poster

K zázraku

  • Česko

    To the Wonder

    (festivalový název)
  • USA

    To the Wonder

  • Velká Británie

    To the Wonder

Drama / Romantický / Poetický

USA, 2012, 112 min

Komentáře uživatelů k filmu (158)

  • StarsFan
    *

    V programu kina stálo: “See it if you liked Melancholia (2011), The Master (2012).” První jmenované jsem si zamilovala, druhé jsem protrpěla, tudíž mi bylo jasné, že očekávat můžu naprosto cokoliv. To, co jsem viděla, bylo nicméně děsivější než jakékoliv mé představy. Dvě hodiny bez dialogů a téměř i bez jakékoliv doprovodné hudby, kde se střídají scény typu “ona se dívá na něj, ale on ji nevidí,” “ona se dívá na něj a on uhne pohledem,” “ruka natažená proti slunci,” “ona se prochází po poli,” na mě zkrátka byly trochu moc. Zvlášť když se celý voiceover smrskl na jednu patetickou větu za dvě minuty a nejvýraznějším audio aspektem celého snímku se tak stala chůze hrdinů. Několik na sobě nezávislých skupinek z kina uteklo a sama jsem k nim neměla daleko, tajně jsem ale doufala, že když to vydržím do konce, nabídne se mi odměny v podobě nějakého geniálního rozuzlení. Naivní představa.(4.3.2013)

  • eisha3
    *

    Hvězdička za vizuál, který byl koneckonců stejně děsný kýč jako všechno ostatní. Celý film pořád jenom někdo chodí a občas vypustí nějakou příšerně jalovou hlášku. Ať do mě teď hned bací blesk, jestli je nějaká věta vůbec normální. ,,I write on water what I dare not say." Úplně zbytečný film.(20.8.2013)

  • E=mc2
    ****

    Ľudská láska je nedokonalá a potrebuje odpustenie na to, aby mohla byť skutočná. Tento film sa dá vystihnúť jedným slovom. Hľadanie. Film kde na rozdiel od ostatných Malickových filmov absentuje Boh - nadprirodzeno. Boh tu mlčí a nachádzame človeka v stave ktorý hľadá lásku, seba, nachádzame ho rozbitého, padnutého, niečo ako "bože môj, bože môj, prečo si ma opustil" Vizuálne opojné, orgazmické, no nie tak meditatívne ako predošlé filmy. Chýba motív hlavnej postavy. Oľga ukázala že hrať vie a krásne, je to umelecká a veľmi vnímavá žena. Slovanka :) Tento film rozhodne nie je pre každého. Slabé 4. A to som videl všetky Malickove filmy. Film ktorý od neho považujem za top a zároveň za najlepší vojenský film je The Thin red line, nasleduje Strom života, za ním Nový svet, potom Nebeské dni, Zapadákov a napokon To the wonder. Malick patrí medzi 100 najlepších režisérov všetkých čias. To už dokázal a uisťovať nás o tom už nemusí. Preto ďalšie filmy mám pocit budú podobné. Nahromadenie jeho obrazov a dojmov ktoré v ňom za desiatky rokov vyrástli a dozreli. Tento film vnímam aj ako Malickovu poctu francúzskemu a talianskemu filmu 60 rokov (Olgyna kamoška bola taloška).(13.6.2013)

  • Mishqo
    ***

    Malick ma vie dostať krásnym vizuálom, prácou s kamerou a nádhernou hudbou ale obsahovo ma zatiaľ míňa. Inak tomu nebolo ani u To the Wonder.(13.4.2014)

  • Martin741
    odpad!

    Terence Malick /tenka Cervena Linie, Badlands/ natocil dalsiu nudnu americku koninu, v ktorej hra Ben Affleck. Affleck sa na herectvo proste nevyserie, davno mal pochopit, ze rezia mu ide a herectvo nie. No nic, mam ho na haku a Cheopszial aj dve krasne baby ako Rachel McAdams /Pulnoc v Parizi/ a Olga Kurylenko /Quantum of Solace/, ktora podla mna ani nevie hrat. No a Malick sa prilis hra na Bergmana, Tarkovskeho a podobnych velikanov, ale furt tvrdim, ze na nich jednoducho nema! Takze strucne : herci hrali hovno, dej to nemalo, reziu asi tiez nie a ZaplatAmenhotep Prvy mna uz taketo americke planoby uspesne obchadzaju : 0 %(19.5.2015)

  • KlonyIlony
    *****

    Co je, myslím, Malickovým záměrem je rozchod s freudovským psychologizováním, které je příznačné pro moderní literaturu a narativní film. Jde mu o zachycení duševního stavu, který není nějak racionálně vysvětlován. Kromě poezie, která je cítit z jednotlivých obrazů, si tohoto nekonvečního přístupu k vyprávění na něm cením nejvíc.(2.6.2013)

  • Brain-D
    *****

    To, co jsem očekával jsem dostal. Očekával jsem detailní pohled na pocity v lidském vztahu. To jsem také dostal. Film se jako "Strom života" dělí na dvě roviny. Zde to není taková obrovská vazba a více se prolínají. 1. Rovina, které je věnován největší prostor je láska mezi lidmy. Ta ukazuje svoji rozmanitost ve svých nejsilnějších a nejslabších chvílích. 2. Rovina poukazuje na lásku mezi člověkem a bohem (ztráta kněze ve víru v boha). I po zdlouhavých momentech jsem cítil, to čeho chtěl právě pan Malick docílit. Děkuji za pěkný zážitek !(6.6.2013)

  • Struhy
    ***

    Tree of Life II: Love and Faith.(12.8.2013)

  • KR4T4S
    ****

    Chci do Francie na Mont Saint-Michel!_____To the Wonder je min. 2x víc estetizovanější, neuchopitelnější, nekonkrétnejší, zadumanější, tíživější než Tree of Life. Navíc to není tak dechberoucí a emotivní (paradoxně) jako předchozí Malickovy počiny. Text distributora je poměrně mimózní, ale o čem to je, je v podstatě jedno. Tady hraje prim opět fantastická audiovizuální stránka (ne, nevadí mi, že tu postavy významě hledí z okna, neustále se láskyplně ohmatávají, že se chodí po poli/ulici/mezi bizony, běhá se po lese a hraje se s listím, nohami se čeří voda a do toho voiceover mluví o síle lásky mezi mužem a ženou nebo mezi Bohem a člověkem (!), že tu Olga Kurylenko vesele skáče po posteli, plazí se po zemi běhá po dvorku/supermarketu a do toho všeho ten vítr...). Do toho skvělá již zmíněná Olga, nebo i významně pomrkávající, ale přitom na Afflecka se nedívající Rachel McAdams a prosmutnělý Bardem. A Ben je tu vlastně jen jako "na okrasu" - celé mi to spíš přišlo víc o ženských postavách - ale jde vidět, že se správným režisérem a uspornými dialogy dokáže poměrně dobře roli zvládnout. Na druhou stranu musím přiznat, že ač je to na Malicka krátká stopáž, ke konci už to bylo zdlouhavé. A celkově si myslím, že ta jeho poetika vyprávění už je na maximu možností a už lehce zavání ukájením nad sebou samým. Úplně chápu nadšené reakce i absolutní zhnusení a nudu. 70%(17.4.2013)

  • strelenaL
    **

    Geniální vizuální stránka. Příběh nudný, chybí notná dávka melancholie, kterou se snaží nahradit poetika.(26.7.2013)

  • milancecil
    *****

    259. Život jako největší zázrak, zvláštní, nepochopitelný, neuchopitelný, neproniknutelný, utajený, kypící i chřadnoucí, jako symfonie, rázná a mocná, ohlušující, v střídavém rytmu ladná i jitřící, soulad a nesoulad, neustávající sled času a proměn, stále omamný, dech beroucí, naplněný vznešeností, štěstí, zklamání, život jako něžný, letmý dotyk, jako konejšivé pohlazení, jindy jako stisk, hrubý a zraňující, hra Boha, našeho otce i matky, plachá, bázlivá, i bezohledně krutá, s dravostí se kupředu deroucí, jindy zas jen poklidně v tichosti plynoucí, zamlklá i běsnící, utrpení, zmar, křik, šepot, tlukot srdce, pláč, pokora, odcizení, svoboda, zotročení, bolest, smích, výkřiky zoufalství, slast a vzrušení, řeč a mlčení, nádech a výdech, život v celé své nesmírné nádheře a bohatosti, dílo emocionálně kulminující, až k bodu extatického vytržení, obraz jedinečnosti génia, nenapodobitelný, nesrovnatelný, skvostný. (10/10) Zajímavý komentář: Fridecka(5.2.2015)

  • Pavlík
    **

    01. 12. 2013 /293.); láska hledající se(1.12.2013)

  • Mistickzz
    ***

    Opäť pekná symfónia obrazov ako sme u Mallicka zvyknutý, pekné ženy a nulový príbeh. Necelé dve hodiny nič nediania sa na obrazovke s minimálnymi prvkami hudby môže veľa ľudí odrovnať, mňa to tak isto skoro pár krat odrovnalo, ale vydržal som, s problémami, ale predsa. Chýbala mi aj hudba Alexa Desplata, ktorá bola obrovským pilierom v predchádzajúcom Mallickovom filme.(20.5.2013)

  • M.i.k.e
    **

    na tohle asi nemám momentálně buňky.Klasický Malick se vším všudy - osobitý a hlavně osobní a niterný.I když celkem chápu tu poetiku a jádro toho co chtěl režisér říci,pocitově pro mě ten film měl někde mezi 4-6 hodinami a jeho dokoukání mě celkem vyčerpalo.Výsledek je tak pro mě stejný jako u Tree Of Life.Výborný trailer spojený s velkým očekáváním,ze kterého nakonec nic není.Tenka červená linie zůstává nepřekonána...40%(23.5.2013)

  • ZkuKol
    ***

    Mám Malickovu filmovou poezii hodně rád, ale tohle bylo asi už moc do sebe zahleděné a dost často to opakovalo jedno a to samé dokola, aniž by to mělo nějaký smysla a efekt. Kamera a hudba jsou stále výborné, herecká sestava minimálně zajímavá. Nejsem si jistý jestli jsem pojmul všechny filosofické odkazy, ale ani to by podle mne dost silný pocit, že tohle bylo tak na 40 minut maximálně, nepřemohlo... 50%(6.3.2015)

  • lareinna
    ****

    Tak ako v prípade filmu „Strom života“ dosiahol Malick veľmi podobné silné pocity aj v tomto prípade. Tieto dva filmy majú veľa spoločného a to nemám na mysli obsah. Už len dodám, že na obálke je síce Rachel McAdams, ale obrazovku väčšinu času zaberá Olga Kurylenko, ktorá sa tu veľmi podobá tomu jednoduchému mladému dievčaťu z Ukrajiny, odkiaľ aj pochádza..keď to porovnám s úlohou v Quantum of Solace.(15.10.2013)

  • mickyreed
    ***

    Prvních asi 40-45 minut mi film bral dech. Bylo to nesmírně poetické a mělo to hloubku, kterou jsem byl tak nesmírně okouzlen při sledování Malickova minulého počinu - Strom života. Nicméně posléze přešel film k hodně emočně mezi zdi uzavřenou atmosféru a to mne maličko zklamalo ... ke konci filmu jsem tápal a měl z toho příliš rozporuplné pocity.(15.1.2014)

  • zigíš
    *****

    ..tak křehký a unikavý, jako psaní myšlenek prstem na záda..po tmě..a v tichu(28.5.2014)

  • zsn
    *****

    Terrence Malicku, vezmi si mne! Nechci se opakovat, ale jeho filmy prostě poznáte, protože v nich promítá svou duši. Jsou jako umělecká smlouva s ďáblem. Jeho filmy jsou těmi nejromantičtějšími snímky, jaké jsem kdy viděla, žádné jiné totiž nepohlcují tolik lásky. Ve slovech. Pohybech, doteku, záběru, objektu. Žádné jiné mne emočně nevyšťaví a nedonutí, ohlédnout se zpět do svého nitra a vzpomenout si na své životní lásky. Jeho snímky mají povahu "jednou a dost", přesto se k nim častokrát vracím, když se potřebuji vypustit od veškerého emočního napětí. To The Wonder je povahou bližší The Tree of Life, avšak je slabším snímkem. Proč? - Olga Kurylenko je sice nádherná a proti Affleckovi také nic nemám, nicméně mi v této roli neseděl. A na druhou stranu mi bylo nesmírně líto, že Rachel McAdams zde měla jen malou roli - přitom je v romantických snímcích i dramatech tak dokonalá! Nejvíce mi ovšem vadila architektura. Na tu Malick upozorňuje v každém svém snímku, v Song to Song neměla konkurenci - cítili jste tu vzdušnost, prostor, spojení s přírodou i použití kovu, skla a kamene. Zde jsem však pociťovala neskutečnou úzkost z malého prostoru pokojů, a jelikož Malickovy filmy nejsou filmy, ale všemi smysly uměním a spojením pocitu a sžití se s přírodou, velmi jsem vnímala otázku prostoru. No ale třešinkou na dortu byl Javier Bardem, který si umí tedy vybrat filmy! - Biutiful, Mother! nebo To The Wonder či jeho působení v bizarních španělských snímcích devadesátých let... - Pan Herec.(8.2.2018)

  • DavidS.
    **

    Víla Amálka ztracená na americkém zapadákově...Klasický, velkohubý, všeobjímající a prázdný Malick, který stále miluje světlo prosvítající mezi stromy...Další jeho půvabně natočené nic...(28.4.2013)

  • iampatrik
    ***

    65% Strom života mě uchvátil a patří mezi mé nejcennější filmy, uchvátil a učaroval. Na podobné poetické vlně natočil i To the Wonder. Tak jako u prvně zmiňovaného i zde platí, že podobné filmy se nikdy nebudou líbit většině... Malick je pro mě mistr v podmanivé kompozici záběrů a hudby - hypnotizuje, dojímá, uklidňuje i deprimuje zároveň, vyvolává plno pocitů i myšlenek. Scénář opět poskládán na krátkých větách, které jdou někdy do hloubky, někdy vyjdou na prázdno, mnou nepochopeny. Divák musí přistoupit na Malickovu hru, nechat se unášet táhlými záběry, občasnými monology, chozením odnikud nikam, vše v doprovodu atmosférické hudby. Bohužel filmové kouzlo asi nemůže fungovat, tak jako prvně u Stromu života. Nevtahuje takovou silou, místy působí prázdně a celkové hodnocení nemůže být jen o bravurní kameře a hudbě.(1.9.2013)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace