Reklama

Reklama

Rubber

  • Česko Guma (více)
Trailer

Když Robert, neživá pneumatika, objeví své destruktivní telepatické schopnosti, zaměří svou pozornost na jedno pouštní město a zejména ho zaujme záhadná krásná žena, tou je doslova posedlý…  Hororová komedie režiséra Quentina Dupieuxe vypráví příběh obyčejné pneumatiky pohozené v kalifornské poušti, která náhle nevysvětlitelně ožije. Jakási záhadná síla udržuje pneumatiku jménem Robert v pohybu a jak se řítí silnicí, objeví v sobě telepatické síly, díky nimž dokáže zničit cokoliv se mu zachce. Zpočátku se spokojí s lovem drobných pouštních zvířat a vyhazováním různých věcí, ale brzy se jeho pozornost stočí k lidskému druhu a zvláště jej zaujme záhadná krásná žena. Robert se stává chaotickou silou, po níž zůstává široký pás zkázy napříč pouštní krajinou. Rubber je chytrý, zábavný a originální hold kinematografické koncepci "bez příčiny". (oficiální text distributora)

(více)

Videa (2)

Trailer

Recenze (256)

mcb 

všechny recenze uživatele

Bizarnost, která nemá obdoby. I když se z geniálního začátku propadá stále více do jisté monotónnosti, je Rubber výborným absurdním experimentem, který si náležitě utahuje z toho, že skryté podtexty a významy si můžeme dnes najít v kdejakém nesmyslu. Kdo strašně moc chce, tak si tam všechny ty alegorie, metafory, kritiky společnosti a filosofická poselství odnikud vyloví. No reason why. ()

curunir 

všechny recenze uživatele

,,TO JE PRVÝ RAZ V MOJOM ŽIVOTE, ČO SA STOTOŽŇUJEM S PNEUMATIKOU." __ Na ,,Rubber" som tu v databáze naďabil prakticky náhodou a okamžite som si ho musel zohnať. Veru bol som uchvátený. Pri prebudení sa pneumatiky k životu kdesi v púšti pri vychádzajúcom slnku mi v hlave ustavične rezonoval ,,Úsvit ľudstva" z Kubrickovej ,,2001: Vesmírnej odysei". Vo svojom hereckom majstrovstve si Goodyear Robert môže podať ruku (síce to by išlo veľmi ťažko) s vychváleným Hanksovým kamarátom Wilsonom v ,,Stroskotancovi". Kritike smerujúcej ku slabšej druhej polovici nerozumiem, keďže som si celý film skvelo užil. Akurát mi tu chýbala nejaká ikonickejšia scéna; niečo, čo by z celkovej nápaditosti predstavovalo korunu celku, pretože záver pred bránami Hollywoodu za taký nepovažujem. __ P.S.: Na ukrývanie Pianistu v Polańského filme dôvod je. (1386. hodnotenie, 186. komentár k filmu) ()

Reklama

Jordan 

všechny recenze uživatele

klady: super nápad, skvelá hudba, krásna herečka, dobrý vizuál, poctivé béčkové efekty, pár podarených fórov citačných aj slovných/dialogových a v neposlednom rade provokačný "no reason" princíp; zápory: ku koncu akási vkrádajúca sa stereotypnosť a mierne nasilu záver; výsledok: výborná sranda, rozhodne príjemná filmová lahôdka; ()

mat.ilda 

všechny recenze uživatele

Krom využití Dupieuxova smyslu pro detail mě nenapadá žádný důvod, proč natočit "Robert goes to Hollywood", příběh pohozené pneumatiky, která zdánlivě bezcílně putuje nehostinnou krajinou a postupně si na různých materiálech testuje své likvidační schopnosti. Je hlavním hrdinou v jakémsi živém filmu, kde každý má svou roli, dokonce i experimentální diváctvo, a tak se zde proplétá realita s filmovým světem takovým způsobem, že nikdo neví, jestli se ještě hraje nebo pouze žije - což zcela závisí na přítomnosti živých diváků... Nuže, myslím, že jsem vyzradila dost na to, abyste si našli pádný důvod, proč Dupieuxův bezdůvodný počin vynechat, i když, já jsem si například dokázala destruktivní chování oné pneumatiky vcelku rozumně odůvodnit - byla totiž sjetá... ()

Eliott 

všechny recenze uživatele

Určitě to má své vtipné momenty, ale sám bych se na něco takového nikdy nepodíval. Takhle nám film posloužil především jako zvuková kulisa, jelikož byl v 80% celkové stopáže nudný a nebo prostě divný. Začátek jako parodie ještě celkem ušel, ale postupně to bylo čím dál horší. Obzvláště ten konec jsem již vůbec nepobíral a dle mého se v tom museli ztratit i samotní tvůrci. Nedá se říci, že bych to celé pochopil a rozhodně to nebylo tak zábavné, jak jsem doufal, ale sledování zpětně nelituji. ()

Galerie (18)

Zajímavosti (8)

  • Ve filmu se v roli paliče gum objevil i Perdo Winter, vlastník studia Ed Banger Records, které produkuje mj. i hudbu Mr. Oiza a Justice. (Phantomass)
  • Daniel Quinn ve filmu stojí coby divák tváří v tvář pneumatice, která svými telepatickými schopnostmi dokáže vyhodit hlavu oponenta do povětří. Stejnou schopností disponoval i Daniel Quinn ve filmu Scanner: Policajt (1994). (Alfréda)
  • Gaspard Augé ze známé francouzské elektronické skupiny Justice, který se společně s Mr. Oizem (Quentinem Dupieuxem) podílel na soundtracku filmu, si ve filmu zahrál krátkou roli stopaře. (Phantomass)

Reklama

Reklama