia Thirlby je perfektní jako Andersonová, mladá soudkyně psionička. Karl Urban nesundává svou helmu a nelíbá svou partnerku." (Pozn.: jako to dělal Sylvester Stallone ve zmíněném starším filmu.) (Danny F.)
- Když soudce Dredd (Karl Urban) "vyslýchá'' Afroameričana, přehodí ho přes menší stolek. Při zpomalení záběru lze vidět, že zajatec nemá spoutané ruce, ale když dopadne na zem, zase je spoutané má. (wewere)
- Způsob, jakým Karl Urban namluvil hlavní postavu Dredda, je nápadně podobný hlasu Clinta Eastwooda. Faktem je, že Dredd je částečně inspirován Eastwoodovým hrdinou z Drsného Harryho (1971) a jeho pokračování. Jeho samotný vzhled je pak zčásti inspirován původním plakátem s Davidem Carradinem (v roli Frankensteina) k filmu Cesta gladiátorů 2000 (1975). V komiksu pak jako pocta Eastwoodově vlivu na postavu Dredda, bydlí soudce v bloku Rowdy Yates... což je jméno postavy, kterou Eastwood ztvárnil v televizním seriálu Rawhide (od r. 1959). (Caszidy)
Reklama