poster

Musíme si promluvit o Kevinovi

  • Velká Británie

    We Need to Talk About Kevin

  • Slovensko

    Musíme si pohovoriť o Kevinovi

Drama / Thriller

Velká Británie / USA, 2011, 112 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Pepinec
    *****

    Musím z vlastní zkušenosti potvrdit, že jako antikoncepce nemá Kevin soupeře. A soupeře nemá v současném playlistu kin ani celý film, navíc u jistých osob by se dokonce skutečně dalo debatovat nad tím, kam že daly letošní poroty oči... No nic, ke mně si Kevin cestu našel a dobře udělal, protože pro něj mám přichystaných pět červených parád. Především za dokonalé vykreslení ne zrovna populárních pocitů zmaru, beznaděje, zklamání a smutku. Tolik zhacených falešných nadějí bych nespočítal ani za celou dobu, co umím psát milostné dopisy. Tleskám tvůrcům a zvláště pak kinu Centrál, že se odvážilo učinit další krok, který jej činí výjimečným.(6.4.2012)

  • larelay
    *****

    ze depka? no shit! toto je matka vsetkych depiek! uf, tazko rozchoditelny film, ked mate doma dieta. A vlastne, aj ked ho doma nemate. Alert, alert, film len pre silne povahy a zaludky. A mlady Kevin, ako aj starsi Kevin, tak ti herci su vzhladom stelesnenim toho najhorsieho zla. Uz im len na cele chyba 666.(19.12.2011)

  • Morien
    *

    Jsem zklamána naprostou absencí ďábla. A ještě si dovolím inťoušské rozjímání: Jestliže struktura dramatu má obsahovat expozici, kolizi, krizi, peripetii a katastrofu, tak tvůrci tohoto filmu měli koule na rozvržení pouze expozice a kolize a do výsledného sestřihu se jim dostala nakonec jen ta expozice. Žádných opravdových věcí jsem se nedočkala. A je celkem legrační, že na to vypotřebovali dvě hodiny. Oceňuji jenom to, že se rozhodli použít změny ve výrazu a vzhledu Ezry Millera před a po ostříhání vlasů.(25.10.2013)

  • Matty
    ****

    Malé děti jsou děsivé. Nejen na Hallooween. Drama skotské režisérky Lynne Ramsayové je vlastně „jenom“ vyhrocenější verzí amerických rodinných filmů o problémové mládeži. Neopouští klasické situace typu „změna prostředí mu prospěje“, ale dovádí je do extrémů hraničících s alegorií, jejíž vyznění je ovšem diametrálně odlišné než v chlácholivých titulech tohoto typu. (Škoda, že nebyl rozvinut potenciál výstupů z fikce, projevující se například během scény v restauraci, kdy Kevin nelítostně vystihne klišé podobných „sbližujících“ rozhovorů.) Abstraktní prostor rodiny nevytváří pocit bezpečí a jistoty, Eva naopak netuší, co od svého vlastního dítěte čekat. Synovo chování nedokáže odhadnout, což vede k jejímu vnitřnímu neklidu, působivě zachycenému impresionistickými záběry na pomezí filmové avantgardy, i ke vnějšímu neklidu jejího okolí. Protagonistka se společenské šikaně, teroru podobně systematickému, jakému musela čelit ze strany Kevina, brání pasivním pokáním. Pokorné přijetí údělu nachází opodstatnění díky zakomponované křesťanské symbolice (kristovská poloha hned v úvodu, jméno Eva), přesto mi přístup „utrpení vykoupené utrpením“ přijde vůči hrdince velmi krutý. Zneklidňující a bolestivý je pro ni viditelně již porod. Mateřství ji připravuje o soukromí, možnost seberealizace i přízeň manžela, který je poněkud ploše vykreslen jako absolutně nechápavý a nečinný element, vytvářející pouhé zdání harmonie. Film bez uhýbání tvrdí, že syn je pro Evu jako zaschlá krev. Špína, kterou nedokáže smýt, vtírává připomínka hříchu tělesného aktu, který zde má čistě reprodukční funkci (po obou scénách pohlavního styku následuje těhotenství). Film je vinou svého ostentativního negativismu nepřesvědčivý jako realistické drama, jako antikoncepce však svůj účel plní bezchybně. 80% Zajímavé komentáře: mcb, DavidS., pezz(18.3.2012)

  • Kmotr
    *****

    Stejně jako kniha má i film své kvality, díky kterým se zážitek ze zhlédnutí stane nezapomenutelným. Psychologický thriller, který předkládá dva směrodatné pohledy na zakořeněné zlo a celou škálu různorodých názorů na mladistvé vrahy, odpovědnost, rodinné zázemí, vyrovnání se se ztrátou a odpovědností za činy své i svých dětí. Zaujmout dokáže klaustrofobická atmosféra plná strachu, úzkosti, sebekázně a nenávisti. Režisér Lynne Ramsay se vypořádal s knižní předlohou, která je částečně vyprávěna pomocí dopisů a nahradil jí skvělou prací s chronologií stěžejních událostí příběhu. We Need to Talk About Kevin nadchne milovníky knižních adaptací, ale i ty, kteří knihu Lionel Shriver v knihovně nemají.http://www.indiefilm.cz/2012/03/20/musime-si-promluvit-o-kevinovi/(8.1.2012)

  • - Film vychází ze stejnojmenné knihy Američana Lionela Shrivera. Kniha vyšla skrze Counterpoint Press v roce 2003 a v roce 2008 se jí díky stanici BBC Radio 4 dostalo první adaptace - rozhlasové, která byla rozvedena do několika 10-15minutových epizod. (Conspi)

  • - Norská premiéra filmu byla posunuta z původního termínu, kterým byl podzim 2011, až na jaro 2012 kvůli teroristickému útoku z 22. července 2011, kdy Anders Breivik zaútočil na tábor Svazu dělnické mládeže a zastřelil 69 lidí. (Morien)

  • - Tilda Swinton se přidala do producentského týmu dlouho předtím, než byla obsazena do hlavní role. (Morien)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace