Reklama

Reklama

Nezvaní hosté

  • Česko Vetřelci (více)
Trailer

Ke dvěma dětem ve dvou různých zemích přichází každou noc nezvaní hosté. Prvním z dětí je malý Juan, který bydlí se svou matkou ve Španělsku, a druhou je dvanáctiletá Mia, žijící se svými rodiči v Británii. Na první pohled by se mohlo zdát, že chlapec ani dívka nemají spolu absolutně nic společného, ale zdání klame. Obě děti trpí nočními můrami a sužuje je děsivý přízrak v kapuci, který nemá tvář a rád by získal tu jejich. Jejich rodiče jim zprvu nevěří, ale záhy se střetávají s tajemným vetřelcem i oni sami a je jasné, že své děti musí bránit za každou cenu. Dokonce i za cenu toho, že je nejbližší okolí bude považovat za blázny... (TV Nova)

(více)

Videa (5)

Trailer

Recenze (116)

Micro41CZ 

všechny recenze uživatele

Předpokládám, že ty přehodnocený 4* komentáře dáváj jen fanoušci malejch španělskejch holčiček, protože tenhle štěk bez špetky napětí nezachrání ani charismatickej Clive Owen. Kde je strach? Kde je respekt z hororovýho zla a očekávání, co se stane v další scéně? "Nepřítel" působí jak přežvejkanej model zlounskýho přízraku (s chapadly! bububu!) z béčkovýho komiksu. Stejně působí hrátky se "strašidelnou" hudbou. A gradace zvukových efektů (včetně klasických lekaček) okopírovaná z každýho druhýho hororu nezajistí napětí, ne, Juane, ne! Slušná je snad jen pointa, která ale nezachrání utahaný a netvůrčí zbytek filmu. A na Cliva se furt dobře kouká. ()

Šakalík 

všechny recenze uživatele

Z filmařského hlediska zručně natočený mysteriózní thriller, který shazuje dost ujetý příběh, jenž tak nějak nemá hlavu ani patu. Zpočátku sledujeme dva zdánlivě nesouvisející příběhy dvou dětí, které navštěvuje podivný bubák bez tváře. Ve filmu je patrný španělský rukopis, protože právě tyto pasáže jsou vizuálně ztvárněny opravdu výborně a divák u nich ani nedutá. Jenomže tempo snímku po čase pozvolna upadne a jakmile se oba příběhy spojí v jeden, zavání to docela kýčem. Nicméně z nějakého důvodu to prostě funguje. Tenhle film je bezesporu kvalitně odvedená filmařina, která právě díky tomu dokáže zaujmout. Za podívání to tedy určitě stojí, byť o nic mimořádného se v zásadě nejedná. ()

Reklama

cukorek 

všechny recenze uživatele

" Hororové jazdy " veľmi neobľubujem, pretože obvykle tam dej nepracuje ako primárna časť, ale všetko sa točí okolo stupňovania napätia a vydesenia diváka v jednotlivých strhujúcich momentoch, ktoré bez poriadne prepracovaných efektov, sú len pokrčeným papierom v koši. Ani v tomto príbehu to nebolo inak, keď dejový uzol držal ako tak, ale s nepresvedčivým koncovým odhalením sa veľmi ľahko rozpadol. Ďalej mi tam chýbalo viac hororových prvkov spestrených výraznejšou fantáziou, pretože vykreslenie muža (ducha) bez tváre bolo nenáročné a tie lepšie sa dostavili až pri konci, keď sa vynorili "morbidné korene stromov" a zajali mladú Miu. Našli sa však aj lepšie momenty (skôr thrillerové) ako v prípade riskantného pohybu zvárača po konštrukcii, ktorý sa skončil tragicky. Celý film však prebiehal vo veľmi peknom a oku lahodiacom prevedení, čo ma potešilo a tak som sa priklonil k 50%. ()

SOLOM. 

všechny recenze uživatele

Tento španělský kousek se setkal s dosti rozporuplnými diváckými ohlasy a já se po pravdě tomu ani moc nedivím. Mysteriózní thriller s prvky fantasy a hororu má totiž vzhledem ke své délce (100 minut) dosti nevyvážený obsah, který místy dost nudí, ale skrývá v sobě i několik velice povedených pasáží, kvůli kterým rozhodně nehodlám tento film odstřelit. Já osobně jsem byl nakonec docela spokojený. Ano, znám mnohem lepší a propracovanější španělské kousky (jak co se atmosféry tak i samotného příběhu týče), ale tady do toho zřejmě hodně mluvili i američtí a britští spolupracovníci – no a podle toho to tak i dopadlo. Divák má možnost sledovat prolínání dějových linek: v té první Juan a jeho matka čelí útokům přízraku bez tváře a zvláště ten úvodní byl velmi dobře zpracován. Nechyběla tomu akčnost, atmosféra i emoce. No a samozřejmě pozadu nezůstala ani Mia se svým otcem Johnem, kterým se dle mého tvůrci věnovali daleko více (ti co se dodívají až do samotného konce, pochopí proč). Bohužel soubojů s přízrakem bylo málo a více se zde dal prostor dialogům, což samozřejmě moc nevonělo nejednomu divákovi. Zvlášť když tím trpěla samotná atmosféra. No a v neposlední řadě tu máme i jakési snové pasáže, které měly vyplnit hluchá místa, ale moc se jim to nedařilo. Mohli za to i nepříliš přesvědčivé speciální efekty, které sice nenáročného diváka mohou uspokojit, ale v tomto případě tomu bylo spíše naopak. Samotný digitální přízrak totiž moc lidem hrůzu nenažene. Čím více se film chýlil ke svému konci, tím se v něm jeho tvůrci stále více zamotávali a nejeden divák s nimi. Překombinovaná myšlenka, hrátky s psychikou jednotlivých postav a tak nějak splácaný závěr – byla potřeba si s tím více vyhrát, aby to nevypadalo tak chaoticky. Sice měl ten konec řadu lidí šokovat, ale já si spíš myslím, že hodně z nich bylo rádo, že to už skončilo. 50% ()

Morholt 

všechny recenze uživatele

O nějakém budování atmosféry nemůže být řeč a pokud se člověk rtěší na nějakou tu povedenou lekačku, bude zklamán. Navíc konec patří k tém nejméně povedeným a nejtrapnějším. Nicméně pokud se na scéně objeví onen nezvaný host, tak se dá hovořit o nepříjemném pocitu a jako plus vidím i povedený mezinárodní casting. Potenciál byl větší, ale zase to nebyla taková hrůza, jak tu mnozí předestírají. 55% ()

Galerie (45)

Zajímavosti (3)

  • Ve filmu John Farrow (Clive Owen) a Mia (Ella Purnell) trpí poruchou nazvanou Folie à Deux (šílenství ve dvou). Je to porucha intenzivního rázu, kdy dvě osoby, které mají silný vztah, sdílí stejný druh halucinace ve stejnou chvíli. (Scaryman)
  • Režisér uvedl, že sestříhání filmu byla velká výzva. Šlo o dlouhý, složitý proces, protože z příběhu udělal dvojí strukturu. (ČSFD)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno