poster

Lov lososů v Jemenu

  • Velká Británie

    Salmon Fishing in the Yemen

  • Slovensko

    Lososy v Jemene

Romantický / Drama / Komedie

Velká Británie, 2011, 103 min

Předloha:

Paul Torday (kniha)

Scénář:

Simon Beaufoy

Kamera:

Terry Stacey

Producenti:

Paul Webster

Střih:

Lisa Gunning

Scénografie:

Michael Carlin

Kostýmy:

Julian Day
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Tom_Lachtan
    ****

    velmi zajímavé, snímek vlastně není ani tak romantický, jak by měl romantický film být, ani tak vtipný, jak by měla být komedie, nebo tak záludnodramatiozní, jak by mělo být drama. A to dělá přímo ideální kombinaci pro toho, který nehledá jen tak nějakou romantickou komedii, navíc je přítomen humor ražení relativně černého. Co je výborné jsou herci, komplet sestava včele s Ewanem McGregorem zahrála skvěle, od Jemenského šejka, po skákajícího lososáka. "Muškaři.. To je podobná banda jako Al-kaida!"(7.2.2013)

  • nunka
    ***

    Projekt s rybárčením v exotike mi už od úvodu príliš nešmakoval, prišiel mi umelo vykonštruovaný, už som len čakala nejakú filozofickú paralelu medzi putovaním či osudmi lososov a ľudských vzťahov...stalo sa to našťastie len čiastočne. Na druhej strane všetky negatíva vyvažovala príjemná atmosféra filmu, herci a uchu ľahodiaca britská angličtina. Film je v celej svojej "kráse" len slabším priemerom (príbeh mal pre mňa slabší potenciál a ostatné ingrediencie to dokázali len priemerne vyvážiť).(20.8.2012)

  • Radek99
    ***

    V Lovu lososů v Jemenu se zrcadlí obvyklý průměr romantických melodramat, ona a on, nějaké ty překážky a cesta k šťastnému padnutí si do náruče a lásky na věčné časy, škoda jen, že je ona cesta tak okázale přímá a od začátku tak nepřehlédnutelně našrafovaná. V téměř čítankovém příkladu se utvrdíme ve známém faktu, že je Lasse Hallström patetik a romantik, každopádně čeho je moc, toho je příliš. Když se lososi obraceli v jemenské přehradě a začínali plavat proti proudu, měl jsem pocit, že se dívám na nějakou budovatelskou agitku z 50. let, stejně jako při zjištění, že romantická komedie mne poučí především o tom, že lidé se dělí na hodné a zlé, přičemž hranice mezi tímto dělením je až hollywoodsky jasná (jak paradoxní pro britský film), hodný šejk vizionář byl ovšem zase až cukrkandlově neautentický, tak sladce byl vykreslen. Co jediné celý film zachraňovalo, byl ten ryze britský odstín politické a byrokratické satiry, který vnesl trochu skutečného života do jinak až příliš vykonstruovaného filmu, a samozřejmě herci, protože na ně byla radost se dívat a britskou angličtinu radost poslouchat. (*** a ½)(20.7.2012)

  • tron
    **

    Čakal som jeden z najlepších a najdojemnejších filmov roka a nakoniec to bola riadna nuda s úplne nezáživným scenárom. Pár scén fajn a potešili ma herci a netradičný námet, ale inak dosť značné sklamanie a Kristin Scott Thomas je pre mňa jednou z najnesympatickejších herečiek Hollywoodu. Nebyť Ewana, Emily a Amra Wakeda, asi radšej vyskočím z balkóna, než to dobrovoľne dopozerať.(18.1.2017)

  • jojinecko
    **

    Prapodivný, podľa mňa kŕčovitý a nefungujúci "divný" film, ktorý vo svojej v podstate nie je ničím. Asi chcel byť romantikou (tá je tu ozaj banálna a niekedy skutočne trápna - napr. keď na vrtuľníku k priehrade prifrčí Bluntovej "osudová" trojtýždňová známosť, ktorú si citujem "ani veľmi nepamätá" - vtedy som sa ozaj schuti zasmial!), do toho šejk s obrovským srdcom, ktorý svoj rozmar prezentuje ako dar "svojim ľuďom" a do toho hádže filozofické múdra na počkanie, divný McGregor, divný príbeh, všetko nasilu napasové na hlavnú myšlienku, ktorá je... aká vlastne je??? Všetko zachraňuje Emily Blunt, ktorá má v sebe aspoň nejakú charizmu a keď už nič iné, tak poteší oko:) Všetko okolo toho (počnúč slabučkým a prostoduchým scenárom) je divný zlepenec, ktorý je tak rozpačitý, ako výskyt samotných lososov v Jemene!(10.8.2012)

  • - Ewan McGregor se kvůli roli Dr. Alfréda Jonese musel naučit umění muškaření. (R´Hell)

  • - Spoiler: Namísto Patricie Maxwell (Kristin Scott Thomas) najdou čtenáři v knižní předloze mužskou postavu Petera Maxwella. (D.Moore)

  • - Přibližně v polovině filmu přechází Alfréd Jones (Ewan McGregor) přes Millennium Bridge v Londýně. Jenže v dalším záběru, který nabízí pohled shora, vypadá mostní konstrukce úplně jinak, než ve skutečnosti. (Mara97)