poster

Rubber

  • Česko

    Guma

  • Francie

    Rubber

  • Slovensko

    Rubber

    (festivalový název)
  • Velká Británie

    Rubber

Komedie / Drama / Horor / Mysteriózní

Francie / Angola, 2010, 79 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Jordan
    ****

    klady: super nápad, skvelá hudba, krásna herečka, dobrý vizuál, poctivé béčkové efekty, pár podarených fórov citačných aj slovných/dialogových a v neposlednom rade provokačný "no reason" princíp; zápory: ku koncu akási vkrádajúca sa stereotypnosť a mierne nasilu záver; výsledok: výborná sranda, rozhodne príjemná filmová lahôdka;(6.11.2010)

  • easaque
    ****

    zvláštní film se vším všudy, kde na první pohled upoutá surrealistické provedení docela povedeného nápadu o oživlé pneumatice, která má i zvláštní schopnosti. A navíc výrazně útočí na dnešní komerční popkulturu a dobře ji paroduje. Kdyby se dohodil trochu barvitější příběh a 5 hvězdiček by ode mě rozhodně dostal. Teď musí stačit "slabší" známka a vnáší čerstvý vítr do americké kultury, i když pro průměrného diváka tento film moc není. [ PŘÍBĚH: 2 /// ORIGINALITA: 3 /// NÁLADA: 2 /// ART: 1 /// STYL: 2 /// CASTING: 2 (3*MAX) ](16.5.2013)

  • HareS
    ****

    Rubber je metafilm, film vo filme, film o výrobe filmu, film, ktorý sám seba priznáva, sám seba si uvedomuje. Vie, že na „druhej strane“ je ktosi, kto ho recipuje a tak s ním komunikuje prostredníctvom sebauvedomelých scudzujúcich efektov. Toto francúzske postmoderné dielo nás hneď v úvode prekvapí jedným takým. Postava policajta do kamery tvrdí, že filmy poháňa dopredu prvok zvaný bezdôvodno, hovorí: „Film Love Story, prečo sa v ňom dve postavy do seba bláznivo zamilujú? Žiadny dôvod. Prečo je mimozemšťan vo filme Stevena Spielberga E.T. – Mimozemšťan hnedý? Žiadny dôvod.“ Podobne pokračuje aj ďalej cez príklady na rôznych filmových artefaktoch, pričom divákovi utvrdzuje jeho neschopnosť prijať myšlienku, že všetky filmy obsahujú časť bezdôvodna, ktoré ich posúva dopredu. Tvorca nám tak predostiera svojské alibi, akoby si potreboval hneď v úvode ospravedlniť svoje dielo, ktoré práve sledujeme, a ktoré s nami sledujú aj diváci vsadení do sveta filmu. Základným jeho príbehovým pohonom je bezdôvodno stelesnené pneumatikou, obyčajnou gumou z auta pohodenou na púšti. Guma putuje americkým kontinentom, avšak pred Hollywoodom zastaví, vediac, že tam by jej absurdnosť ako hlavného prvku príbehu neuspela. Rubber prináša postmoderný pohľad na film ako médium, reflektuje odratosť a meravosť hollywoodskych rozprávačských mustier i pasívnosť súčasného diváka. Je pastišom, láskyplne vzdáva hold béčkovým filmom, funguje aj bez odhalenia jeho druhej vrstvy, jeho dorozumenia s divákom skrz dvojité kódovanie, samostatne je odčítateľná základná, prvotná vrstva, príjemca nepotrebuje poznať kontext, nejde o paródiu. Panenský divák tak Rubber môže odčítať ako film o obyčajnej gume s telekinetickými schopnosťami, ktorá putuje krajinou a zabíja ľudí. V tomto momente však môže nastať šanca odsúdiť film ako nezmyselnú zbytočnosť v dôsledku nepochopenia jeho pravej podstaty. 80%(17.6.2013)

  • HellFire
    ****

    Ano, po delší době opět film, který mě potěšil. Ono sice představa vraždící pneumatiky působí přinejmeněím hodně podivně, ale tady máte opravdu pocit, že pneumatika je naživu a prožíváte s ní příběh od narození přes seznamování se světem, první radost ze zabití živého tvora a postupně odkrýváte smysl jejího života (jestli nějaký má). Celou dobu jsem měl úsměv na tváři, a to se počítá.(30.4.2011)

  • predators
    ***

    Složení pneumatiky: Skládá se z 6 částí a my začneme z vnějšku. Běhoun:je to právě vzorkovaná část pneumatiky, která je v kontaktu s vozovkou. Musí mít takovou směs, aby se udržela na všech typech povrchu. Běhoun odolává velkým tlakům, které musí vydržet, jsou tady i jiné faktory, které by se neměli stávat jako větší opotřebení, obrušování a neměla by se tolik zahřívat, jinak dojde k většímu opotřebení. Nárazníky: jsou umístěny přímo pod běhounem a mají nejméně 2 vrstvy, které jsou přilepené k sobě a k ploše běhounu. Jsou zpevněné velmi pevnými ocelovými lanky mezi dvěma vrstvami pryže. Ještě co slouží k tzv. „pevnosti koruny“ je triangulace. Jsou to ocelová lanka, která kříží tkaninu pláště a tvoří z ní výztužné trojúhelníky. NRS korunové zesilující nárazníky: jsou rozdělené na 2 části, které jsou umístěny z vnějšku strany běhounu a díky nim můžeme snížit úhel smyku a díky tomu je lepší kontrola nad vozidlem, Díky NRS nárazníkům se auto méně trhá do smyku a tím je i větší rychlost v zatáčce. Kostra pneumatiky: liší se 2 typy koster a to pro osobní a nákladní vozidla. Kostra osobních pneumatik se skládá z textilních vláken a oproti tomu složení nákladních pneumatik je z ocelových vláken. Kostra je uložena pod celým pláštěm pneumatiky a díky tomu zajišťuje dostatečnou odolnost proti tlaku. Vlákna kostry jsou uložena rovnoběžně vedle sebe a jsou zalitá do pryže. Vnitřní vložka, vrstva vzduchotěsné syntetické pryže: Slouží stejně jako duše, která se v dnešní době již nepoužívá. Patka pláště: Patní lana, která jsou v patce uloženy, pomáhají držet pneumatiku na ráfku. Úlohou patky je přenášet točivý moment motoru a brzdění z ráfku pneumatiky až na styčnou plochu pneumatiky s vozovkou. No a pak taky ovládají psychokinezi a mají schopnost reinkarnace. Rubber je jako druh výtvarného umění, kde někdo může i v čmáranicích vidět něco víc. 50%(13.3.2011)

  • - Spoiler: Pri záverečných titulkoch zistíme, že hlavná "postava" má aj svoje meno. Volá sa Robert. (U_S_O)

  • - Spoiler: Vzorek posledních zbytků pneumatiky se neshoduje se vzorkem původní pneumatiky. (Pyron)

  • - Ke konci filmu ve scéně, kdy se pneumatika převtělí v trojkolku, se zvonek s hadičkou „přesune“ z pravé strany řidítek na levou. (earl hickey)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace