poster

Somrák s brokárnou

  • Kanada

    Hobo with a Shotgun

  • USA

    Hobo with a Shotgun

  • Velká Británie

    Hobo with a Shotgun

  • Nový Zéland

    Hobo with a Shotgun

  • Austrálie

    Hobo with a Shotgun

Akční / Komedie / Krimi / Thriller

Kanada / USA, 2011, 86 min

Režie:

Jason Eisener

Scénář:

John Davies

Kamera:

Karim Hussain

Producenti:

Frank Siracusa

Střih:

Jason Eisener

Scénografie:

Ewen Dickson

Kostýmy:

Sarah Dunsworth
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Compote
    ***

    Roztomilá podiváná pro rodinu. Avšak jsou podívané, které mě již dříve pobavily více. Nechyběla ošklivá úmrtí, která bych si nepřála a klišé béčko-hlášky. Bohužel ne v tak žertovném obalu, jak jsem očekávala. Každopádně Hauerovi role sedla jako ulitá a nejspíš nastane moment, kdy si snímek znovu ráda zopakuju. (MFFKV 2011)65%(5.7.2011)

  • evilmind
    ****

    Čekal jsem lehce vyčichlou a lacinou poctu grindhouse, vezoucí se na módní vlně podobných projektů současností, s vyčpělým Rutgerem Hauerem těsně před koncem jeho kariéry v béčkových flácích. Nestává se to často, ale tentokrát jsem byl příjemně překvapen! Nekomplikovaný děj frčí bez zbytečných zastávek od jedné přehnaně brutální scény ke druhé, lidé umírají co pár minut z nicotných důvodů v až comicsově absurdních splaterových scénách, a brzo je jasné, že tohle není žádná parodie, imitace ani pocta - ale takřka vylepšení žánru! A Hauer v podstatě v životní roli.(10.2.2012)

  • AGAMENON
    ****

    Proč to neříct otevřeně, nesnáším bezďáky, tu smradlavou, věčně ožralou, válející se pakáž, která opruzuje u Tesca v podchodě, nebo nechává svoje čokly chcát u role. Ale tenhle somrák, panečku, tak to si nechám líbit. Toho bych si klidně dotáhl dom, dal mu pravou svíčkovou i pořádnej kvér, aby vystřílel všechnu špínu v našem štatlu. A teď k filmu. Režisér je opravdový fanoušek a magor, to je bez debat. Některé věci dokonce překročily hranice, alespoň ty moje, na druhou stranu, každý je má někde jinde. Jinak konečně jsem zas viděl Rutgera v pořádné roli. Navíc konečně široké veřejnosti odhalil, že ten odulý, ožralý Santa Claus, který by se tak rád nasral i k nám, není nic jiného, než odporný peďácký prase, který si nezaslouží nic jiného, než vystřelit brokandou mozek z hlavy. A závěrečná písnička nemá chybu.(26.11.2011)

  • RUSSELL
    *****

    Skvělý exploitation film, jenž se s ničím a s nikým nesere a naloží každému, ať už to je ženská nebo malé dítě – takže pokud jste citlivější povahy a rozhořčí vás, když někdo ve filmu před smrtí neušetří ani děcko, tak si tohle rozhodně nepouštějte. Naopak to vřele doporučuji všem fanatikům, kteří mají rádi filmy s pořádnou porcí gore scén – těch je tady opravdu požehnaně, krví se rozhodně nešetří a po velkou část filmu stříká po litrech. Samotný příběh je vcelku prostý a vyvíjí se tak, aby mohlo být zmasakrováno co nejvíce lidí. Co jiného taky čekat od filmu s názvem Hobo with a Shotgun, že?!(7.6.2018)

  • JFL
    *****

    Podobnost s Rodriguezovm "Machete" se nezakládá pouze na genezi filmů, ale především na tom, že se oba sice tváří jako rozjařilý brak, ale současně jsou to sofistikované projekty reflektující své kořeny a stylové inspirace. Ve světle celovečerního "Hobo with a Shotgun“ se nabízí přehodnotit i samotný původní fiktivní trailer, který působil jako hypertrofovaná hysterie na hraně tromácké karikatury a fanovské parodie pokleslých žánrů. Po rozvinutí jednotlivých pasáží ve filmu se ukazuje, že již v trailerovém předobrazu tlouklo pod rozjíveným povrchem srdce důsledné reflexe exploatace. Samotný výchozí nápad dokonale intenzifikuje bulvární povahu exploatačních filmů, které v základu představují filmový jedovatý plivanec na neduhy své soudobé společnosti: Titulní bezdomovec tak zastupuje starý řád a hodnoty vůči modernímu kapitalismu, jenž se vyznačuje touhou po intenzivní zábavě jako vyvážení tlaku v zaměstnání. Hrdina tudíž zburcuje masu, aby se postavila proti svým hmotným i morálním vykořisťovatelům. Film dramaturgicky přesně servíruje žánrové atrakce jako jsou bezuzdné násilí, prostinké motivace (snem hrdiny je mít vlastní sekačku na trávu, coby symbol štěstí tymolínové rodiny ve stylu 50. let), patetické repliky a doslovný apel (vedle vrcholného hrdinova monologu k novorozeňatům také motivační řeč hlavní hrdinky k mase a burcující závěr). Eisner vytvořil na debut překvapivě koherentní dílo s vlastní mytologií a vnitřní kauzalitou, která důmyslně recykluje prvky osmdesátkových populárních braků, videoher a komiksů. Do technicolorového fetiše zahalený styl evokuje skladbou, rámováním i barevnou paletou panely starých amerických mainstreamových komiksů s jejich výrazně vychýlenými postavami v rámu obrazu a jednoznačně čitelnými grimasami. Domnívám se, že se "Somrák s brokárnou" nezařadí po bok klasik jako "Riki-Oh: The Story of Ricky" či "Braindead" na pantheon „splatter-festů“, ale to jen proto, že je příliš subtilně sofistikovaný a namísto násilí se vyžívá v excesivnosti svého světa. Rozhodně se však jedná o jeden z vrcholných snímků aktuální nostalgické obrody filmového braku a exploatace.(17.4.2011)

  • - Auto, ve kterém jezdí Slick (Gregory Smith) a Ivan (Nick Bateman), je Bricklin SV-1, vyráběný v Kanadě v 70. letech. (Corpsegrinder)

  • - Brokovnice, kterou bezdomovec (Rutger Hauer) ve filmu používá, je Remington 870.

  • - Film byl natočen v kanadské provincii Nové Skotsko, kde žije velmi početná francouzská komunita. Ve scéně se školním autobusem je tak možné na zadním okně autobusu vidět nápis "sortie de secours", což je francouzský výraz pro únikový východ.

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace