Režie:
David CronenbergScénář:
David CronenbergKamera:
Peter SuschitzkyHudba:
Howard ShoreHrají:
Robert Pattinson, Paul Giamatti, Jay Baruchel, Kevin Durand, Juliette Binoche, Samantha Morton, Sarah Gadon, Mathieu Amalric, Emily Hampshire, Goûchy Boy (více)Obsahy(2)
Město New York, blízká budoucnost: Eric Packer (Robert Pattinson) je osmadvacetiletý nekorunovaný král Wall Street. Během jeho vyjížďky po městě dojde v ulicích Manhattanu k záhadné explozi a propukne peklo. Navíc zjišťuje, že se mu hroutí finanční impérium. Kontakt se skutečným světem, i když jen přes okna limuzíny, ještě prohlubuje jeho paranoiu. V průběhu čtyřiadvacetihodinové odysey začíná k smrti vyděšenému Ericovi docházet, že se jeho život blíží ke konci. (Hollywood Classic Entertainment (H.C.E.))
(více)Videa (2)
Recenze (348)
In Time pre intoušov. Divácky ťažko stráviteľná kritika kapitalizmu, plná nezrozumiteľných dialógov, z ktorých väčšina nám ani nemá povedať nič zmysluplné, a má nás iba preniesť do filmového sveta, aký sme ešte nevideli. David sa po Crash snaží obhájiť post režiséra, ktorý zfilmuje nezfilmovateľné. Obrazovo estetický, znepokojujúcou atmosférou pulzujúci trip, hrajúci sa s diváckymi očakávaniani, že neviete ani aké ďalšie slovo vypadne z postavy, nie ešte čo bude v ďalšej scéne (skvelá epizódka so zbraňou pri basketbalovom ihrisku). Pattinson, nad ktorého obsadením som pôvodne neveriacky krútil hlavou, je hlavnou devízou filmu a hrá perfektne. Binoche, Amalric a Giamatti sa vyblaznievajú v menších rolách a pre film sú príjemným oživením. Škoda, že pre stvárnenie odosobnenosti kozmopolitnej spoločnosti ostáva i film samotný odosobnený na všetkých úrovniach s výnimkou vzťahu Pattinsona s jeho manželkou. Dvojica má spolu najlepšie scény filmu s jedinými hmatateľnými dialógmi. Cosmopolis je hravá blbinka, ktorá ma bavila tým, ako je iná. A tiež predstavou, ako sa pri nej budú tváriť davy násťročných Pattinsonovych fanyniek :-D ()
S dílem Davida Cronenberga se zájemci měli možnost seznámit více na výstavě, kterou hostila Galerie hlavního města Prahy v Domě U Kamenného zvonu David Cronenberg: Evolution. Mezi skalní příznivce se nepočítám, nicméně již od dob Crashe tuto persónu vnímám, ale nikdy jsem si ho nijak zvlášť neoblíbila. A jaké je tedy Cosmopolis? Obyčejné. V kontextu Cronenbergovy tvorby nijak zvlášť alarmující, nijak zvlášť objevné. Ale jeho zjevně oslovila spolupráce s Robertem Pattinsonem a tak jsme se dočkali ještě Map ke hvězdám... ()
Opět mě zdejší čsfd komunita uživatelů nepřekvapila a názorně předvedla svojí nízkou diváckou úroveň tím, že poplivala film, který je tak vybroušený, tak perfektní až z toho mrazí v zádech. Všechny filmové aspekty se blíží dokonalosti, hltal jsem každé filmové políčko, každou setinu filmového času. [9,5/10] ()
Intelektuáli sa vždy radi koria moci a nepochybne mnohí z nich budú vo vytržení z filmu, ktorý prostredníctvom dialógovo-sexuálnej jazdy s podriadenými výkonnými mozgami impéria vizionárskeho magnáta rozoberá podmienky a príčiny jeho pádu. Niektoré sentenciie zaujali, iné zase boli čistou myšlienkovou masturbáciou. Vizuál - vydizajnované interiéry limuzíny v znamení digitálu esteticky neoslovili. Ani plus ani mínus. Chladná vyprázdnenosť. Možno to bolo cieľom, ale na takýto pocit stačí zájsť v sobotu do Auparku. Potešilo záverečné situovanie do predmestia s basketbalovým ihriskom, ošuntelým holičstvom a chátrajúcou fabrikou - kontrast voči nablýskanosti - exteriérové vedomé prijatie rozpadu a dožitia. Ale ako som už v úvode predoslal - korenie sa moci, majetku a "inteligencii" novodobých vzdelaných investorov zo strany frustrovanejších intelektuálov, či manažerov rôznych úrovní (so snami dosahujúcimi až na vrchol pyramídy riadenia a ovládania) ešte neznamená, že ide o prelomové dielo. O čosi chytrejšie rozhovory ako v hovorovej reči mozog vyplachujúcich filmov (= bežných distribučných titulov) ale navnadia azda aj na opakované pozretie. ()
Velké sousto. Film pro ty, kteří si občas rádi hrají na intelektuály. Úplně film zatratit nechci, jsou zde dialogy, které skvěle a trefně odrážejí dnešní svět a lid. Samotné sdělení filmu je zajímavé a perfektně zapadá do dnešní doby, ale to provedení je hrozné. Dialogy se s postupem stávaly čím dál tím více absurdnější a nudnější. U závěrečného rozhovoru (který trval více jak 20 minut?) už jsem vyloženě trpěla. Robert Pattinson podal solidní výkon, ale já s ním mám jeden problém a už jsem to psala víckrát, pro mě to zatím není charismatický herec a jeho postavy mu věřím dost těžko. David Cronenberg natočil nejtěžší film, který jsem za dlouhou dobu viděla, a který si své diváky nebude hledat lehce, já toto sousto nedokázala úplně spolknout. ()
Galerie (52)
Zajímavosti (11)
- Plakát k filmu odkazuje na režisérův dřívější film Východní přísliby (2007). Konkrétně jde o velmi podobné držení rukou a částečný přesah bílé košile přes stejný typ hodinek. (Dimo)
- Film byl natočen na motivy stejnojmenné novely "Cosmopolis" od spisovatele Dona Dellila. (strelenaL)
- Ve scéně, kdy kamera sleduje příjezd limuzíny ke kadeřnictví, lze zahlédnout na zdi část plakátu k filmu Nebezpečná metoda (2011) s tváří Michaela Fassbendera. (Skrk)
Reklama