Režie:
Pedro AlmodóvarScénář:
Pedro AlmodóvarKamera:
José Luis AlcaineHudba:
Alberto IglesiasHrají:
Antonio Banderas, Elena Anaya, Marisa Paredes, Blanca Suárez, Jan Cornet, Roberto Álamo, Fernando Cayo, Bárbara Lennie, Eduard Fernández, José Luis Gómez (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Dvanáct let po smrti manželky, jež zahynula v explodujícím autě, se renomovanému plastickému chirurgovi Robertu Ledgardovi (Antonio Banderas) podařilo vyvinout odolný typ kůže, který by byl býval jeho milovanou zachránil. Šarmantní muž posedlý ideou, jež sahá za hranice bioetiky, se nenechá spoutat skrupulemi ani v okamžiku, kdy se rozhodne svůj vynález testovat. (oficiální text distributora)
(více)Videa (2)
Recenze (662)
Almodóvar je výborný vypravěč a uvědomil si, že kdyby tenhle příběh vyprávěl chronologicky, byl by vlastně obyčejný. Namísto toho si s diváky mistrně pohrál. Antonio Banderas v roli doktora Frankensteina (i když se nejspíš jmenoval trochu jinak) dokazuje, že v Americe přece jen nezapomněl hrát, i když to tam po něm prakticky nikdo nechce. Zcela bravurní je pro mne neznámá Elena Anaya. Mix mezi melodramatem a thrillerem je to opravdu zvláštní, ale za vidění stojí. ()
Ha, Almodovar. Španělský režisér, od kterého sem viděl pouze Volver. Pod falešnou záminkou sem byl ex-přítelkyní (imho děvkou) vylákán do Brněnského Špalíčku. No, nač chodit okolo horké kaše, Penelope Cruz mě málem uspala a já sem se zařekl, že tímto směrem si rozhodně filmové vzdělání rozšiřovat nebudu. A pak sem si přečetl několik reakcí na Kůži (kterou nosím). Omámen vábivými slovy o šokující pointě jsem tomu dal šanci a vůbec nelituju. Pointa je až do určitého okamžiku naprosto neodhandutelná ale o to víc drsná. Ano, někdo namítne, že film nenabízí dostatek vodítek k jejímu odhadnutí, ale to je úplně jedno. Ta síla, se kterou je ze stolu smetena první nechutná pointa a suše nabídnuta druhá, která vás fakticky donutí zvracet, je neskutečná. Normálně tyhle úchylný filmy nevyhledávám, ale tady si mě režisér tak neskutečně povodil, že mu to naprosté znechucení a velmi to doporučím i ostatním hovadům. ()
Po Almodovarovskej dávke filmového španielskeho temperamentu musím vysloviť mierne sklamanie. La Piel que habito je po umeleckej stránke vycipkaný film do posledného detailu - príbeh je predkladaný zaujímavým spôsobom tak, že informácie z minulosti a súčasnosti sa k divákovi dostávajú postupne, čím sa vytvára príjemné napätie. Záujem o postavy a dej sa však nedostaví od úvodu (po pravde mi prišiel dosť nudný), ale až v momente, keď sa začína niečo diať (po 30 minútach). Najsilnejšia je vo filme stránka estetická. Keďže je film hlavne o potrebe fyzickej spokojnosti v neprospech psychickej, chlad, fetiš a abnormná obsesia v telesnú dokonalosť vládla celého filmu. Normálne city sú bokom a netreba ich ani hľadať. Aj keď ide o Almodovara, je to dosť kontroverzný a dráždivý filmový kúsok - za to estetický a umelecky vypiplaný. ()
Strašná blbost plná samoúčelného sexu, nahoty a podobných "ptákovin". Film naprosto o ničem, poslepované částečky nesmyslných scén a nesmyslného děje. Samoúčelné, trapné, do poloviny nesmyslně vtipné, od poloviny nesmyslně se beroucí vážně. I tak ale na tento film nikdy nezapomenu, protože jsem na něm byl v kině s nejhezčí holkou, jakou jsem v životě poznal ... :-)) ()
Pedro Almodóvar rozhodne nie je autor, ktorý by sa zameriaval na horory, hoci jeho príbehy z života obyčajných ľudí sú pomerne často silno desivé. Niekedy sa nám dejú veci, o ktorých by sme radšej ani nevedeli, nie to ešte aby sme ich potom prežívali. "Koža, ktorú nosím" rozhodne nie je klasickým Almodóvarovým snímkom, na druhú stranu do jeho filmografie zapadá. Je to skvelými hereckými výkonmi, ktoré sú miestami až trochu surreálne, čo je dané vyznením samotného príbehu. Toto je rozhodne niečo, čo vás nezanechá len tak v pokoji, ale budete o ňom premýšľať. Tento film si to rozhodne zaslúži, pretože sú tu scény, ktoré si odnesiete so sebou v hlave a len tak na ne ani zabudnúť nemôžete. ()
Galerie (44)
Zajímavosti (9)
- Obraz nahé ženy visící nahoře na schodišti doktora Ledgarda (Antonio Banderas) je Tiziánova „Urbinská Venuše“. (veronikajel)
- Film sa natáčal v Madride, Pontevedre, A Coruña, Tolede, Santiagu de Compostela (Španielsko) od 23. augusta do 19. novembra 2010. (Arsenal83)
- Ledgard (Antonio Banderas) pomenoval syntetickú kožu menom "Gal" po svojej prvej manželke. Meno Gal je skratkou pre meno Galatea, ktorá bola v rímskej mytológii sochou vytvorenou nadaným sochárom Pygmalionom. Socha bola taká dokonalá, že Pygmalion sa do nej zamiloval a Venuša vyhovela jeho želaniu, aby ju priviedla k životu. (jofffo1)
Reklama