Režie:
David CronenbergScénář:
David CronenbergKamera:
Peter SuschitzkyHudba:
Howard ShoreHrají:
Robert Pattinson, Paul Giamatti, Jay Baruchel, Kevin Durand, Juliette Binoche, Samantha Morton, Sarah Gadon, Mathieu Amalric, Emily Hampshire, Goûchy Boy (více)Obsahy(2)
Město New York, blízká budoucnost: Eric Packer (Robert Pattinson) je osmadvacetiletý nekorunovaný král Wall Street. Během jeho vyjížďky po městě dojde v ulicích Manhattanu k záhadné explozi a propukne peklo. Navíc zjišťuje, že se mu hroutí finanční impérium. Kontakt se skutečným světem, i když jen přes okna limuzíny, ještě prohlubuje jeho paranoiu. V průběhu čtyřiadvacetihodinové odysey začíná k smrti vyděšenému Ericovi docházet, že se jeho život blíží ke konci. (Hollywood Classic Entertainment (H.C.E.))
(více)Videa (2)
Recenze (348)
Evropský artový film převlečený do hábitu americké akční podívané (soudě dle traileru) - nebýt nadšeného projevu Jakuba Felcmana (Ostrava-Kamera-Oko) před projekcí, asi bych zůstala znuděná a mnohem kritičtější... ale příběh vzniku tohoto filmu (který si nedovolím převyprávět) mu přidal na atraktivnosti. // Cyberpunk a život jednoho citově vyprahlého boháče, který si "užívá" svého luxusu na úkor ostatních - protože zákonitě když někdo má, druhému chybí. A když má někdo hodně, nasere celou společnost. // Jestli vás film bude nudit, jeho dialogy otupovat a atmosféra vám bude připadat těžkopádná, pak je to dobře - pronikli jste do života Erica Packera. ()
Redundantní exkrement neboli neskutečně prázdný a stupidní film, jehož dialogy můžou připadat chytré snad jen těm hloupým barbínkám v minišatech, s podpatky a rudými nehty, které se na film vydaly jen kvůli upírovi Pattinsonovi, jenž si drandí ve své hi-tech kobce na čtyřech kolách. Odcházely těžce frustrované stejně jako my fanoušci mistra Cronenberga. [47. MFF KV] ()
Cronenberga chytl filozofický průjem, tak zavzpomínal na své prvotiny Stereo a Crimes of the Future a řekl si, že znovu zkusí upozadit vizuální formu a raději diváky pořádně otrávit těžko stravitelnými dialogy s rádoby mohutnou filozofií mezi řádky. Nezakrývám fakt, že abych Cosmopolis skutečně pochopil, musel bych jej vidět vícekrát, přesto si ale myslím, že prolbém je jinde. Řadu myšlenek o kybernetické a emocionálně vymřelé společnosti plné čísel, peněz a nadbytečných technologií jste schopni vstřebat i napoprvé, ovšem ony myšlenky nepůsobí podnětně, zajímavě, postrádají jakýsi "aha!" efekt, nevybouzí k dalšímu přemýšlení o problému, nevzbouzí divácký zájem a zkrátka jen nudí. Z povinnosti si odšrtáváte dialogy, které smysl dávají a zíváte u těch, jejichž význam vám uniknul, takhle si film svého oblíbeného mistra nepředstavuji... 4/10 ()
Něco tak grandiózně absurdního a přitom narativně vyprázdněného jsem nečekal. Cosmopolis je vynikající, často černá komedie (kdepak drama!) v nonsensovém duchu a se skvostnou digitální kamerou, která je všechno jen ne stereotypní. Zatím film roku a dle mého soudu budoucí kult, protože hlášky jako "I need a haircut" nebo "My prostate is asymmetric" (případně jejich variace) mají značný potenciál. ()
Film tak nevyzpytatelný, že v celkovém rozporu mezi mluveným slovem a činy překvapí i zmínka o pozvánce na oběd, kterou příští záběr skutečně zastihne v bistru, protože konkrétní se zde mění na abstraktní a naopak. Těžce stravitelná, nezáživná, ale zároveň magnetizující studie úpadku, určená pro ty, co vědomě žijí ve své hlavě... ()
Galerie (52)
Zajímavosti (11)
- Ve scénáři bylo napsáno, že na začátku jedné ze scén dojde k sexu, po němž bude následovat dialog. Režisér však na poslední chvíli udělal změnu a nechal vést dialog už během aktu. (Sufferer)
- Robert Pattinson se vyjádřil, že neměl žádný problém při natáčení sexuálních scén. (Sufferer)
- Rothkova kaple, kterou chce Eric Packer (Robert Pattinson) pro sebe za každou cenu získat, se nachází v Hustonu. Je v ní čtrnáct Rothkových obrazů, z toho tři triptichy. V roce 2000 byla kaple zařazena na seznam kulturních památek. (KlonyIlony)
Reklama