poster

Nezvaní hosté

  • Česko

    Vetřelci

  • USA

    Intruders

  • Španělsko

    Intruders

  • Slovensko

    Strašidelný dom

Horor / Thriller

USA / Velká Británie / Španělsko, 2011, 100 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • cukorek
    ***

    " Hororové jazdy " veľmi neobľubujem, pretože obvykle tam dej nepracuje ako primárna časť, ale všetko sa točí okolo stupňovania napätia a vydesenia diváka v jednotlivých strhujúcich momentoch, ktoré bez poriadne prepracovaných efektov, sú len pokrčeným papierom v koši. Ani v tomto príbehu to nebolo inak, keď dejový uzol držal ako tak, ale s nepresvedčivým koncovým odhalením sa veľmi ľahko rozpadol. Ďalej mi tam chýbalo viac hororových prvkov spestrených výraznejšou fantáziou, pretože vykreslenie muža (ducha) bez tváre bolo nenáročné a tie lepšie sa dostavili až pri konci, keď sa vynorili "morbidné korene stromov" a zajali mladú Miu. Našli sa však aj lepšie momenty (skôr thrillerové) ako v prípade riskantného pohybu zvárača po konštrukcii, ktorý sa skončil tragicky. Celý film však prebiehal vo veľmi peknom a oku lahodiacom prevedení, čo ma potešilo a tak som sa priklonil k 50%.(21.5.2012)

  • SOLOM.
    ***

    Tento španělský kousek se setkal s dosti rozporuplnými diváckými ohlasy a já se po pravdě tomu ani moc nedivím. Mysteriózní thriller s prvky fantasy a hororu má totiž vzhledem ke své délce (100 minut) dosti nevyvážený obsah, který místy dost nudí, ale skrývá v sobě i několik velice povedených pasáží, kvůli kterým rozhodně nehodlám tento film odstřelit. Já osobně jsem byl nakonec docela spokojený. Ano, znám mnohem lepší a propracovanější španělské kousky (jak co se atmosféry tak i samotného příběhu týče), ale tady do toho zřejmě hodně mluvili i američtí a britští spolupracovníci – no a podle toho to tak i dopadlo. Divák má možnost sledovat prolínání dějových linek: v té první Juan a jeho matka čelí útokům přízraku bez tváře a zvláště ten úvodní byl velmi dobře zpracován. Nechyběla tomu akčnost, atmosféra i emoce. No a samozřejmě pozadu nezůstala ani Mia se svým otcem Johnem, kterým se dle mého tvůrci věnovali daleko více (ti co se dodívají až do samotného konce, pochopí proč). Bohužel soubojů s přízrakem bylo málo a více se zde dal prostor dialogům, což samozřejmě moc nevonělo nejednomu divákovi. Zvlášť když tím trpěla samotná atmosféra. No a v neposlední řadě tu máme i jakési snové pasáže, které měly vyplnit hluchá místa, ale moc se jim to nedařilo. Mohli za to i nepříliš přesvědčivé speciální efekty, které sice nenáročného diváka mohou uspokojit, ale v tomto případě tomu bylo spíše naopak. Samotný digitální přízrak totiž moc lidem hrůzu nenažene. Čím více se film chýlil ke svému konci, tím se v něm jeho tvůrci stále více zamotávali a nejeden divák s nimi. Překombinovaná myšlenka, hrátky s psychikou jednotlivých postav a tak nějak splácaný závěr – byla potřeba si s tím více vyhrát, aby to nevypadalo tak chaoticky. Sice měl ten konec řadu lidí šokovat, ale já si spíš myslím, že hodně z nich bylo rádo, že to už skončilo. 50%(7.10.2018)

  • Bloody13
    **

    Parádní začátek. Scéna, kdy se digitální bubák snaží dostat malého chlapce, trochu evokuje Darkness Falls. Napětí ve vzduchu, tma, bezbranná matka. Jenže tím to hasne, protože povedenější moment už ve filmu nenajdete. Intruders (plivu na český název!) se zpočátku tváří jako moderní duchařina s docela atraktivním zlem, jenže postupem dlouhého času přijdete na to, že s nadpřirozeným záporákem to až tak horké nebude, a příběh očekávaně zakotví v reálnějším přístavišti. Všechno se hodí na bedra narušené psychiky takto postiženého jedince, aby zazvonil zvonec a předhodil nám hořký konec. Což je samozřejmě obrovská škoda, jelikož po technické stránce je snímek dost v pohodě.(3.4.2012)

  • Micro41CZ
    **

    Předpokládám, že ty přehodnocený 4* komentáře dáváj jen fanoušci malejch španělskejch holčiček, protože tenhle štěk bez špetky napětí nezachrání ani charismatickej Clive Owen. Kde je strach? Kde je respekt z hororovýho zla a očekávání, co se stane v další scéně? "Nepřítel" působí jak přežvejkanej model zlounskýho přízraku (s chapadly! bububu!) z béčkovýho komiksu. Stejně působí hrátky se "strašidelnou" hudbou. A gradace zvukových efektů (včetně klasických lekaček) okopírovaná z každýho druhýho hororu nezajistí napětí, ne, Juane, ne! Slušná je snad jen pointa, která ale nezachrání utahaný a netvůrčí zbytek filmu. A na Cliva se furt dobře kouká.(14.2.2012)

  • Kryton
    odpad!

    Co to mělo jako být? Nehoror s naprosto totálně stupidním bubákem v kápy? Žádné slušné lekačky, atmosféru lepší najdete v křemílkovi a Clive Owen omylem zabloudil na plac a jeden velký OMYL je pak jak jeho postava, tak i hraní. Ani po konci nebudete tušit: 1) Oč šlo? 2) Na co jsem se to díval? 3) Proč jsem se na to vůbec díval? 4) Clive Owene co to děláš?! 5) Není lepší 100 minut zírat do zdi?(29.5.2012)

  • - Režisér uvedl, že sestříhání filmu byla velká výzva. Šlo o dlouhý, složitý proces, protože z příběhu udělal dvojí strukturu. (Elwanelyn)

  • - Ve filmu John Farrow (Clive Owen) a Mia (Ella Purnell) trpí poruchou nazvanou Folie à Deux (šílenství ve dvou). Je to porucha intenzivního rázu, kdy dvě osoby, které mají silný vztah, sdílí stejný druh halucinace ve stejnou chvíli. (Scaryman)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace